HomeHL-TOPΤουριστική σεζόν με… πολλά προβλήματα για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους

Τουριστική σεζόν με… πολλά προβλήματα για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους

Υπερεργασία, κακές συνθήκες εργασίας και έλλειψη ελέγχων – Πολλοί αλλάζουν επάγγελμα

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μία καλή τουριστική σεζόν που θα θυμίζει εποχές του 2019 αναμένεται και στην Κρήτη καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως ο κόσμος προγραμματίζει τις διακοπές του παρά την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια που πλήττει όλες τις χώρες.

Οι ξενοδόχοι έχουν ανοίξει τα ξενοδοχεία τους από τον Απρίλιο ενώ τον Μάιο αναμένονται περίπου 500.000 τουρίστες.

Μάλιστα, όπως φαίνεται κανένας ξενοδοχοϋπάλληλος δεν θα μείνει άνεργος φέτος καθώς τέλος Μαΐου θα έχουν πιάσει όλοι δουλειά.

«Αυτή τη στιγμή που μιλάμε τα ξενοδοχεία που έχουν ανοίξει δεν έχουν μεγάλη πληρότητα και το υπάρχον προσωπικό καλύπτει τις ανάγκες. Τέλος του Μαΐου θα έχει προσληφθεί το σύνολο των ξενοδοχοϋπαλλήλων του νομού καθώς αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ η πληρότητα των ξενοδοχείων», ανέφερε μιλώντας στο cretapost ο πρόεδρος των ξενοδοχοϋπαλλήλων του νομού Ηρακλείου, Νίκος Κοκολάκης.

Παρ’ όλα τα θετικά μηνύματα όμως οι ξενοδοχοϋπάλληλοι αντιμετωπίζουν ήδη αρκετά προβλήματα με τα περισσότερα να εστιάζονται στην υπερεργασία και τις κακές συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε κάποια ξενοδοχεία.

«Αν και υπάρχει η συλλογική σύμβαση, που ισχύει μέχρι τέλος του χρόνου, δεν τηρείται. Στα χαρτιά φαίνεται ότι οι εργοδότες την τηρούν ωστόσο βρίσκουν τρόπο και δεν την σέβονται. Το σύνηθες είναι να προσλαμβάνουν πενθήμερο τους εργαζόμενους και να τους έχουν να δουλεύουν εξαήμερο χωρίς όμως να τους πληρώνουν για την έκτη ημέρα. Ακόμα πιο σύνηθες είναι να μην πληρώνονται οι υπερωρίες. Αυτό ευτυχώς δεν συμβαίνει σε όλα τα ξενοδοχεία αλλά σε αρκετά», επεσήμανε σχετικά ο κ. Κοκολάκης ενώ τόνισε πως μόνη λύση για την πάταξη αυτού του φαινομένου είναι οι συνεχείς έλεγχοι.

«Μόνο αν στελεχωθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και γίνονται συνεχώς έλεγχοι θα διορθωθεί αυτό το πράγμα. Έλεγχοι ξεκίνησαν πολύ νωρίς. Μάλιστα, εμείς συμμετείχαμε στην αρχή της σεζόν σε έλεγχο που πραγματοποίησαν οι ελεγκτικές αρχές. Τότε, βρήκαμε σε ένα ξενοδοχείο να εργάζονται εννέα ανασφάλιστους στην επιχείρηση. Πλέον, οι καταγγελίες που δεχόμαστε καθημερινά, αναφέρονται συνήθως σε υπερεργασία, συνθηκών εργασίας αλλά και κακομεταχειρίσης. Εμείς έχουμε ζητήσει να κατέβει ειδικό κλιμάκιο από επιθεωρητές για να κάνουν ελέγχους», ανέφερε ο κ. Κοκολάκης.

Πολλοί ξενοδοχοϋπάλληλοι αλλάζουν επάγγελμα

Πριν ξεκινήσει ακόμα η τουριστική σεζόν οι ξενοδόχοι δυσκολεύονταν να βρούνε άτομα να στελεχώσουν τα ξενοδοχεία τους λέγοντας σε κάθε τόνο πως δεν υπάρχει εργατικό δυναμικό.

Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι επειδή αρκετοί ξενοδοχοϋπάλληλοι τόσο κατά τη διάρκεια της καραντίνας όσο και σήμερα αποφασίζουν ν’ αλλάξουν επάγγελμα στρεφόμενοι σε 12μηνη δουλειά.

«Πολλοί ξενοδοχοϋπάλληλοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξαν επαγγελματικό προσανατολισμό. Ακόμα και τώρα, καθημερινά, πολλοί συνάδελφοι φεύγουν από τα ξενοδοχεία ή δεν τα επιλέγουν προτιμώντας μία 12μηνη δουλειά ή ακόμα και να πάνε για δουλειά στο εξωτερικό. Πρέπει να καταλάβετε ότι οι έξι μήνες δουλειάς δεν είναι αρκετοί για να μπορεί έναν ξενοδοχοϋπάλληλο να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Γι’ αυτό εμείς ζητάμε συνεχώς την επέκταση της τουριστικής σεζόν, την παράταση του επιδόματος ανεργίας αλλά και την τήρηση της συλλογικής σύμβασης εργασίας από τους ξενοδόχους», σχολίασε για το συγκεκριμένο θέμα ο κ. Κοκολάκης.

Διαφήμιση
Διαφήμιση