HomeHL1-CultureΆφωνοι οι αρχαιολόγοι: Ανακάλυψαν πυραμιδικές δομές

Άφωνοι οι αρχαιολόγοι: Ανακάλυψαν πυραμιδικές δομές

Ήταν τόπος προσκυνήματος;

Αρχαιολόγοι από το Εθνικό Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας και Ιστορίας (INAH), και το Κέντρο Πουέμπλα, έχουν αποκαλύψει αρκετές πυραμιδικές δομές στον αρχαιολογικό χώρο Los Teteles de Ávila Castillo.

Η περιοχή Tetelictic, ή “Los cerritos”, όπως είναι γνωστή στην τοπική κοινωνία, βρίσκεται στην κοινότητα Teteles de Ávila Castillo στην Πολιτεία Πουέμπλα του Μεξικού. Η τοποθεσία χρονολογείται περισσότερα από 3.000 έτη πριν, στην ύστερη Μέση Διαμορφωτική περίοδο (600 π.Χ.).

Σύμφωνα με μια ανακοίνωση του INAH, το Tetelictic ήταν τόπος προσκυνήματος για τους ανθρώπους της Σιέρα Νόρτε, οι οποίοι αργότερα μετανάστευσαν γύρω από το Τεοτιουακάν, την Καντόνα ή την Τσολούλα.

Ύστερα από μια σειρά ερευνητικών έργων από το 2014, έχει αποκαλυφθεί ότι η τοποθεσία αποτελεί  ένα μεγάλο τελετουργικό συγκρότημα έκτασης 299 m2 .

“Ίσως να ήταν αστρονομικό παρατηρητήριο”

Οι αρχαιολόγοι εικάζουν ότι το Tetelictic ίσως να χρησίμευσε ως αστρονομικό παρατηρητήριο για την καταγραφή του αγροτικού κύκλου, καθώς ολόκληρο το αστικό συγκρότημα μοιάζει να είναι ευθυγραμμισμένο με τις οροσειρές από το περιβάλλον τοπίο. Η μεγαλύτερη δομή (ορίζεται ως Δομή 1), είναι ευθυγραμμισμένη με τον Κάνωπο, τον φωτεινότερο αστέρα στο νότιο αστερισμό της Καρίνας.

Οι τελευταίες ανασκαφές διεξήχθησαν για την πρόληψη της διάβρωσης και την επανόρθωση του χώρου μετά από ληστεία τμημάτων των κατασκευών. Στη διάρκεια των ανασκαφών, ανακαλύφθηκαν τρεις πυραμιδικές κατασκευές, απανθρακωμένα κεραμικά, στιλβωμένα λιθικά και σκαλιστά αντικείμενα κατασκευασμένα από οψιδιανό και βασάλτη.

Οι ειδικοί θεωρούν ότι τα φύλλα οψιδιανού που βρέθηκαν σε όλη την έκταση μαρτυρούν την ύπαρξη οψιδιανής λιθικής βιομηχανίας για την κατασκευή προϊόντων και όπλων.

Ο Mario Castro Jiménez, πρόεδρος της πολιτικής ένωσης του Tzoncoyotl, δήλωσε: «Στις επόμενες ανασκαφές θα επικεντρωθούμε στην ανακάλυψη των οικοδομικών και αρχιτεκτονικών συστημάτων των πυραμιδικών βάσεων. Ο αρχαιολογικός χώρος θα παραμείνει κλειστός για το κοινό μέχρι οι υπεύθυνες  αρχές να αποφασίσουν για το αντίθετο».

Enikos.gr