HomeΕΚΛΟΓΕΣΤο ραντεβού του Ηρακλείου με την τουριστική ανάπτυξη

Το ραντεβού του Ηρακλείου με την τουριστική ανάπτυξη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Tου Νίκου Μπουνάκη *

Η Κρήτη υπήρξε η ναυαρχίδα της τουριστικής ανάπτυξης από τις αρχές της δεκαετίας του ‘60. Τα γεωφυσικά της πλεονεκτήματα, οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες, τα πολιτισμικά της αποθέματα, σε συνδυασμό με τον κρητικό τρόπο ζωής και διατροφής, καθώς και τη φιλοξενία των ανθρώπων της, την κατέστησαν σημαντικό τουριστικό προορισμό. Επενδύοντας σε αυτά προσέλκυσε εγχώριους και ξένους επισκέπτες.

Το νησί μας, ευρισκόμενο στην καρδιά της Μεσογείου, είναι ταυτισμένο με μύθους και θρύλους, με ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Στην πραγματικότητα, αποτελεί ιδανικό τόπο για επισκέπτες από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, οι οποίοι επιθυμούν να γνωρίσουν τη γοητεία και την εμπειρία της Κρήτης. Μάλιστα, σε σχέση με άλλα ελληνικά νησιά, έχει τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα διεθνώς. Αναμφισβήτητο κεκτημένο του το ότι καταγράφηκε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που ακολούθησε στηρίχθηκε στον ήλιο και στη θάλασσα. Αναμφίβολα, προσέφερε πολλά στην ανάπτυξη και ευημερία. Ενίσχυσε την οικονομία μας. Δημιούργησε θέσεις εργασίας. Συνέδεσε το τουριστικό προϊόν με το αγροδιατροφικό μας προτέρημα. Αναζωογόνησε την ενδοχώρα. Δημιούργησε έναν δυναμικό επιχειρηματικό τομέα.

Εδώ και πολλά χρόνια, όμως, η Κρήτη, ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις, έχει εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν. Επενδύει σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής. Άλλωστε, αυτό καθίσταται αναγκαίο και εξαιτίας του αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά και των ευκαιριών που προσφέρουν  οι γειτονικές χώρες.

Η αναζήτηση νέων μορφών τουρισμού, που προτάσσουν πέρα από τους φυσικούς πόρους, τους πολιτισμικούς, τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα, καθώς και το καίριο ζήτημα της διατροφής δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη όλων των περιοχών της Κρήτης.

Στην κατεύθυνση αυτή το Ηράκλειο έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τις νέες διεθνείς τάσεις στον τουρισμό, εκμεταλλευόμενο τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Δεν είναι μόνο η μακραίωνη ιστορία του, αλλά και το ότι έχει αναδειχθεί στη μεγαλύτερη πύλη εισόδου τουριστών στην Κρήτη.  Το γεγονός αυτό του προσφέρει την ευκαιρία να αποκτήσει τη δική του διακριτή και ισχυρή τουριστική ταυτότητα. Να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες, και εκτός περιόδου υψηλής ζήτησης, αυξάνοντας παράλληλα τον χρόνο παραμονής τους. Να αναζωογονήσει την εμπορική, οικονομική, επιχειρηματική, κοινωνική και αθλητική ζωή. Να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο προορισμό αναψυχής, διασκέδασης, οινογαστρονομίας κ.λπ.

Η ιστορικότητα του Ηρακλείου αποτελεί ξεχωριστό και ισχυρό κίνητρο, Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα δύο μεγαλύτερα μνημεία του Μινωικού Πολιτισμού, η Κνωσός και η Φαιστός, έρχονται δεύτερα σε επισκεψιμότητα μετά την Ακρόπολη. Δεν πρόκειται μόνο για εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους. Συνιστούν το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της τουριστικής δραστηριότητας για όλη την Κρήτη. Επιπλέον, τα Ενετικά Τείχη θεωρούνται από τις πλέον καλοδιατηρημένες οχυρώσεις των πόλεων της Μεσογείου. Αλλά και το Αρχαιολογικό Μουσείο είναι από τα σημαντικότερα της χώρας με μεγάλο αριθμό επισκέψεων.

Το καίριο ζήτημα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε σήμερα είναι με ποια στρατηγική το Ηράκλειο θα αξιοποιήσει το μεγάλο τουριστικό κύμα που δέχεται τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Είτε γιατί οι επισκέπτες έχουν προορισμό τους αρχαιολογικούς χώρους. Είτε γιατί μεγάλα κρουαζιερόπλοια σταθμεύουν πια στο λιμάνι της πόλης μας.

Η βελτίωση των υποδομών, η απόκτηση νέων μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, η διάχυση των επισκεπτών στην ενδοχώρα του Ηρακλείου σε συνδυασμό με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δραστηριότητες, μπορούν να συμβάλλουν δραστικά στην αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας.

Ο δήμος Ηρακλείου έχει ήδη διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την τουριστική προβολή της πόλης μας. Σε συνεργασία με τους βασικούς συντελεστές μπορούμε να αναδείξουμε και την τουριστική της αξία.

* Επιχειρηματίας  Γεωπόνος BSc, Αγροοικονομολόγος MSc Marketing &Communication, MBA

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση