HomeHL-WorldΜH370, το μεγαλύτερο μυστήριο της αεροπλοΐας: 10 χρόνια από την εξαφάνιση, τι ξέρουμε για την πτήση-φάντασμα

ΜH370, το μεγαλύτερο μυστήριο της αεροπλοΐας: 10 χρόνια από την εξαφάνιση, τι ξέρουμε για την πτήση-φάντασμα

Οι οικογένειες των Κινέζων επιβατών της MH370 απαιτούν απαντήσεις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines με 239 επιβαίνοντες πριν από ακριβώς δέκα χρόνια παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της πολιτικής αεροπορίας ανά την υφήλιο κι εξακολουθεί μέχρι σήμερα να απασχολεί τη διεθνή κοινή γνώμη.

Το Boeing 777-200ER απογειώθηκε στις 00:42 ώρα Μαλαισίας της 8ης Μαρτίου του 2014 από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, αλλά σχεδόν μία ώρα αργότερα, στις 01:21:13 εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο πριν εισέλθει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ.

Ανάλυση δορυφορικών δεδομένων έδειξε ότι η MH370 συνετρίβη πιθανώς κάπου στο νότιο Ινδικό Ωκεανό ανοικτά των ακτών της δυτικής Αυστραλίας.

Ωστόσο, δύο μεγάλες, πολυδάπανες έρευνες δεν κατάφεραν να βρουν σημαντικά ευρήματα για την τύχη του αεροσκάφους.

Τι γνωρίζουμε για την εξαφάνιση της MH370

Η τελευταία μετάδοση από την πτήση MH370 έγινε περίπου 40 λεπτά μετά την απογείωση του αεροπλάνου. «Καληνύχτα, Malaysia 370» είπε ο κυβερνήτης Ζαχάρι Αχμάντ Σαχ στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθώς το αεροσκάφος ετοιμαζόταν να περάσει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Ήταν τα τελευταία λόγια που ακούστηκαν ποτέ από κάποιον από τους 239 επιβαίνοντες στην πτήση MH370.

Περίπου ενάμιση λεπτό αργότερα έκλεισε ο αναμεταδότης του Boeing, ώστε να μην εντοπίζεται εύκολα.

Δεδομένα από στρατιωτικά ραντάρ έδειξαν ότι το αεροσκάφος εγκατέλειψε την προγραμματισμένη πορεία του για να πετάξει πάνω από τη βόρεια Μαλαισία και τη νήσο Πενάνγκ και στη συνέχεια στη Θάλασσα του Ανταμάν προς τις ακτές της Σουμάτρα στην Ινδηνσία και μετά έστριψε προς τα νότια και χάθηκε κάθε επαφή.

Άκαρπες οι υποβρύχιες έρευνες

Οι Αρχές της Μαλαισίας, της Αυστραλίας και της Κίνας ξεκίνησαν μια τεράστια υποβρύχια έρευνα, που κόστισε περί τα 143 εκατ. δολάρια, σε μια περιοχή 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο νότιο Ινδικό Ωκεανό βάσει δεδομένων από τις αυτόματες συνδέσεις ενός δορυφόρου Inmarsat με την MH370.

Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, τον Ιανουάριο του 2017 η έρευνα σταμάτησε καθώς δεν βρέθηκαν ίχνη του Boeing.

To 2018 η Μαλαισία αποδέχθηκε μια πρόταση της αμερικανικής εταιρείας εξερεύνησης ωκεανών Ocean Infinity για μια νέα, τρίμηνης διάρκειας έρευνα υπό τον όρο ότι θα πληρωνόταν μόνον αν έβρισκε το αεροπλάνο.

Η έρευνα αυτή κάλυψε μια έκταση 112.000 τ.χλμ. βόρεια της αρχικής περιοχής ερεύνης, αλλά και αυτή απέβη άκαρπη και τερματίστηκε τον Μάιο της ίδιας χρονιάς.

Τα συντρίμμια που βρέθηκαν

Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί πάνω από 30 συντρίμμια – που εικάζεται ότι προέρχονται από την MH370- στην ανατολική ακτογραμμή της Αφρικής καθώς και σε νησιά του Ινδικού Ωκεανού, αλλά μόνον τρία θραύσματα από τα φτερά του αεροσκάφους επιβεβαιώθηκαν ότι ανήκαν στο εξαφανισμένο Boeing της Malaysia Airlines.

Τα σημεία, όπου εντοπίστηκαν τα περισσότερα από τα συντρίμμια αυτά, χρησιμοποιήθηκαν σε ειδική ανάλυση του τρόπου που παρασύρθηκαν από τα κύματα, με την ελπίδα να περιοριστεί ο χώρος ερεύνης για την MH370.

Πρόκειται για τμήματα από το φτερό του αεροσκάφους, διαβρωμένα από τη θάλασσα, που δεν μπορούν να δώσουν πληροφορίες για το τι συνέβη και γιατί χάθηκε το αεροσκάφος. Όλα εντοπίστηκαν περίπου 16 μήνες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, ενώ οι περαιτέρω έρευνες, δεν απέδωσαν τίποτα.

