HomeHL-9Πληρώνουν από την τσέπη τους τη … δημόσια παράλληλη στήριξη των παιδιών τους

Πληρώνουν από την τσέπη τους τη … δημόσια παράλληλη στήριξη των παιδιών τους

Στα 180 τα κενά μόνο στον νομό Ηρακλείου, λέει ο Μ. Μπελαδάκης μιλώντας στο cretapost

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μια πραγματική δοκιμασία είναι η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για περίπου 180 οικογένειες, μόνο στον νομό Ηρακλείου, αρκετές εκ των οποίων αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιες τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών, καθώς στο μέσον της σχολικής χρονιάς τα κενά υπολογίζονται σε 180, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”.

Μιλώντας στο cretapost ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Μανόλης Μπελαδάκης επισήμανε χαρακτηριστικά τα εξής:

Η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος φαίνεται από τον τρόπο που λειτουργεί στο σύνολό του και την αποτελεσματικότητα που έχει αλλά και από τη σημασία που δίνει στη λειτουργία ειδικών δομών που είναι απαραίτητες για να ενταχθούν και να επιτύχουν τους στόχους τους και ειδικές κατηγορίες μαθητικού πληθυσμού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ΄΄ευαισθησία΄΄ που δείχνει η κυβέρνηση σε ένα θεσμό που λειτουργεί αρκετά χρόνια στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, της παράλληλης στήριξης”.

Τι είναι όμως η παράλληλη στήριξη; Όπως διευκρινίζει ο κ. Μπελαδάκης “στην παράλληλη στήριξη, ως γνωστόν, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με κινητικά προβλήματα έχουν ανάγκη από έναν εκπαιδευτικό ο οποίος θα τους υποστηρίζει μαθησιακά για 24 ώρες την εβδομάδα, μέσα στην τάξη,  παράλληλα με τον δάσκαλο του τμήματος”.

Στην ουσία, μαθητές του Δημοτικού με προβλήματα όπως μαθησιακές δυσκολίες, υπερκινητικότητα, διάσπαση προσοχής κ.ά. μετά από σχετική έγκριση του Κέντρου Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης μαθητών κρίνονται ως δικaιούχοι του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης, μέχρι και 24 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Πράγμα που σημαίνει ότι η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να διαθέσει για κάθε έναν από τους μαθητές αυτούς, έναν εκπαιδευτικό ο οποίος θα πρέπει να βρίσκεται μαζί του στην τάξη, παράλληλα με τον δάσκαλο κάθε τμήματος, ώστε να τον υποστηρίζει μαθησιακά.

Που έγκειται το πρόβλημα;

Περιγράφοντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και φέτος ο κ. Μπελαδάκης σημειώνει: “Νομίζω ότι οι αναγνώστες θα εξάγουν μόνοι τους τα συμπεράσματά τους αν τους δώσουμε τα στοιχεία της φετινής χρονιάς.

Έτσι, στην αρχή της χρονιάς είχαμε 270 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις. Διορίστηκαν 57 εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν παρουσιάστηκαν όλοι, καθώς ένας μικρός αριθμός δεν προσήλθε για να αναλάβει υπηρεσία. Στη συνέχεια διορίστηκαν περίπου 40 εκπαιδευτικοί, ωστόσο και πάλι είχαμε κάποιες απώλειες. Συνολικά, στην παράλληλη στήριξη διορίστηκαν περίπου 80 εκπαιδευτικοί.

Με βάση το νόμιμο δικαίωμα των μαθητών για 24ωρη παράλληλη υποστήριξη την εβδομάδα ο νομός Ηρακλείου χρειάζεται ακόμη περίπου 200 εκπαιδευτικούς, ή για να ακριβολογούμε τουλάχιστον 180.

Δυστυχώς όμως η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με τις οδηγίες που έχουν δώσει ΄΄σπάνε΄΄ τον κάθε εκπαιδευτικό σε 2 ή σε 3 παιδιά με αποτέλεσμα να έχουμε περιφερόμενους δασκάλους σε 2 ή σε 3 σχολεία οι οποίοι  υποστηρίζουν 2 ή 3 διαφορετικούς μαθητές κάτι που είναι πέρα για πέρα, παιδαγωγικά και επιστημονικά, απαράδεκτο”.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μία παράλογη κατάσταση, όπου φαντάζει απόλυτα φυσιολογικό, ένα παιδί με υπερκινητικότητα φερ’ ειπείν να δικαιούται παράλληλη στήριξη τις 3 από τις 5 ημέρες της εβδομάδας ή τις μισές ώρες της μέρας, γιατί ο εκπαιδευτικός που το έχει αναλάβει θα πρέπει να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο για να καλύψει κάποιες από τις ώρες της παράλληλης στήριξης ενός άλλου παιδιού.

Οι γονείς πληρώνουν από την τσέπη τους

Μ’ αυτό το τέχνασμα” διευκρινίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου “Ν. Καζαντζάκης”, “η κυβέρνηση αλλά και όλα τα κυβερνητικά στελέχη και τα “παπαγαλάκια τους” εμφανίζουν πολύ μικρότερο αριθμό κενών την ίδια στιγμή που το σύνολο των μαθητών της παράλληλης στήριξης και οι οικογένειές τους δοκιμάζονται και οικονομικά πληρώνοντας από την τσέπη του ιδιώτες εκπαιδευτικούς για να παρέχουν τις ώρες που δεν καλύπτει ο διορισμένος δάσκαλος”.

Διαφήμιση
Διαφήμιση