HomeΟΙΚΟΝΟΜΙΑΗ Κίνα «κλέβει» τα λιμάνια της Ευρώπης – Ο νέος δρόμος του μεταξιού και η Cosco

Η Κίνα «κλέβει» τα λιμάνια της Ευρώπης – Ο νέος δρόμος του μεταξιού και η Cosco

Κινεζική διείσδυση στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΗLe Soir αναφέρεται σε ανάλυση ολλανδικού think tank για την επιρροή σε πολιτικό επίπεδο που έχει η αυξανόμενη διείσδυση της Κίνας στα ευρωπαικά λιμάνια.  Μετά την πλήρη εξαγορά του Λιμανιού του Πειραιά το 2016, η Κίνα έχει διεισδύσει σε δεκάδες ευρωπαικά λιμάνια έχοντας την πλειοψηφία των μετοχών, όπως το Μπιλμπαο, τη Βαλένθια και το Ζέερμπρυγκε, ενώ διατηρεί και μικρότερα πακέτα μετοχών στην Αμβέρσα, το Λας Πάλμας, το Ρότερνταμ κλπ. Οι επενδύσεις αυτές αποτελούν μέρος του σχεδίου του Πεκίνου για τους Δρόμους του Μεταξιού, ένα τεράστιο πρόγραμμα για τη διασύνδεση της Κίνας με τις ευρωπαϊκές αγορές.

Αν και τα κίνητρα των επενδύσεων είναι κυρίως εμπορικά, πραγματοποιούνται σε ένα πλαίσιο που καθορίζεται από την κινεζική κυβέρνηση και το κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, σημειώνει η ανάλυση, η οποία προσθέτει πως οι επενδύσεις αυτές αποτελούν όργανο άσκησης εξωτερικής πολιτικής. Επισημαίνεται η περίπτωση της Ελλάδας, όπου οι κινέζοι έχουν επενδύσει πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά και από τότε η κινεζική επιρροή αντανακλάται σε αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, όπως το γεγονός ότι η Αθήνα δεν στηρίζει ορισμένες αποφάσεις της Ε.Ε. εναντίον της Κίνας, καθώς δεν θέλει να χαλάσει τις σχέσεις της με το Πεκίνο λόγω ακριβώς των μεγάλων επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά.
ethnos.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση