HomeHL-CultureΑναψυκτήρια μουσείων – αρχαιολογικών χώρων: Δεν θα γίνουν κυλικεία και δεν μπει ταμπέλα «Γρηγόρης», απαντά η εταιρεία που ανέλαβε την εκμίσθωσή τους

Αναψυκτήρια μουσείων – αρχαιολογικών χώρων: Δεν θα γίνουν κυλικεία και δεν μπει ταμπέλα «Γρηγόρης», απαντά η εταιρεία που ανέλαβε την εκμίσθωσή τους

Μετά από ανοιχτό διαγωνισμό, θυγατρική της θα διαχειρίζεται όλα τα αναψυκτήρια ανά την Ελλάδα έναντι 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα αναψυκτήρια των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων δεν θα θα φτιαχτούν στα πρότυπα των καταστημάτων της αλυσίδας «Γρηγόρης», θα συνεχίσουν να φιλοξενούν πολιτιστικές εκδηλώσεις και η ανάληψη της διαχείρισής τους έγινε νόμιμα, στο πλαίσιο Δημόσιου Ανοικτού Πλειοδοτικού Διαγωνισμού, με κριτήριο την υψηλότερη προσφορά για το ετήσιο μίσθωμα.

Στις παραπάνω διευκρινίσεις προχώρησε, μέσω σχετικής ανακοίνωσής της, η εταιρεία «Γρηγόρης», η θυγατρική της οποίας «Κλασικοί Δρόμοι», θα εκμισθώνει για έξι συν έξι χρόνια 59 συνολικά αναψυκτήρια σε όλη την Ελλάδα και θα λειτουργεί αυτόματους πωλητές σε 30 επιπλέον χώρους, έναντι 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Η απάντηση ήρθε μετά από αντιδράσεις που προκλήθηκαν, τις προηγούμενες ημέρες, σχετικά με το σφράγισμα του καφέ του Νομισματικού Μουσείου της Αθήνας οι ιδιοκτήτες του οποίου έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη εναντίον του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Χώρων (ΟΔΑΠ, πρώην ΤΑΠΑ) του Υπουργείου Πολιτισμού, υπό την ευθύνη του οποίου βρίσκονται οι συγκεκριμένοι χώροι, με βασικό επιχείρημα πως η σύμβασή τους λήγει το 2027.

Απαντώντας, για πρώτη φορά, σε σχόλια που χαρακτήριζαν τον διαγωνισμό «φωτογραφικό» η εταιρεία υπογραμμίζει πως «στη διαδικασία συμμετείχαν τέσσερις υποψήφιοι» και πως η ίδια επικράτησε καθώς «ήταν η μόνη που συμμετείχε και για τις τρεις ομάδες χώρων προσφέροντας ετήσιο ενοίκιο 1,5 εκατ. ευρώ». Η αντίδραση πάντως κάποιων μικρότερων επιχειρηματιών εστιαζόταν στο γεγονός ότι αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό υπό τον όρο να αναλάβουν τόσα πολλά καταστήματα που μοιραία απαιτούν υψηλό ετήσιο μίσθωμα.

H εταιρεία «Γρηγόρης», ωστόσο, παραδέχεται πως ο διαγωνισμός απευθυνόταν επί της ουσίας σε μεγάλες, εύρωστες επιχειρήσεις και ο λόγος ήταν ότι για πολλούς χώρους δεν υπήρχε ενδιαφέρον από μεμονωμένους επιχειρηματίες γι’ αυτό άλλωστε και πολλοί από αυτούς παρέμεναν κλειστοί τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η εταιρεία ήρθε σε επαφή με ορισμένους επιχειρηματίες που μίσθωναν μέχρι προσφάτως κάποια αναψυκτήρια προτείνοντάς τους συνεργασία, δεν κατέληξαν ωστόσο σε κάποια συμφωνία. Πράγματι, σύμφωνα με πληροφορίες του prorothema.gr, έγιναν τέτοιες συζητήσεις οι οποίες δεν τελεσφόρησαν κυρίως επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα ανταπόκρισης στο ύψος του προτεινόμενου μισθώματος.

