HomeHL-9Greek Mafia: Προφυλακιστέοι οι δύο συλληφθέντες για τις εκτελέσεις – «Ομερτά» από τον έναν, αρνήθηκε τις κατηγορίες ο δεύτερος

Greek Mafia: Προφυλακιστέοι οι δύο συλληφθέντες για τις εκτελέσεις – «Ομερτά» από τον έναν, αρνήθηκε τις κατηγορίες ο δεύτερος

Ένας ακόμη 21χρονος που απολογήθηκε σήμερα, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικό όρο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν, μετά τις απολογίες τους, στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων ο 39χρονος και ο 21χρονος που κατηγορούνται για εμπλοκή σε δολοφονίες της αποκαλούμενης Greek Μafia.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, κατά την απολογία του ο 39χρονος αρνήθηκε να πει οτιδήποτε, επικαλούμενος το δικαίωμα της σιωπής.

Απο την πλευρά του ο 21χρονος που αντιμετωπίζει και αυτός κακουργηματικές κατηγορίες, αρνήθηκε την εμπλοκή του στην οργάνωση.

Ο 39χρονος και ο 21χρονος φέρονται να εκτελούσαν ακριβοπληρωμένα συμβόλαια θανάτου της Greek Mafia. Η αστυνομική έρευνα τους έχει ταυτοποιήσει ως τους φυσικούς αυτουργούς των δολοφονιών του Γιάννη Σκαφτούρου, στα Σκούρτα Βοιωτίας, τον Απρίλιο 2022 και των Βασίλη Ρουμπέτη και Διονύση Μουζακίτη, τον περασμένο Ιούνιο, στον Κορυδαλλό και για τις απόπειρες δολοφονίας κατά του Μαυρόπουλου στην Κατερίνη και δυο συγγενικών προσώπων του Γιάννη Σκαφτούρου.

Αντίθετα ένας ακόμη 21χρονος που απολογήθηκε σήμερα και στον οποίο αποδίδονται τα πλημμελήματα της παράνομης οπλοκατοχής και της λαθρεμπορίας, αφέθηκε ελεύθερος με τον περιοριστικό όρο της εμφάνισης στο Αστυνομικό Τμήμα. Ο 21χρονος που αφέθηκε ελεύθερος, αρνήθηκε τα αδικήματα που του έχουν αποδοθεί.

Greek Mafia: Οι ποινικοί ελέγχουν 1 στα 11 βενζινάδικα

«Βρόμικο» χρήμα, παράνομα καύσιμα ή, πλέον, ακόμα και αίμα «ρέουν» άφθονα στις αντλίες των πρατηρίων τα οποία ελέγχει η ελληνική μαφία, εκμεταλλευόμενη κενά της νομοθεσίας και την ανεπάρκεια ελέγχων. Τα κυκλώματα λαθρεμπορίου και νοθείας δρουν ανενόχλητα στην αγορά καυσίμων, με την αγορά και τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) να φωνάζουν επί χρόνια ότι το βασικό σύστημα ελέγχου της διακίνησης καυσίμων (το σύστημα εισροών-εκροών) είναι εντελώς διάτρητο και αναποτελεσματικό.

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ εντείνονται διαρκώς και από το 2022 σφραγίστηκαν 19 πρατήρια καυσίμων. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις και οι τρύπες στην εφαρμογή του συστήματος δεν επέτρεψαν να τεθεί υπό έλεγχο η παράνομη διακίνηση καυσίμων, με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο, οι Ελληνες καταναλωτές και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου να χάνουν επί δεκαετίες πάνω και από 1 δισ. ευρώ ετησίως, ανάλογα με την περίοδο και τις περιστάσεις.

Το οργανωμένο έγκλημα βρήκε έτσι χώρο και τρόπους να ανθήσει, θησαυρίζοντας τόσο από το λαθρεμπόριο και τις νοθείες στα καύσιμα όσο όμως και από το ξέπλυμα μαύρου και βρόμικου χρήματος το οποίο γίνεται νομότυπα, μέσα από τις… βιτρίνες των πρατηρίων.

Είναι πολλά τα λεφτά

Πριν από 12 χρόνια ακριβώς (13 Ιανουαρίου 2012), η κυβέρνηση Λουκά Παπαδήμου ανακοίνωνε, μεταξύ άλλων μέτρων, και την εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών. Ο τότε πρωθυπουργός δήλωνε στη Βουλή πως «οι απώλειες εσόδων για το Δημόσιο πιθανόν φτάνουν σε ετήσιο ύψος 1.000.000.000 ευρώ», διαβεβαιώνοντας παράλληλα «ότι ο νόμος πρόκειται να επιβληθεί». Με βάση μελέτη του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ, οι καταναλωτές παραλαμβάνουν έως και 21% μικρότερη ποσότητα καυσίμων από αυτή που πληρώνουν. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, η τάση το τελευταίο διάστημα, όσον αφορά τις ελλειμματικές παραδόσεις, είναι αυξητική.

Οπως όλα δείχνουν, το φαινόμενο έχει θεριέψει αντί να μειωθεί, αφού εκτιμάται ότι πάνω από 500 πρατήρια (δηλαδή 1 στα 11 από τα 5.500 πρατήρια που απέμειναν στη χώρα, έναντι 8.500 που λειτουργούσαν το 2012) ελέγχονται άμεσα και έμμεσα από την Greek Mafia.

Συχνά πρόκειται για πρατήρια που πωλούν σε εξωπραγματικά χαμηλές τιμές, κάτω και από την τιμή με την οποία φεύγουν τα νόμιμα καύσιμα από τα διυλιστήρια. Οι συνέπειες όμως για την τσέπη του καταναλωτή ανέρχονται σε 120 ή και πάνω από 200 εκατ. ευρώ ετησίως, όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ.

Στοιχεία για τα αποτελέσματα ελέγχων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μάλιστα, τα οποία έφερε προ μηνός στο φως το «ΘΕΜΑ», δείχνουν ότι το 2023 έσπασε το ρεκόρ στη νοθεία καυσίμων. Προτού καν κλείσει η χρονιά, μέσα στους πρώτους 10 μήνες του έτους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 621 τόνοι προϊόντων νοθείας και λαθρεμπορίου, λίγο προτού περάσουν στην κατανάλωση. Ποσότητα σχεδόν πενταπλάσια από όση εντοπίστηκε συνολικά σε ολόκληρο το 2022 (136 τόνοι) καταγράφοντας αύξηση 350% σε λιγότερο από έναν χρόνο ή και κατά 25% από όλες μαζί τις ποσότητες που εντοπίστηκαν στην τετραετία 2019-2022 (σωρευτικά περίπου 500 τόνοι)!

Βαριές απώλειες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό έχουν όμως και οι νόμιμες επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών, καθώς υπολογίζεται πως ξεπερνούν τα 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με ευρύτερες συνέπειες για την εθνική οικονομία, την απασχόληση και τα έσοδα του κράτους.

Καθώς η απάτη παραμένει ουσιαστικά ασύλληπτη, κατά καιρούς εκφράζονται διαφορετικές εκτιμήσεις για το πραγματικό ύψος των απωλειών για το κράτος. Οι μετριοπαθέστερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τουλάχιστον 300-500 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις, ανεβάζουν το ποσό σε 800 εκατ. ή και 1 δισ. τον χρόνο. Υπηρεσιακοί παράγοντες, πάντως, σε γραπτές αναφορές τους έκαναν λόγο και για δισεκατομμύρια (αντί εκατομμύρια) ετησίως.

Νεκρό το σύστημα

Το ηλεκτρονικό σύστημα εισροών-εκροών επιβλήθηκε στη χώρα μας με το μνημόνιο το 2010 και κόστισε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για να εγκατασταθεί στην αγορά το 2013. Ωστόσο, παραμένει στα χαρτιά επί σχεδόν μία δεκαετία.

Η λογική του συστήματος είναι πως έχει τη δυνατότητα να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την περιεχόμενη ποσότητα καυσίμου κάθε δεξαμενής με απόλυτη ακρίβεια. Το σύστημα συνδέεται με όλες τις αντλίες του πρατηρίου, καταγράφοντας κάθε πώληση που πραγματοποιείται. Ετσι, θεωρητικά, ελέγχονται ανά πάσα στιγμή οι ποσότητες των καυσίμων και το χρήμα που διακινείται.

Μόλις το 2022, όμως, τα συναρμόδια υπουργεία κατάφεραν να εκδώσουν την απόφαση που προβλέπει τις ποινές και τις κυρώσεις στους παραβάτες για τη μη εφαρμογή των διατάξεων για τα ολοκληρωμένα συστήματα παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών και τη σύνδεσή τους με τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ) των πρατηρίων.

