HomeHL-9“Εκπτώσεις” από τους καταναλωτές και στο φαγητό – Είδη πολυτελείας φρούτα και λαχανικά

“Εκπτώσεις” από τους καταναλωτές και στο φαγητό – Είδη πολυτελείας φρούτα και λαχανικά

Τι λέει στο cretapost ο Πρόεδρος των Οπωροπωλών Ηρακλείου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σε “εκπτώσεις” ακόμη και στα τρόφιμα έχει οδηγήσει τους καταναλωτές η οικονομική κρίση, που πλήττει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και χρόνο με το χρόνο βαθαίνει όλο και περισσότερο.

“Εκπτώσεις” ακόμη και στα βασικά είδη τροφίμων, καθώς τα φρούτα και τα λαχανικά, των οποίων η τιμή είναι πιο “τσιμπημένη” από τα υπόλοιπα της κατηγορίας τους, αποτελούν πλέον είδος πολυτελείας για τους περισσότερους, που επιλέγουν χαμηλής ποιότητας προϊόντα, με κριτήριο τη μειωμένη τιμή πώλησης τους.

laxanika1

Μπορεί μέχρι τώρα οι καταναλωτές να έβαζαν σε δεύτερη μοίρα ανάμεσα στις προτεραιότητες τους τα είδη ένδυσης και υπόδησης, τώρα φαίνεται ότι σε δεύτερη μοίρα μπαίνει και η ποιότητα των τροφίμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τους.

Η αγορά των φρούτων, των λαχανικών, των οπωροκηπευτικών γενικότερα “στενάζει”, με τους οπωροπώληδες να βιώνουν την πιο δύσκολη οικονομικά περίοδο, καθώς η αγοραστική δύναμη έχει φτάσει στο ναδίρ.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Οπωροπωλών Ηρακλείου Μιλτιάδης Χαλκιαδάκης, μιλώντας στο cretapost, παρουσιάζει τη δραματική εικόνα που εμφανίζει η κεντρική αγορά της πόλης τον τελευταίο χρόνο, που έχει μειωθεί κατακόρυφα η κίνηση των καταναλωτών.

agora1

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά είναι πλήρης σε προϊόντα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει αγοραστική διάθεση από την πλευρά των καταναλωτών.

“Ελλείψεις στην αγορά δεν υπάρχουν. Διαθέτουμε όλα τα προϊόντα και σε ποσότητες, αλλά δυστυχώς ο κόσμος δεν ψωνίζει. Γενικά η αγορά είναι άδεια. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα, η φορολογία συνεχώς αυξάνεται, οι δόσεις τρέχουν, πού να βρει χρήματα για να ξοδέψει. Υπάρχει αλματώδης μείωση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια” προσθέτει ο ίδιος.

Ο κ. Χαλκιαδάκης επισημαίνει ότι φρούτα και φρέσκα λαχανικά αποτελούν πλέον είδος πολυτελείας, ενώ αγοράζουν για να καλύψουν μόνο τις ανάγκες των παιδιών τους.

“Από το φθινόπωρο που ξεκίνησαν και τα φρούτα της εποχής, όπως μήλα και αχλάδια, αγοράζουν μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους, αν υπάρχουν, αλλιώς δεν αγοράζουν καθόλου από αυτά. Κοιτάνε να πάρουν τα απολύτως απαραίτητα και όχι στις ποσότητες που κάποτε ψώνιζαν” αναφέρει ο Πρόεδρος των Οπωροπωλών.

frouta1

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Χαλκιαδάκη το πιο σοβαρό από όλα είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα πιο “υποβαθμισμένα” προϊόντα, αρκεί να πωλούνται σε πιο συμφέρουσα τιμή.

Το πιο σοβαρό είναι ότι επιλέγουν να παίρνουν τα προϊόντα, τα οποία δεν είναι τόσο καλά ποιοτικά, με κριτήριο τη χαμηλή τους τιμή. Δυστυχώς η ποιότητα έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, δεν τους ενδιαφέρει και πάρα πολύ πια, αρκεί να τα αγοράσουν πιο φθηνά.

agora

Όλη αυτή όμως η κατάσταση σίγουρα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία τους, αφού δε λαμβάνουν τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία από τα λαχανικά και τα φρούτα που πρέπει, με συνέπεια να εμφανίζουν διάφορες ασθένειες” τονίζει ο ίδιος.

Διαφήμιση
Διαφήμιση