HomeΚΡΗΤΗΒροχή… τα πωλητήρια σε ξενοδοχεία – Πόσα στην Κρήτη

Βροχή… τα πωλητήρια σε ξενοδοχεία – Πόσα στην Κρήτη

Γιατί οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων βάζουν πωλητήριο στην επιχείρησή τους

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα διανύει μία από τις καλύτερες χρονιές, καθώς τα έσοδα μπορεί να φθάσουν τα 21 δισ. ευρώ το 2023, δεκάδες ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα σε δημοφιλείς προορισμούς έχουν βάλει πωλητήριο.

Την ώρα, δηλαδή, που η χώρα οδεύει προς νέο ετήσιο ρεκόρ – στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών οι αφίξεις το 11μηνο αυξήθηκαν κατά 24,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2022 (και +19% από το 2019) – αυξάνονται οι αγγελίες πώλησης ξενοδοχείων.

Πωλούνται 473 ξενοδοχειακές μονάδες ή/και τουριστικά καταλύματα σε θερινούς προορισμούς

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που δημοσιεύτηκε αρχές Οκτωβρίου, τον Σεπτέμβριο είχαν αναρτηθεί αγγελίες πώλησης για  155 ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα.

Συγκεκριμένα:

18 αγγελίες στην Αττική,

9 στην Ήπειρο,

16 στην Χαλκιδική,

18 στη Πελοπόννησο,

7 στη Θεσσαλία,

24 στη Κρήτη,

21 στις Κυκλάδες,

16 στα Ιόνια Νησιά κλπ.

Μάλιστα, τον Μάϊο, στο ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν είχαν αναρτηθεί 204 νέες αγγελίες και τον Ιούνιο άλλες 114. Δηλαδή, συνολικά τους μήνες Μάϊο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο, αναρτήθηκαν 473 αγγελίες που αφορούν θερινούς προορισμούς.

Σίγουρα κάθε χρόνο πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες ξενοδοχειακών μονάδων όλων των κατηγοριών, είτε ξενοδοχείων 5 αστέρων, είτε μικρότερων, αλλά η διαθεσιμότητα σε ιστοσελίδες αγγελιών ακινήτων δεν ήταν τόσο μεγάλη. Μάλιστα, ένα μεγάλο μέρος ξενοδοχειακών μονάδων που διατίθενται προς πώληση, δεν αναρτώνται σε ιστοσελίδες αγγελιών.

80 ξενοδοχεία ή/και τουριστικά καταλύματα σε δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς

Η φετινή χειμερινή σεζόν ξεκίνησε με αισιόδοξα μηνύματα τόσο για τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, όσο και για τους ξενοδόχους σε ορεινές περιοχές όπου το διήμερο της 28ης Οκτωβρίου οι πληρότητες άγγιξαν το 100% στο σύνολο των δημοφιλών προορισμών. Υψηλά ποσοστά προ-κρατήσεων καταγράφονται και για τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Η σεζόν στους χειμερινούς προορισμούς της χώρας ξεκινάει, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, από τα τέλη Οκτωβρίου και διαρκεί έως και τα μέσα με τέλη Φεβρουαρίου. Η «φουλ» σεζόν  τόσο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων εγγεγραμμένων σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, όσο και για τους ξενοδόχους είναι κυρίως το χρονικό διάστημα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, των Θεοφανίων, καθώς και τα διήμερα – τριήμερα που ξεκινούν ιδιαίτερα από τα μέσα Νοεμβρίου έως και τα τέλη Ιανουαρίου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι βασικό χαρακτηριστικό του ελληνικού χειμερινού τουρισμού αποτελεί η έντονη εποχικότητα.

Στη λίστα των προς πώληση ξενοδοχειακών ή/και τουριστικών καταλυμάτων, «έρχονται» να προστεθούν 80 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς, που έχουν αναρτηθεί σε ιστοσελίδες αγγελιών ακινήτων και διατίθενται προς πώληση.

Συγκεκριμένα, έχουν αναρτηθεί:

14 αγγελίες που αφορούν την Αράχωβα,

13 στα Καλάβρυτα,

7 στο Καρπενήσι,

14 στην Πορταριά,

8 στην Αρκαδία,

7 στην Ήπειρο,

5 στην Βέροια,

3 στην Καλαμπάκα,

3 στην Νάουσα

2 τη Φλώρινα και τα Γρεβενά.

Μεγάλη διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες, καταγράφεται κυρίως σε ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας, από 10 έως 30 δωμάτια, ξενοδοχειακές μονάδες ή/και τουριστικά καταλύματα που όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η δυναμική φιλοξενίας στους ορεινούς προορισμούς δεν υπερβαίνει τα 100.000 κρεβάτια, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου. Επομένως, το γεγονός ότι μόνο στους δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς τα χώρας διατίθενται προς πώληση 80 τουριστικά ακίνητα, ο αριθμός αυτός δεν είναι αμελητέος.

Γιατί οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων βάζουν πωλητήριο στην επιχείρησή τους;  Αφενός οι οικονομικές εκκρεμότητες, τα δάνεια, το ενεργειακό κόστος, ο πληθωρισμός και οι συνεχείς ανατιμήσεις στα προϊόντα της εφοδιαστικής αλυσίδας, συρρικνώνουν τα εισοδήματα και αυξάνουν τα έξοδα.

Αφετέρου, η έντονη εποχικότητα, η μειωμένη προσβασιμότητα, η κυριαρχία του αεροπλάνου ως μέσο άφιξης των τουριστών, το μη ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών, οι ελλείψεις σε ειδικές τουριστικές υποδομές, οι  δυσλειτουργίες  που παρουσιάζονται στους τουριστικούς προορισμούς, η ανάγκη για ριζική ανασυγκρότηση της προβολής τους στις διεθνείς αγορές και τέλος η ανάδειξη νέων μορφών τουρισμού.

p1 p2 p3
imerisia.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση