HomeHL-EconomyΣήμερα η Cyber Monday: Συνεχίζονται οι προσφορές

Σήμερα η Cyber Monday: Συνεχίζονται οι προσφορές

Τι πρέπει να προσέχετε στις αγορές σας

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μετά την Black Friday, σήμερα έρχεται η μεγάλη ημέρα προσφορών, Cyber Monday. Η Cyber Monday είναι γνωστή αποκλειστικά για τις online αγορές, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου οι εκπτώσεις ισχύουν αυτή την ημέρα και στις αγορές απευθείας από το κατάστημα .Στο πλαίσιο του θεσμού αυτού, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δίνουν χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για ασφαλείς αγορές.

Αναλυτικά, οι καταναλωτές θα πρέπει:

-Να προσέχουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες τους .

-Να επιβεβαιώνουν την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να ξεγελούν τους καταναλωτές . Επίσης οι πολίτες θα πρέπει να εντοπίζουν και να συμβουλεύονται εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και να τους δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν.

– Θα πρέπει να σημειώνουν τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούν εύκολα να τις συγκρίνουν εκ των υστέρων και να γνωρίζουν έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό τους όφελος.

– Θα πρέπει να προτιμούν τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Οι πολίτες θα πρέπει να αποφεύγουν την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.

– Όταν αγοράζουν εξ αποστάσεως, βεβαιώνονται ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.

-Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων, οι καταναλωτές θα πρέπει να συνυπολογίζουν τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουν πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.

-Θα πρέπει να υποβάλλουν το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Οι πολίτες θα πρέπει να επικοινωνούν , οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουν την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.

-Θα πρέπει να ενημερώνονται για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλάσσονται. Οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές – μοναδικές και πρόσθετες – παροχές.

-Να προβληματίζονται έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.

-Εάν οι καταναλωτές αγοράζουν διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης)χώρες, θα πρέπει να γνωρίζουν καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.

-Θα πρέπει να δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.

Διαφήμιση
Διαφήμιση