Αποδεικνύεται έτσι ότι, διαχρονικά, τα μέτρα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου, τα οποία κατά καιρούς έλαβαν πολλές διαδοχικές κυβερνήσεις ως τώρα, στάθηκαν ανεπαρκή ή ανεφάρμοστα. Οχι τυχαία, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έδωσε ήδη προτεραιότητα στην καταπολέμηση των παράνομων δραστηριοτήτων στα καύσιμα, όχι μόνο για εισπρακτικούς σκοπούς, αλλά και για αποβολή των κυκλωμάτων της νύχτας από τον κλάδο, επιβάλλοντας από φέτος οριστικό λουκέτο και αποκλεισμό κάθε παραβάτη από την αγορά.

Και προ μηνός ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής ανέφερε στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ότι «μέσα στον Ιανουάριο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα καταλήξει τι πρέπει να αλλάξει στο σύστημα εισροών-εκροών, ποιες αναβαθμίσεις πρέπει να προχωρήσουν σε επίπεδο μηχανημάτων και λογισμικού για τα πρατήρια. Αυτά θα περιληφθούν σε Κοινή Υπουργική Απόφαση και μέσα στο 2024 η αγορά θα προχωρήσει τις αναβαθμίσεις που πρέπει».

Αέρας κοπανιστός

Και όπου ή όπως εφαρμόζεται το σύστημα εισροών-εκροών, όμως, χάκερς παρεμβαίνουν και τα συστήματα καταγράφουν… ό,τι αυτοί θέλουν!
Σύμφωνα με πηγές από τον κλάδο των βενζινοπωλών, οι επιτήδειοι έχουν διπλές, κρυφές, δεξαμενές. Στην εμφανή δεξαμενή βάζουν το κανονικό καύσιμο από την εταιρεία. Στην κρυφή δεξαμενή βάζουν το παράνομο – νοθευμένο πετρέλαιο. Τα «παντρεύουν» αναμειγνύοντας το κανονικό με το λαθραίο (που δεν είναι τελωνισμένο) ή το νοθευμένο και στη συνέχεια τα πουλάνε. Τότε οι χάκερς, με ειδικό λογισμικό, αλλοιώνουν τα δεδομένα και αποστέλλουν ψεύτικα στοιχεία στην ΑΑΔΕ.

Ολα γίνονται με συνεργασία ανθρώπων του υποκόσμου. Ακόμα και αν δεν καταγράφονται, πάντα, επισήμως στο αστυνομικό δελτίο, έχουν εντοπιστεί και πρατήρια (ιδίως έξω από μεγάλα αστικά κέντρα) στα οποία, ελλείψει χώρων για κατασκευή κρυφών δεξαμενών, σταθμεύουν απροκάλυπτα και σε μόνιμη βάση βυτία υγρών καυσίμων για να τροφοδοτούν συνεχώς με παράνομα καύσιμα (ναυτιλιακά και όχι μόνο). Αν κάποιος πλησιάσει να δει από λίγο πιο κοντά τι συμβαίνει, εντοπίζεται από κάμερες και «φουσκωτούς» που τον… προειδοποιούν με παρατεταμένα πιστόλια να απομακρυνθεί άμεσα.

Τα συμφέροντα και οι πιέσεις ανθρώπων της νύχτας είναι κάποιες φορές τόσο ισχυρά ώστε ακόμα και η χάραξη εθνικών ή επαρχιακών οδών υποκύπτει στις επιθυμίες τους, παρέχοντας κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης νόμου είσοδο σε πρατήρια χωρίς να υπάρχει καν λωρίδα επιβράδυνσης – επιτάχυνσης των οχημάτων για ασφαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων.

Οργιάζουν νοθεία και λαθρεμπόριο

Ωστόσο, οι πειραγμένες αντλίες είναι ένα μόλις από τα πολλά κόλπα των κυκλωμάτων του υποκόσμου. Μεγάλη μπίζνα γίνεται με τα νοθευμένα καύσιμα από τους επιτήδειους που καρπώνονται τη διαφορά του φόρου που χρεώνουν στους καταναλωτές. Ενώ άλλοι φορτώνουν καύσιμα από τα διυλιστήρια δήθεν για εξαγωγές, που όμως ποτέ δεν γίνονται. Τα προμηθεύονται και τα διακινούν δηλαδή αφορολόγητα και στη συνέχεια τα ρίχνουν στην ελληνική αγορά με ειδικούς φόρους και ΦΠΑ 24%, που ποτέ δεν κατέβαλαν στο Δημόσιο, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, κάνοντάς τα, απλά, μια βόλτα σε κάποια γειτονική χώρα για να φαίνεται πως πέρασαν από τα σύνορα.

protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση