HomeHL-SportsΟι τεχνολογικές αλλαγές που μεταμορφώνουν τη Formula 1

Οι τεχνολογικές αλλαγές που μεταμορφώνουν τη Formula 1

Το ERS για την κορύφωση των επιδόσεων -Το Halo για την ασφάλεια του κεφαλιού των οδηγών - Το DRS για μεγαλύτερο ενδιαφέρον και περισσότερες προσπεράσεις- Virtual Reality για την προετοιμασία των οδηγών

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η Formula 1 δεν σταματάει να εξελίσσεται. Αυτό είναι, ίσως, που γοητεύει και τους εκατομμύρια φίλους της σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Πρόκειται για το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, στο οποίο οι ομάδες αγωνίζονται με πάθος για να βελτιώσουν έστω και ελάχιστα τις επιδόσεις τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρόνοι των μονοθεσίων να γίνονται όλο και πιο γρήγοροι, αφού οι ομάδες αξιοποιούν πλήθος από τεχνολογικά εργαλεία για αυτό το σκοπό.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο η ταχύτητα και οι επιδόσεις το ζητούμενο. Μεγάλος αγώνας γίνεται για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο ασφαλές, ώστε να μην κινδυνεύουν οι οδηγοί με θανατηφόρα ατυχήματα, τα οποία -παρά τις σημαντικές παρεμβάσεις στην ασφάλεια- συνεχίσουν (με μικρότερη συχνότητα) να βυθίζουν στο πένθος την κοινότητα του αθλήματα.

Το ενδιαφέρον για τη Formula 1 δεν μειώνεται ποτέ, με την κορυφαία στοιχηματική Stoiximan να σας επιτρέπει να ποντάρετε σε μακροχρόνια στοιχήματα, αλλά και σε κάθε αγώνας της περιόδου. Η Stoiximan εισοδοσ στη σελίδα θα σας δώσει τη δυνατότητα να περιηγηθείτε σε πλήθος επιλογών σε αρκετά ακόμη μηχανοκίνητα αθλήματα.

Το ERS για την κορύφωση των επιδόσεων

Το ERS έχει αλλάξει αρκετά τα δεδομένα από το 2014, όταν και το είδαμε για πρώτη φορά. Σημαίνει Energy Recovery System, δηλαδή σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Τα μονοθέσια εξοπλίστηκαν με υβριδικούς κινητήρες, οι οποίοι βεβαίως συνεχίζουν να κινούνται με καύσιμο. Ωστόσο, παρατηρούμε πολύ μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα, αφού το συγκεκριμένο σύστημα αποθηκεύει στον ηλεκτροκινητήρα ενέργεια από το φρενάρισμα, την οποία στη συνέχεια μπορεί να απελευθερώσει κατά βούληση για να αυξήσει ακόμα περισσότερο την ταχύτητα του μονοθεσίου.

Χάρη στο ERS η ταχύτητα των μονοθεσίων αυξήθηκε σημαντικά, οι προσπεράσεις είναι αρκετά πιο πιθανές, ενώ το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο μικροστρατηγικής. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμά του είναι ξεκάθαρο, με τους χρόνους των οδηγών να βελτιώνονται εντυπωσιακά.

Το ERS για την κορύφωση των επιδόσεων

Οι δυνάμεις G που δέχονται οι οδηγοί κατά τη διάρκεια των αγώνων της Formula 1 είναι πολύ έντονες, ενώ ο κίνδυνος ατυχήματος επιφυλάσσει σοβαρούς τραυματισμούς σε αυτές τις ταχύτητες. Προσπαθώντας να προστατεύσουν την ακεραιότητα των οδηγών, οι άνθρωποι της FIA αποφάσισαν να ενταχθεί το HANS υποχρεωτικά σε όλα τα οχήματα. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο πλάκες, οι οποίες στηρίζουν τον αυχένα, το κεφάλι και το κράνος του οδηγού κατά την πρόσκρουση. Με τόσες έντονες δυνάμεις, ακόμα και ένα ατύχημα, που δεν θα φανεί σοβαρό, μπορεί να καταστρέψει την καριέρα και να αφήσει μόνιμα προβλήματα υγείας σε κάποιον οδηγό. Το HANS εξασφαλίζει την προστασία αυτής της κρίσιμης περιοχής του σώματος.