Το πόρισμα της έρευνας

Σύμφωνα με το πόρισμα των 495 σελίδων για την εξαφάνιση της MH370, που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Ιούλιο του 2018, πιθανώς κάποιος πείραξε τα συστήματα του αεροσκάφους για να το βγάλει εκτός πορείας, αν και οι ερευνητές δεν καθόρισαν ποιος μπορεί να το έκανε.

Η έκθεση υπογράμμισε επίσης κάποια λάθη που έκαναν οι πύργοι ελέγχου στα αεροδρόμια της Κουάλα Λουμπούρ και της πόλης Χο Τσι Μιν του Βιετνάμ και προέβη σε συστάσεις για να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά.

Οι ερευνητές δεν κατέληξαν, ωστόσο, σε κάποιο οριστικό συμπέρασμα αναφορικά με την τύχη της MH370, σημειώνοντας ότι αυτό θα εξαχθεί όταν βρεθούν τα συντρίμμια του Boeing.

Οι θεωρίες συνωμοσίας για την τύχη του μοιραίου Boeing

Η αδυναμία εντοπισμού του σημείου συντριβής της MH370 ώθησε δεκάδες -αν όχι εκατοντάδες – ωκεανογράφους, αεροναυπηγούς και ερασιτέχνες ανά την υφήλιο να αναζητήσουν μανιωδώς τι μπορεί να συνέβη με το αεροσκάφος κι έδωσε τροφή σε αναρίθμητες θεωρίες συνωμοσίας, από μια μηχανική βλάβη μέχρι εκείνη που θέλει τον βετεράνο κυβερνήτη Ζαχάρι Αχμάντ Σαχ να έριξε το αεροσκάφος στον Ινδικό Ωκεανό για να αυτοκτονήσει, συμπαρασύροντας στο θάνατο όλους όσοι επέβαιναν στη MH370 κι από την κατάρριψη του Boeing μέχρι έναν ρωσικό δάκτυλο ή εξαφάνιση του αεροσκάφους από… εξωγήινους.

Τα τελευταία χρόνια ορισμένοι ειδικοί στην αεροπλοϊα είπαν ότι η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι η MH370 εξετράπη της πορείας της από έναν πεπειραμένο πιλότο, αλλά οι ερευνητές υπογράμμισαν ότι δεν βρήκαν κάτι ύποπτο αναφορικά με την οικονομική και ψυχική κατάσταση ή την εκπαίδευση του κυβερνήτη ή του συγκυβερνήτη του Boeing.

Θα γίνει νέα έρευνα για το χαμένο αεροσκάφος;

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Ανουάρ Ιμπραήμ, είπε προ ημερών ότι η κυβέρνησή του είναι πρόθυμη να ξανανοίξει μια έρευνα για την τύχη της MH370, εάν εμφανιστεί πειστικός λόγος γι’ αυτό.

Ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Anthony Loke, είπε ότι η κυβέρνηση της Μαλαισίας κάλεσε την Ocean Infinity να συζητήσουν μια νέα πρόταση ερεύνης κι ότι η χώρα του θα συζητήσει το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Αυστραλία, ευθύς μόλις εγκρίνει την πρόταση της Ocean Infinity.

Οι οικογένειες των Κινέζων επιβατών της MH370 απαιτούν απαντήσεις

Σήμερα, δέκα χρόνια μετά την εξαφάνιση της MH370, συγγενείς Κινέζων επιβατών συγκεντρώθηκαν στο Πεκίνο επαναλαμβάνοντας την έκκλησή τους προς τις κινεζικές Αρχές να συνδράμουν να αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Πατέρας ενός επιβάτη της πτήσης MH370, ο Λι Σους δήλωσε «αισιόδοξος».«Είμαι σίγουρος ότι ο γιος μου είναι ζωντανός. Ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να επιστρέψει στο σπίτι», δήλωσε έπειτα από συνομιλίες με αντιπροσώπους της κινεζικής κυβέρνησης κοντά στο υπουργείο Εξωτερικών.

Δεκαπέντε άτομα, μεταξύ των οποίων ο Λι Σους, συγκεντρώθηκαν στη συνέχεια το απόγευμα σε μια πλατεία που βρίσκεται κοντά στην πρεσβεία της Μαλαισίας στο Πεκίνο, η πρόσβαση στην οποία είχε αποκλεισθεί από την αστυνομία για λόγους ασφαλείας.

«Μαλαισία, δώσε μας πίσω τους συγγενείς μας!», φώναζαν προς την κατεύθυνση του κτιρίου.

Μια μικρή ομάδα διαδηλωτών, μεταξύ των οποίων ένας που έφερε επιστολή απευθυνόμενη στον πρωθυπουργό της Μαλαισίας, επετράπη να πλησιάσει στην πρεσβεία διψώντας για απαντήσεις.

«Ελπίζω ότι η κινεζική κυβέρνηση θα μπορέσει να ξαναβρεί τους οικείους μας και να ανακαλύψει την αλήθεια για ό,τι συνέβη», δήλωσε ο Λι Σους. «Έχουν περάσει ήδη 10 χρόνια… Και τώρα; Τι συνέβη τελικά; Ήταν κάτι που έχει να κάνει με την πολιτική; Κάτι άλλο; Δεν ξέρουμε τίποτα».

iefimerida.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση