HomeΚΡΗΤΗΚάλεσμα διαμαρτυρίας της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για το «NORMAN ATLANTIC»

Κάλεσμα διαμαρτυρίας της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για το «NORMAN ATLANTIC»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Ηρακλείου με ανακοίνωσή της καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την τραγωδία με το «NORMAN ATLANTIC», αύριο στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Λιονταριών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ:

«Τα συγκλονιστικά στοιχεία που έρχονται διαρκώς στην δημοσιότητα για την πυρκαγιά στο «NORMAN ATLANTIC», οι δέκα νεκροί και οι φόβοι ότι ο αριθμός αυτός θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, οι αγνοούμενοι και η παραδοχή ουσιαστικά ότι η εταιρία ΑΝΕΚ δεν γνώριζε πόσοι είναι ακριβώς οι επιβάτες, επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για έγκλημα της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της ανυπαρξίας κρατικών ελέγχων στα λιμάνια. Όλα δείχνουν ότι η πυρκαγιά οφείλεται στην εξωφρενική υπερφόρτωση του πλοίου σε συνδυασμό με τα ανεπαρκή μέσα προστασίας από την πυρκαγιά όσο και την έλλειψη διασωστικών μέσων. Οι διασωθέντες περιγράφουν υπερφόρτωση, έλλειψη καμπινών, κακές έως άθλιες συνθήκες στο πλοίο, απουσία ακόμα και συναγερμού που θα μπορούσε να σώσει τους επιβάτες.

Οι ευθύνες των εμπλεκόμενων εταιρειών, της ιταλικής ιδιοκτησίας και της ΑΝΕΚ που νοίκιασε το πλοίο για το δρομολόγιο, καθώς και οι ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι κολοσσιαίες. Τα ερωτήματα που θέτουν τα 4 ναυτεργατικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ) σχετικά με την καταλληλότητα του πλοίου και την μη επιτυχημένη αξιολόγησή του από το λιμενικό της Πάτρας, πρέπει άμεσα να διερευνηθούν και να απαντηθούν. Ευθύνες φέρουν και όσοι άμεσα ή έμμεσα διαδραμάτισαν ρόλο για την μεγάλη καθυστέρηση στην επιχείρηση διάσωσης, όπως αυτοί που έχουν χρεώσει στον ελληνικό λαό τα 12 πολυδιαφημισμένα super puma από τα οποία μόνο τα 2 μπόρεσαν να συμμετάσχουν στην επιχείρηση.

Στον κρητικό λαό όλα αυτά τα γεγονότα προκαλούν αγανάκτηση και ξυπνούν μνήμες από το φρικτό ναυάγιο του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου “ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ” του εφοπλιστή Τυπάλδου, στις 8 Δεκεμβρίου 1966, το οποίο πήρε στο βυθό μαζί του 224 επιβάτες στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας. Η ANEK ενώ δημιουργήθηκε τότε ως εταιρεία λαϊκής βάσης στα Χανιά για να εξασφαλίσει τη σταθερή και ασφαλή σύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά και να προστατεύσει τους Κρητικούς από την εφοπλιστική ασυδοσία, κατέληξε να μισθώνει σαπιοκάραβα και να κάνει στους επιβάτες της ότι έκανε ο Τυπάλδος. Καμία εταιρεία λαϊκής βάσης δεν μπορεί να αντέξει στον έντονο ανταγωνισμό του φιλελευθερισμού και έτσι η ΑΝΕΚ το 1998 και με την είσοδο της στο χρηματιστήριο άλλαξε εταιρική μορφή και κατέληξε στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Σήμερα, το 24.5% της ANEΚ ανήκει στην τράπεζα Πειραιώς αναδεικνύοντας ποιούς συμφέρουν τα υπερ-φορτωμένα πλοία με τα ελλιπή διασωστικά μέσα. Συμφέροντα που δεν είναι άλλα πέρα από το κέρδος των εφοπλιστών και των μεγάλων επιχειρήσεων. Συμφέροντα που δεν ενδιαφέρονται για τις πραγματικές ανάγκες του λαού, ούτε για τους εργαζόμενους της ΑΝΕΚ που κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς αλλά και ούτε για τους κατοίκους της δυτικής Κρήτης που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, όπως συνέβαινε προπολεμικά και στα χρόνια της κατοχής.

Το ελάχιστο που πρέπει να γίνει είναι να κάτσουν στο σκαμνί οι πολιτικοί υπεύθυνοι, οι ιδιοκτήτες, όλοι οι υπεύθυνοι για αυτήν την τραγωδία. Η πολιτική ευθύνη βαραίνει τους Δένδια και Βαρβιτσιώτη, που επαναλαμβάνουν τη «δόξα» του ανεκδιήγητου Παπουτσή στην υπόθεση του «Σάμινα». Οριστική λύση μπορεί να δώσει μια πολιτική που βάζει το δικαίωμα στην ασφάλεια και τη ζωή πάνω από τα κέρδη του εφοπλιστικού και εμπορικού κεφαλαίου για ένα σύστημα ασφαλών, σύγχρονων και δημόσιων μεταφορών».

Διαφήμιση
Διαφήμιση