Το Halo για την ασφάλεια του κεφαλιού των οδηγών

Όσοι θυμούνται το ατύχημα, που είχε o Φελίπε Μάσα το 2009 στην Ουγγαρία μπορούν να καταλάβουν την ανάγκη για το Halo. Πρόκειται για ένα απλό προστατευτικό, το οποίο τοποθετείται μπροστά στην περιοχή της καμπίνας. Είναι ικανό να προστατεύσει τον οδηγό από το να τον χτυπήσουν στο κεφάλι αντικείμενα που έχουν πέσει στην πίστα, όπως έγινε με τον Βραζιλιάνο πιλότο πριν από μερικά χρόνια.

Το DRS για μεγαλύτερο ενδιαφέρον και περισσότερες προσπεράσεις

Το σύστημα DRS είναι ικανό να αλλάξει τα δεδομένα σε μία κούρσα της F1. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να “πειράξει” την αεροδυναμική του οχήματός του, ώστε να ενισχύσει την ταχύτητά του. Ωστόσο, πρόκειται για ένα εργαλείο, που δεν μπορεί να χρησιμοποιείται σε κάθε περίπτωση και συνέχεια, αφού υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι από τη FIA. Ωστόσο, μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα προσπέρασης πολύ πιο εύκολα, κάτι που πολλοί φίλοι του αθλήματος επιζητούσαν εδώ και χρόνια.

Ψηφιακά δεδομένα και ανάλυση

Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο μικρότερος είναι και ο ανθρώπινος παράγοντας στους αγώνες της F1. Αυτό, βεβαίως, δεν σημαίνει, ότι ένας ικανός οδηγός δεν θα κάνει τη διαφορά και δεν μπορεί να ξεχωρίσει. Ωστόσο, από μόνη της η ύπαρξη πρωταθλήματος κατασκευαστών υποδηλώνει τη σημασία που έχουν τα μονοθέσια, αλλά και οι ομάδες ως σύνολα, στο τελικό αποτέλεσμα.

Τα ψηφιακά δεδομένα και η ανάλυσή τους είναι από τα βασικότερα στοιχεία, που προσπαθούν να αξιοποιήσουν οι ομάδες. Όλα καταμετρώνται αναλυτικά, με στόχο να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις στον μέγιστο βαθμό. Από τις κινήσεις μέσα στην πίστα, τους χρόνους και τις παρεμβάσεις στα πιτ στοπ, την ανταπόκριση του μονοθεσίου σε συγκεκριμένες στροφές ή την απόδοση με διαφορετικό τύπο ελαστικών. Οι ομάδες συλλέγουν όποια πληροφορία μπορούν, ώστε να καταφέρουν να δουλέψουν πάνω στα δεδομένα και να βελτιώσουν τους χρόνους τους.

Virtual Reality για την προετοιμασία των οδηγών

Το βασικό κομμάτι της δουλειάς για έναν οδηγό δεν γίνεται μέσα στην πίστα. Η εργασία του είναι για όλη την προετοιμασία, ώστε να επιβεβαιώσει στην άσφαλτο αυτό που έχει αποδείξει, ότι μπορεί να καταφέρει. Οι οδηγοί βρίσκονται υπό έντονη πίεση, με τις ομάδες να προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους προετοιμάσουν ιδανικά για τον επόμενο αγώνα. Η εικονική πραγματικότητα έχει κουμπώσει… γάντι στις απαιτήσεις και τις ανάγκες της F1. 

Οι οδηγοί μπορούν να τρέξουν στην πίστα εικονικά και να εξετάσουν τις στροφές, τις ευθείας και τη συμπεριφορά που θα κληθούν να επιδείξουν στον αγώνα. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που εφαρμόζεται από όλες τις ομάδες εδώ και αρκετά χρόνια. Βοηθά πολύ στην μείωση των λαθών των οδηγών κατά τη διάρκεια της κούρσας, αφού έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με την πίστα και είναι πιο “διαβασμένοι” για τα χαρακτηριστικά της.

Διαφήμιση
Διαφήμιση