Όσον αφορά στο ύφος και στον τρόπο λειτουργίας των αναψυκτηρίων των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τους γι΄ αυτό και θα πρέπει να συνάδουν ακόμη και αισθητικά με αυτούς, η εταιρεία απαντά πως δεν θα μπει πουθενά επιγραφή «Γρηγόρης» και πως σκοπεύει να συνεχίσει την φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων στους χώρους όπου πραγματοποιούνταν μέχρι προσφάτως.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε δημοσιεύσεις και αναρτήσεις στα Κοινωνικά Δίκτυα, που αφορούν στα σημεία εστίασης σε 95 Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία από την εταιρεία «Κλασικοί Δρόμοι», που είναι θυγατρική της «Γρηγόρης». Κυρίως από έλλειψη πληροφόρησης και εν μέρει από πηγές παραπληροφόρησης, δημιουργούνται εντυπώσεις που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Παρακάτω αναφέρουμε τους μύθους που έχουν κυκλοφορήσει και απαντάμε ευθέως ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών:

Μύθος 1ος: «Ο διαγωνισμός ανατέθηκε με φωτογραφικό και χαριστικό τρόπο». Η απάντησή μας είναι ότι πρόκειται για ανακριβέστατη υπόθεση και συκοφαντική κρίση. Στη διαδικασία του υπουργείου Πολιτισμού συμμετείχαν τέσσερις υποψήφιοι και η σχετική επιτροπή επέλεξε τον ανάδοχο με βάση τα κριτήρια του διαγωνισμού. Ημασταν οι μόνοι που συμμετείχαμε και για τις 3 ομάδες και αναλάβαμε να καταβάλουμε 1,5 εκατ. ευρώ ετήσιο ενοίκιο, όταν μέχρι σήμερα ο κρατικός φορέας που έχει την ευθύνη των χώρων (ΟΔΑΠ) εισέπραττε υποπολλαπλάσια χρήματα, αν όντως τα εισέπραττε. Το κυριότερο όμως αφορά τις υποχρεώσεις της μισθώτριας: αναλαμβάνει την ευθύνη να διαθέτει σε 95 αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και μνημεία, προϊόντα ή και υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Εχει ιδιαίτερη σημασία ότι μέχρι τώρα, σε 78 από αυτά οι επισκέπτες δεν είχαν τη δυνατότητα ούτε νερό να πιούν. Γιατί προφανώς δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και λόγος που η διακήρυξη του διαγωνισμού αφορούσε ουσιαστικά μόνο μεγάλες επιχειρήσεις με οικονομική ευρωστία.

Μύθος 2ος: «Θα γίνει υποβάθμιση των χώρων και των υπηρεσιών από τους νέους φορείς».

Η απάντησή μας είναι ότι δεν έχει καμιά βάση αυτή η αυθαίρετη κρίση.

Στους ελάχιστους από τους 17 χώρους που λειτουργούσε επιχείρηση εστίασης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, η νέα διαχείριση θα διατηρήσει και θα επεκτείνει αυτά τα χαρακτηριστικά. Η φήμη ότι θα μπει επιγραφή «Γρηγόρης» σε οποιοδήποτε αρχαιολογικό χώρο και μουσείο, είναι εκτός πραγματικότητας. Οι «Κλασικοί Δρόμοι» δημιουργήθηκαν για να ενισχύσουν την ποιότητα των υπηρεσιών αντίστοιχα με τη σημασία των αρχαιολογικών και μουσειακών χώρων, με βάση πάντοτε και τους όρους του δημόσιου διαγωνισμού. Για να απαντήσουμε στα όσα ευφάνταστα λέγονται, κανένα εστιατόριο δεν θα γίνει κυλικείο και κανένα καφέ μουσείου δεν θα μετατραπεί σε fast food. Να τονίσουμε επίσης ότι σε όποιους χώρους οργανώνονταν πολιτιστικές εκδηλώσεις, το πλάνο μας λέει ότι θα συνεχίσουν κανονικά.

 

protothema.gr

 

 

 

 

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση