HomeΕΛΛΑΔΑΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Με την τηλεδιάλεξη «Σταθμοί στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Δ’»

Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Με την τηλεδιάλεξη «Σταθμοί στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Δ’»

«Tο μεταπολεμικό θέατρο» ρίχνει αυλαία το «Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το ταξίδι στα μεγάλα ορόσημα της ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 30 Μαΐου 2022 με την τηλεδιάλεξη «Σταθμοί στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Δ’: το μεταπολεμικό θέατρο», η οποία ρίχνει και την αυλαία του 3ου κύκλου της σειράς ανοικτών τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ».

Εισηγητής είναι ο Καθηγητής Βάιος Λιαπής, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ). Η διάλεξη θα αρχίσει στις 19:00 και θα μεταδοθεί διαδικτυακά μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο: https://bit.ly/3BqTB7B.

Όλες οι τηλεδιαλέξεις της πετυχημένης αυτής Σειράς Διαλέξεων με προσκεκλημένους ομιλητές και ομιλήτριες εγνωσμένου κύρους από τον χώρο του θεάτρου και των θεατρικών σπουδών (Βάιος Λιαπής, Αύρα Σιδηροπούλου, Θεόδωρος Γραμματάς, Τάκης Τζαμαριάς, Γιάννης Καλαντζόπουλος, Αλεξία Παπακώστα, Ελένη Γκίνη, Τάνια Νεοφύτου) είναι διαθέσιμες για ελεύθερη παρακολούθηση στο κανάλι του ΑΠΚΥ στο YouTube.

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το νεοελληνικό θέατρο μπαίνει σε μια φάση πρωτοφανούς ωριμότητας σε ό,τι αφορά στη δραματική γραφή και στη σκηνική πράξη. Στις δεκαετίες του 1950 και αργότερα δραστηριοποιούνται θεατρικοί συγγραφείς με σταδιοδρομία ήδη κατά τον Μεσοπόλεμο (Τερζάκης, Θεοτοκάς, Ψαθάς), αλλά και εμφανίζονται σημαντικοί νεότεροι συγγραφείς, με προεξάρχοντα ανάμεσά τους έναν κορυφαίο δραματουργό, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη.

Σ’ αυτή τη νεότερη γενιά Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων ανήκουν και οι Δημήτρης Κεχαΐδης, Ελένη Χαβιαρά, Λούλα Αναγνωστάκη, Βασίλης Ζιώγας, Γιώργος Διαλεγμένος, Μάριος Ποντίκας και Γιώργος Σκούρτης.

Εστία ανάπτυξης του νεοελληνικού θεάτρου γίνεται το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν, όπου εκτός από έργα της σύγχρονης ξένης δραματουργίας ανεβαίνουν και έργα νέων ή και πρωτοεμφανιζόμενων Ελλήνων συγγραφέων.

Παράλληλα, το Θέατρο Τέχνης, με τις πρωτοποριακές παραστάσεις αρχαίου δράματος που σκηνοθετεί ο Κουν, έρχεται σε ανταγωνισμό με το Εθνικό Θέατρο, το οποίο εμφανίζεται ως ο κατεξοχήν θεσμικός φορέας για τη σκηνική ερμηνεία του αρχαίου δράματος, έχοντας στο δυναμικό του σημαντικές μορφές του νεοελληνικού θεάτρου (Ροντήρης, Μινωτής, Σολομός).

Μετά τη Μεταπολίτευση, αναπτύσσεται θεατρική δραστηριότητα αξιώσεων, με το Ελεύθερο Θέατρο (μετέπειτα Ελεύθερη Σκηνή), τη Νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή, το Θέατρο Πορεία, αλλά και με την ίδρυση του θεσμού των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων, χάρη στα οποία δίνεται η ευκαιρία θεατρικής ανάπτυξης στη μέχρι τότε θεατρικώς υποσιτισμένη επαρχία.

Ο Βάιος Λιαπής είναι Αντιπρύτανης, Καθηγητής και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει διατελέσει μέλος του Institute for Advanced Study (Princeton), επισκέπτης καθηγητής στην École Normale Supérieure (Παρίσι) και υπότροφος διαφόρων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Έχει σημαντικό ερευνητικό, συγγραφικό και μεταφραστικό έργο στην αρχαία ελληνική γραμματεία, το αρχαίο δράμα, την τραγωδία του 5ου και του 4ου αιώνα π.Χ., την αρχαία ελληνική σοφιολογική γραμματεία, την αρχαία ελληνική θρησκεία, την επιβίωση της αρχαίας τραγωδίας στους νεότερους χρόνους κ.ά. Το 2018 τιμήθηκε με το Κρατικόkipro

Διαφήμιση
Διαφήμιση