Ευχή και… κατάρα αποτελούν τα eScooter – ή αλλιώς ηλεκτρικά πατίνια – που ολοένα και «κατακτούν» το Ηράκλειο.

Τους τελευταίους μήνες τα ηλεκτρικά πατίνια φαίνεται ότι έχουν κατακλύσει όλες τις κεντρικές πλατείες, τα πεζοδρόμια της παραλιακής και των υπόλοιπων δρόμων του Ηρακλείου.

Η θετική όψη

Η παρουσία των eScooter στο Ηράκλειο έχει μία θετική όψη αφού η χρήση τους λειτουργεί υπέρ της «πράσινης» πόλης ειδικά στον τομέα της μεταφοράς.

Γι’ αυτό άλλωστε και όταν πρωτοήρθαν οι εταιρίες που ενοικιάζουν τα ηλεκτρικά πατίνια αγκαλιάστηκαν από τους πολίτες και κυρίως από τη νεολαία.

Μάλιστα, οι λάτρεις του μέσου κάνουν λόγο για ένα πραγματικό άλμα στο μέλλον των μεταφορών καθώς μπορούν να μεταφερθούν χωρίς παραγωγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Οι αρνητικές όψεις και τα… ατυχήματα

Ακόμα περισσότεροι όμως είναι οι επικριτές του συγκεκριμένου μέσου οι οποίοι κάνουν λόγο για λάθος χρήση από τους αναβάτες.

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που τρέμουν να περπατήσουν με τα παιδιά τους στο πεζοδρόμιο και τους πεζόδρομους καθώς οι χρήστες των eScooter αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους πεζούς.

Χαρακτηριστικό είναι και το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στην παραλιακή του Ηρακλείου όταν ένα αυτοκίνητο στην προσπάθειά του να αποφύγει ένα ηλεκτρικό πατίνι συγκρούστηκε μεταξύ του με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι δύο νεαρές κοπέλες που επέβαιναν στο eScooter.

Την ίδια ώρα, μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η ηλικιακή ομάδα που κάνει χρήση του συγκεκριμένου μέσου με μαρτυρίες πολιτών  ν’ αναφέρουν στο cretapost πως υπάρχουν αρκετά παιδιά – ακόμα και εννέα χρόνων – που κάνουν eScooter αναπτύσσοντας μεγάλες ταχύτητες.

Βασίλης Λαμπρινός: «Δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο»

«Δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά προβλήματα», αναφέρει μιλώντας στο cretapost ο δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός ο οποίος εξηγεί πως σε αντίθεση με άλλες χώρες του εξωτερικού εδώ στην Ελλάδα το ηλεκτρικό πατίνι χρησιμοποιείται ως μέσο μεταφοράς.

«Συμβαίνει το εξής περίεργο με αυτήν την ιστορία: Σε άλλες χώρες του εξωτερικού, όπως π.χ. στην Κίνα, έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα καθώς εκεί τα ηλεκτρικά πατίνια χρησιμοποιούνται μόνο σε περίκλειστους χώρους. Σε χώρους δηλαδή που είναι ειδικά διαμορφωμένοι για την χρήση τους. Στην Ευρώπη όμως αλλά και την Ελλάδα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση των αναβατών, ως μέσο μεταφοράς», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Λαμπρινός.

Παράλληλα, όπως εξηγεί ο κ. Λαμπρινός δεν υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να ελεγχθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο.

«Δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο. Δεν ξέρουμε αν απαιτείται δίπλωμα ή άδεια κυκλοφορίας. Δεν ξέρουμε πώς θα σταθμεύουν. Δεν υπάρχουν στοιχεία. Δεν έχουν ούτε αριθμό πλαισίου, ούτε αριθμό κυκλοφορίας, ούτε άδεια. Δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να γράψει τον αναβάτι αφού το πατίνι δεν γίνεται», επεσήμανε ο κ. Λαμπρινός λέγοντας παράλληλα πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχει ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο.

Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί έβαλαν… φρένο στα eScooter στην Ευρώπη

Η «μόδα» του eScooter είναι παγκόσμια με τα ηλεκτρικά πατίνια να έχουν κατακλύσει τις περισσότερες χώρες του εξωτερικού.

Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν θύματα ενώ τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο είναι χιλιάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετές χώρες έχουν πάρει αυστηρά μέτρα για την χρήση τους ενώ δεν είναι λίγες εκείνες που απαγόρευσαν την κυκλοφορία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πόλη του Μιλάνο που με εντολή δημάρχου μπήκε ένα οριστικό τέλος σε αυτή τη νέα μόδα, δίνοντας στις εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται προθεσμία τριών ημερών για να τα απομακρύνουν.

Διαφήμιση
Διαφήμιση