HomeHL-9Καραμανλής: Έτος των υποδομών το 2021- Τι είπε για τον ΒΟΑΚ

Καραμανλής: Έτος των υποδομών το 2021- Τι είπε για τον ΒΟΑΚ

Tι αναφέρει

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ και τα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, μιλά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Χαρακτηρίζει το 2021 ως έτος των υποδομών, καθώς, όπως εξηγεί ο ίδιος, ένα – ένα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα μέσα στο 2021, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σιδηροδρομικά έργα και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την Οδική Ασφάλεια που είναι «εθνικός μας στόχος».

Εκτενής ήταν η αναφορά του στον ΒΟΑΚ. 

Ο υπουργός απαντώντας στις καταγγελίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί «διάλυσης» των συγκοινωνιών δηλώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν προλάβαμε να διορθώσουμε όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια». «Η πραγματικότητα, συνεχίζει, είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών… Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά», τονίζει ο υπουργός, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το ενδεχόμενο να διατηρηθεί μειωμένο το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες εφόσον «τα οικονομικά μας το επιτρέπουν».

Τι ανέφερε μεταξύ άλλων στη συνέντευξη του.

-Κύριε υπουργέ, από πέρυσι τέτοιες μέρες είχατε μιλήσει για ένα τεράστιο πακέτο έργων ύψους 13 δισ. που θα δρομολογήσετε για να βοηθηθεί η ελληνική οικονομία . Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα;

Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών. Δείτε τι παραλάβαμε και πού βρισκόμαστε σήμερα: Από τη μία μεριά, βρήκαμε μια σειρά από μεγάλα, εμβληματικά έργα, μπλοκαρισμένα. Τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα, Ε-65, Γραμμή 4, Μετρό Θεσσαλονίκης, Πατρών-Πύργου, ΒΟΑΚ, ‘Ακτιο-Αμβρακία. Κι από την άλλη, δεν βρήκαμε ούτε μία ώριμη μελέτη για να γίνουν νέα έργα. Και σε αυτό το επίπεδο, δουλεύουμε συστηματικά επί 19 μήνες και ήδη βλέπετε ότι προχωρά μια σειρά έργων, από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα, έως το flyover στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά, μιλάμε για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι.

Ταυτόχρονα, όμως, κάναμε και κάτι άλλο. Μια σπουδαία θεσμική μεταρρύθμιση. Τροποποιώντας τον Ν.4412 για τις δημόσιες συμβάσεις -έναν νόμο που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ που τον ψήφισε αναγκάστηκε στη συνέχεια να τον τροποποιήσει… 385 φορές- δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, ώστε τα έργα να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα.

 

-Το δεύτερο πολύ μεγάλο έργο κ. υπουργέ είναι ο πολύπαθος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Τι παραλάβατε; Τι κάνατε εσείς για να απεμπλακεί το έργο και ποιος είναι όλος ο σχεδιασμός;

Αυτούς τους 19 μήνες έγιναν τα μεγαλύτερα βήματα που έχουν γίνει ποτέ για το έργο: Αναθέσαμε 14 μελέτες, κατατέθηκε ήδη για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Παράλληλα, αναπροσαρμόσαμε το χρηματοδοτικό μοντέλο. Με άλλα λόγια, πήραμε ένα πρακτικά ανύπαρκτο έργο και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά. Και είμαστε αποφασισμένοι να φτιάξουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα επιτρέψει στην Κρήτη να μπει σε μια νέα εποχή.

Διαφήμιση
Διαφήμιση