HomeΕΛΛΑΔΑΚώστας Φραγκογιάννη: Οι ξένες επενδύσεις θα φθάσουν το 4% του ΑΕΠ

Κώστας Φραγκογιάννη: Οι ξένες επενδύσεις θα φθάσουν το 4% του ΑΕΠ

Εφικτό θεωρεί το υπουργείο Εξωτερικών τον στόχο προσέλκυσης στη χώρα μας Ξένων Άμεσων Επενδύσεων

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Εφικτό θεωρεί το υπουργείο Εξωτερικών τον στόχο προσέλκυσης στη χώρα μας Ξένων Άμεσων Επενδύσεων (ΞΑΕ) που αντιστοιχούν στο 4% του ΑΕΠ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη, οι ελληνικές εξαγωγές θα μπορούσαν να φτάσουν το 48% του ΑΕΠ μέχρι το 2023.

Πέρυσι η χώρα πέτυχε εξαγωγές (αγαθών και υπηρεσιών) 74 δισ. ευρώ που αντιστοιχούσαν στο 40% του ΑΕΠ. Οι εξαγωγές αυτές ήταν σημαντικά υψηλότερες από τα 51,6 δισ. ευρώ του 2020, καθώς αυξήθηκαν τόσο οι εξαγωγές των αγαθών (+11 δισ. ευρώ) όσο και των υπηρεσιών (+13 δισ. ευρώ), έχοντας ως βασικό μοχλό τη αύξηση των εσόδων του τουρισμού.

Η μεταβολή των εξαγωγών στο 48% του ΑΕΠ δεν θεωρείται απίθανη, με δεδομένο ότι πέρυσι ο τουρισμός είχε πετύχει μόλις το 55% της επίδοσης του 2019. Επομένως, μόνον η επαναφορά του τουρισμού στα προ της πανδημίας επίπεδα, θα μπορούσε να προσθέσει έως και 8 δισ. ευρώ εσόδων (εξαγωγές υπηρεσιών), ήτοι πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα, πέρυσι είχαμε στη χώρα μας ΞΑΕ ύψους 4,85 δισ. ευρώ που αντιστοιχούσαν στο 2,6% του ΑΕΠ. «Ακόμα και αν συγκριθούν με το 2019, τη χρονιά πριν τη πανδημία», είπε ο κ. Φραγκογιάννης, μιλώντας χθες στην παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας (ΕΣΣΕ) για το 2022, «οι ξένες επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 13%, ενώ σε σχέση με την πρώτη πανδημική χρονιά, το 2020 με 2,81 δισ. ευρώ επενδύσεις, η αύξηση είναι της τάξης του 72,3%».

Ο υφυπουργός Εξωτερικών εμφανίσθηκε ικανοποιημένος με την πορεία των ΞΑΕ κατά το 2021. Όπως ανέφερε, η χώρα προσέλκυσε πέρυσι κολοσσιαίες επενδύσεις από οικονομικούς γίγαντες της παγκόσμιας αγοράς, όπως οι Pfizer, Microsoft, Facebook/Meta, Google, Amazon, Volkswagen, JP Morgan και άλλες, οι οποίες συνέβαλλαν στο να σημειωθούν οι μεγαλύτερες καθαρές εισροές Άμεσων Ξένων Επενδύσεων από το έτος 2002.

«Με αυτά τα αποτελέσματα, προσεγγίζουμε με ρεαλισμό την επίτευξη του στόχου αυτής της κυβέρνησης για αύξηση των Ξένων Άμεσων Επενδύσεων σε 4% επί του ΑΕΠ και των εξαγωγών σε 48% επί του ΑΕΠ έως το 2023».

Εξίσου σημαντικό, όπως είπε ο κ. Φραγκογιάννης είναι ότι η Ελλάδα έχει πετύχει την αλλαγή της εικόνας της, δηλαδή του brand name.

Όπως πρόσθεσε οι υπηρεσίες του ΥΠΕΞ ανέλυσαν πάνω από 10.800 δημοσιεύματα/αναφορές ελληνικού ενδιαφέροντος των 50 μεγαλύτερων και διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και του κοινοτικού Τύπου στις Βρυξέλες, και σε αυτά διαπιστώθηκε θετική αντιστροφή του κλίματος για τη χώρα, μια σημαντικότατη διαφοροποίηση με θετικό πρόσημο 9,2 ποσοστιαίων μονάδων.

Το νέο ΕΣΣΕ 2022 που παρουσιάσθηκε χθες, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΞ, περιλαμβάνει 670 δράσεις σε 47 χώρες-στόχους για την τρέχουσα  χρονιά. Όπως ανέφερε ο ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Γ. Σμυρλής, το νέο σχέδιο αλλά και οι δράσεις του, βασίζονται σε τρεις άξονες:

  • της ανάδειξης της οικονομικής και εμπορικής θέσης της χώρας σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο
  • της αναβάθμισης της εξωστρέφειας και ενίσχυσης των δράσεων της οικονομικής διπλωματίας και
  • της ενδυνάμωσης του ρόλου και της παρουσίας της χώρας μας στο πλαίσιο των πολυμερών οικονομικών σχέσεων.

Οι δράσεις εστιάζονται στα Δυτικά Βαλκάνια με έμφαση την Αλβανία καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη χώρα (58 δράσεις), την Ευρώπη η οποία συνιστά τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ελληνικών προϊόντων (246 δράσεις), τη Μέση Ανατολή (119 δράσεις), τη Βόρειο Αμερική (42 δράσεις) κ.ά.

Το περυσινό σχέδιο (ΕΣΣΕ 2021) περιελάμβανε  458 δράσεις που αφορούσαν 38 χώρες-στόχους. Από το σύνολο των προγραμματισμένων δράσεων πάνω από το 70% έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ όπως αναφέρθηκε, το ποσοστό αυτό αυξάνεται, αν λάβουμε υπόψη μας και τις διαδικτυακές εκδηλώσεις που οργανώθηκαν ad hoc την προηγούμενη, δεύτερη χρονιά της πανδημίας COVID-19

Διαφήμιση
Διαφήμιση