HomeHL1-WorldΕρυθρά Θάλασσα: Αυξάνεται η ένταση με τις επιθέσεις των Χούθι

Ερυθρά Θάλασσα: Αυξάνεται η ένταση με τις επιθέσεις των Χούθι

«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα αισθανθούν τον πόνο»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία προκαλεί ολοένα και εντονότερες ανησυχίες για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και την έντονη διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Το κλίμα ανησυχίας έφτασε μέχρι το Νταβός όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF).

Σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις επικεφαλής διεθνών τραπεζικών ομίλων που συμμετέχουν στο Φόρουμ εξέφρασαν τον προβληματισμό τους ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσει πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες δύναται να καθυστερήσουν ή να αντιστρέψουν τις μειώσεις των επιτοκίων και να θέσουν σε κίνδυνο τις ελπίδες για μια ήπια προσαρμογή της αμερικανικής οικονομίας.

Μάλιστα ο οικονομικός διευθυντής της DP World, Yuvraj Narayan, δήλωσε ότι αναμένει ότι οι διαταραχές θα πλήξουν τις ευρωπαϊκές εισαγωγές. «Το κόστος των αγαθών στην Ευρώπη από την Ασία θα είναι σημαντικά υψηλότερο», ανέφερε στο Reuters κατά την ετήσια συνάντηση του WEF στο Νταβός. «Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα αισθανθούν τον πόνο… Θα πλήξει τις ανεπτυγμένες οικονομίες περισσότερο από ό,τι τις αναπτυσσόμενες οικονομίες», πρόσθεσε ο επικεφαλής των οικονομικών της εταιρείας logistics με έδρα το Ντουμπάι.

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg τις τελευταίες ημέρες 114 πλοία όλων των τύπων μεταξύ των οποίων είναι δεξαμενόπλοια, φορτηγά μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Έναν μήνα πριν ο αριθμός του ήταν 272 ποσοστό μείωσης 58% και έξι μήνες νωρίτερα 252. Η μεγαλύτερη μείωση έχει σημειωθεί στα πλοία μεταφοράς αερίου σε ποσοστό 96% σε σύγκριση ένα έναν μήνα πριν.

Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μείωση 80% τα δεξαμενόπλοια με 55% και τα φορτηγά πλοία με μείωση 25%. Περίπου 20 πλοία έχουν αγκυροβολήσει στον Κόλπο του Άντεν και περιμένουν οδηγίες από τις πλοιοκτήτριες/διαχειρίστριες εταιρείες τους.

Πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες αρνούνται να στείλουν τα πλοία τους μέσω Σουέζ παρά τις πιέσεις που δέχονται από τους ναυλωτές και επιλέγουν τον περίπλου της Αφρικής. Τα νηολόγια συστήνουν αλλά δεν απαγορεύουν στις εταιρείες που έχουν πλοία τους εγγεγραμμένα σε αυτά να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα.

O αμερικανικός στρατός πραγματοποίησε νέο πλήγμα στην Υεμένη την Τρίτη κατά βαλλιστικών πυραύλων κατά πλοίων σε τμήμα της χώρας που ελέγχεται από τους Χούθι, καθώς ένας πύραυλος έπληξε σκάφος ελληνικών συμφερόντων στην Ερυθρά

Η ΕΕ στέλνει πολεμικά πλοία

Στο μεταξύ η Επιτροπή Εξωτερικής Πολιτικής και Ασφάλειας της ΕΕ αποφάσισε να στείλει στην Ερυθρά Θάλασσα ναυτική δύναμη για την προστασία των εμπορικών πλοίων. Ο χρονικός ορίζοντας κατάπλου των πολεμικών πλοίων στην περιοχή είναι η 19 Φεβρουαρίου.

Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην περιοχή από τον Νοέμβριο έχουν επηρεάσει τις εταιρείες και έχουν θορυβήσει τις μεγάλες δυνάμεις – μια κλιμάκωση του τρίμηνου και πλέον πολέμου του Ισραήλ με τους Παλαιστίνιους μαχητές της Χαμάς στη Γάζα. Οι Χούθι δηλώνουν ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους.

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι πρόσθετα αμερικανικά πλήγματα την Τρίτη εξουδετέρωσαν βαλλιστικούς πυραύλους που οι Χούθι ήταν έτοιμοι να εκτοξεύσουν. «Δεν επιδιώκουμε να το επεκτείνουμε αυτό. Οι Χούθι έχουν μια επιλογή να κάνουν και έχουν ακόμη χρόνο να κάνουν τη σωστή επιλογή, που είναι να σταματήσουν αυτές τις απερίσκεπτες επιθέσεις», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζον Κίρμπι.

Η Γαλλία επέλεξε να μην συμμετάσχει στις επιδρομές υπό την ηγεσία των ΗΠΑ επειδή θέλει να αποφύγει μια περιφερειακή κλιμάκωση, δήλωσε ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν σε συνέντευξη Τύπου. Η χώρα έχει μια «αμυντική» προσέγγιση στην Ερυθρά Θάλασσα και θα επιμείνει σε αυτή τη στάση, δήλωσε ο Μακρόν.

Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για τις αποστολές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αυξάνονται, δήλωσαν ασφαλιστικές πηγές. Οι ασφαλιστές πλοίων ζητούν εξαιρέσεις για τα πλοία των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου από την κάλυψη της Ερυθράς Θάλασσας

Τα οικονομικά πλήγματα

Στην Ισπανία, τέσσερα εργοστάσια που ανήκουν στη γαλλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών Michelin σχεδιάζουν να σταματήσουν και πάλι την παραγωγή αυτό το Σαββατοκύριακο, ένα ακόμη σημάδι του αντίκτυπου των καθυστερήσεων στην παράδοση πρώτων υλών. Επίσης τόσο η Tesla όσο και η Volvo Car, σταματούν προσωρινά την παραγωγή στην Ευρώπη λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων που προκύπτουν από τις επιθέσεις στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Nippon Yusen, γνωστή και ως NYK Line, έδωσε οδηγίες στα πλοία της που πλέουν κοντά στην Ερυθρά Θάλασσα να περιμένουν σε ασφαλή ύδατα και εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής δρομολογίων, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Ωστόσο ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έστειλε δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μεταφέροντας αγαθά για τον αμερικανικό στρατό και την κυβέρνηση.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση