HomeHL-9Κώστας Σκρέκας: «Κόφτης» στα πιστωτικά των προμηθευτών για να πέσουν οι τιμές

Κώστας Σκρέκας: «Κόφτης» στα πιστωτικά των προμηθευτών για να πέσουν οι τιμές

Τα σχέδια για νομοθετική πρωτοβουλία με στόχο «καθαρές τιμές», ώστε να περιοριστεί ο πληθωρισμός. Πού αποβλέπει η κίνηση. Οι βολές σε προμηθευτές και σούπερ μάρκετ.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στον απόηχο της κόντρας που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες μεταξύ της κυβέρνησης και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασσελάκη για τις προσφορές και το εάν αυτές θα καταργηθούν ή όχι (ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης διέψευσε χθες ένα τέτοιο ενδεχόμενο), ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ξεκαθαρίζει στο Euro2day.gr ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

Αυτό που βρίσκεται στο «τραπέζι», όπως υποστηρίζει, είναι ο δραστικός περιορισμός των πιστωτικών σημειωμάτων για τις παροχές και εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ και η εφαρμογή «καθαρών τιμών» με στόχο τη μείωση 20% των τιμών στο ράφι.
«Θέλουμε οι προσφορές να είναι αληθινές και να μην είναι παραπλανητικές.

Δηλαδή θα πρέπει να μειωθούν πρώτα οι τιμές στο ράφι και βεβαίως να υπάρχουν προσφορές επί των μειωμένων τιμών. Όχι να αυξάνουν την τιμή του προϊόντος στο ράφι και να κάνουν προσφορά», αναφέρει.

Πώς όμως θα μειωθούν οι τιμές; Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, θα επιτευχθεί μέσω νομοθετικής ρύθμισης για τον περιορισμό των πιστωτικών σημειωμάτων, η οποία φιλοδοξεί να τεθεί σε εφαρμογή το πρώτο τρίμηνο του 2024.

«Εμείς θέλουμε τα πιστωτικά σημειώματα τα οποία κόβουν οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ να περάσουν πάνω στο τιμολόγιο, να είναι «καθαρές» οι τιμές. Με αυτό τον τρόπο οι τιμές στο ράφι θα πρέπει να μειωθούν από την επόμενη ημέρα που θα εφαρμοστεί το μέτρο. Αυτή είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση», αναφέρει.

Στο θέμα των πιστωτικών σημειωμάτων είχε αναφερθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην προ διετίας κλαδική της έρευνα για τα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Εν προκειμένω, αυτό που δεν έχει διασαφηνισθεί είναι κατά πόσο οι εν λόγω ωφέλειες μετακυλίονται στους καταναλωτές εν είδει χαμηλότερων τιμών λιανικής που καταβάλλουν, ιδίως εάν συνυπολογιστεί ότι οι εν λόγω εκπτώσεις/παροχές είναι κατά κανόνα μη συστηματικές και ετεροχρονισμένες (δηλ. δεν σχετίζονται με τον χρόνο τιμολόγησης των προϊόντων που αφορούν) και δεν συμπεριλαμβάνονται απευθείας στο κόστος αγοράς κατά τον χρόνο προμήθειας των προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ».

Για τον υπουργό, η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί, θα προβλέπει την καθιέρωση των καθαρών τιμών. «Θα αφήσουμε ένα ποσοστό πιστωτικών τιμολογίων να υπάρχει, αλλά όλος αυτός ο ορυμαγδός των πιστωτικών τιμολογίων τα οποία είναι αδιαφανή (…) πρέπει να σταματήσει», σημειώνει.

«Αυτή η μεταρρύθμιση για τις καθαρές τιμές», λέει, «δεν έχει να κάνει με τις προσφορές. Φυσικά και θα υπάρχουν προσφορές και θέλουμε να υπάρχουν, αλλά θα πρέπει να είναι πραγματικές. Να γίνονται επί πραγματικής βάσης. Γιατί αυτή τη στιγμή αυξάνουν την τιμή ενός προϊόντος στο 1,30 ευρώ και μετά κάνουν μια προσφορά, ένα εκπτωτικό κουπόνι, και ο καταναλωτής το αγοράζει το προϊόν στο 1 ευρώ. Αυτό είναι παραπλανητικό».

Όπως αναφέρει: «Επί δύο χρόνια έχουν αυξήσει 30% και 40% τις τιμές και μετά έρχονται και κάνουν κάποιες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες ουσιαστικά είναι πληρωμένες από τους καταναλωτές. Εμείς θέλουμε να μειωθούν οι τιμές και μετά ας κάνουν όποια προσφορά θέλουν. Αλλά να μειωθούν οι τιμές, όχι να υπάρχει κοροϊδία».

Στην ερώτησή μας ότι και άλλοι υπουργοί κατά το παρελθόν είχαν προσπαθήσει να εφαρμόσουν το μέτρο, ο υπουργός παραδέχεται ότι πολλοί το προσπάθησαν, χωρίς επιτυχία, και επί Νέας Δημοκρατίας και επί ΠΑΣΟΚ, αλλά εκτιμά ότι θα καταφέρει να εφαρμόσει αυτή τη ρύθμιση. «Βεβαίως δεν συμφωνούν όλοι και είναι φυσιολογικό αυτό», παραδέχεται γιατί «και ξεβόλεμα είναι και διαφάνεια προσφέρει και ξεκαθαρίζει το τοπίο. Όμως εμείς θέλουμε το πρώτο τρίμηνο του έτους να εφαρμοστεί», σημειώνει.

Ποιο θα είναι το όφελος για τον καταναλωτή; Ο κ. Σκρέκας υποστηρίζει πως «σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων όπως τα απορρυπαντικά, τα σαμπουάν, οι οδοντόκρεμες, κ.λπ. και όλα αυτά τα οποία βλέπουμε να είναι στην Ελλάδα δύο φορές ακριβότερα ή 30% ακριβότερα, πιστεύουμε ότι οι τιμές μπορούν να πέσουν έως και 20% μόνιμα και από εκεί και πέρα κάνε όποια προσφορά θες».
Στην τηλεφωνική επικοινωνία μας ο υπουργός επανέλαβε ουκ ολίγες φορές ότι η βασική επιδίωξη είναι να μειωθούν οι τιμές μόνιμα και οριζόντια και επί των μειωμένων τιμών να γίνονται οι προσφορές.

«Αυτό θέλουμε να κάνουμε. Θέλουμε τα πιστωτικά σημειώματα να περάσουν πάνω στο τιμολόγιο και να έχουμε καθαρές τιμές και καθαρό τιμολόγιο. Θα βάλουμε κόφτη στα πιστωτικά ανάλογα με τον τζίρο που κάνει ο κάθε προμηθευτής. Δεν περιορίζουμε τις προσφορές».

euro2day.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση