HomeΕΛΛΑΔΑΗ Φώφη Γεννηματά υπέρ της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ

Η Φώφη Γεννηματά υπέρ της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ

Ψήφισε «παρών» στη βουλή η ΔΗΣΥ

Διαφήμιση

Ολοκληρώθηκε, στην Ολομέλεια της Βουλής, το μεσημέρι της Τετάρτης, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, το οποίο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία.

Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ.

ΝΔ, ΚΚΕ, Ποτάμι και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν, ενώ Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη είχε δηλώσει ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο που προβλέπει την εξαγορά και εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και την ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ, αλλά όπως φαίνεται άλλαξε γνώμη.

ΝΔ: Το νομοσχέδιο δημιουργεί νέα προβλήματα

«Μνημείο αντιφάσεων» χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο εισηγητής της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραμανλής, διευκρινίζοντας ότι το κόμμα του αναγνωρίζει ότι η λειτουργία του ΟΑΣΘ είναι πολύ προβληματική και χρειάζεται εξορθολογισμό. «Το νομοσχέδιο, όχι μόνο δεν λύνει, αλλά δημιουργεί νέα προβλήματα. Παρουσιάζει σειρά νομικών προβλημάτων ο τρόπος της πρόωρης μονομερούς λήξης της σύμβασης. Έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θα οδηγήσει σε πλήρες αδιέξοδο και θα κοστίσει περισσότερο από ό,τι κοστίζει σήμερα» υποστήριξε ο ίδιος.

«Ο τρόπος λειτουργίας του ΟΑΣΘ πρέπει άμεσα και ριζικά να αλλάξει. Πρέπει άμεσα να αποσύρετε το νομοσχέδιο, για να ανοίξει ένας ευρύτερος, ουσιαστικός, σοβαρός διάλογος με κόμματα και φορείς, για να εξευρεθεί μια λύση που θα σέβεται την ευρωπαϊκή νομοθεσία», κατέληξε ο εισηγητής της ΝΔ.

Χωρίς θέση η ΔΗΣΥ

Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Αρβανιτίδης, έκανε λόγο για κινήσεις εντυπωσιασμού της κυβέρνησης, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση με τον ΟΑΣΘ μέχρι το 2019, και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να πετύχει κανέναν από τους τέσσερις στόχους που θέτει για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Πυρά από το Ποτάμι

«Ο ΟΑΣΘ είναι ένα προβληματικό, γκρίζο μοντέλο ιδιωτικής και κρατικοδίαιτης επιχείρησης που πλούτιζε με τα χρήματα των επιδοτήσεων», σημείωσε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να γίνει σεβαστό το κοινοτικό πλαίσιο, διαφορετικά όπως είπε, θα υπάρξουν προβλήματα.

Ο ανεξάρτητος βουλευτής, Χάρης Θεοχάρης επεσήμανε μεταξύ άλλων, τον κίνδυνο η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, να είναι η αρχή μιας μεγάλης δικαστικής διαμάχης σε περίπτωση που οι μέτοχοι προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον του Δημοσίου.

ΣΥΡΙΖΑ: Τέλος στο καθεστώς της κακοδιαχείρισης και της κατασπατάλησης

«Η κυβέρνηση τολμά να βάλει τέλος σε ένα φαύλο καθεστώς 60 χρόνων κακοδιαχείρισης, κατασπατάλησης και άρνησης να εφαρμοστεί το κοινοτικό νομοθετικό πλαίσιο» επεσήμανε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολος Καραναστάσης. «Με αυτό το νομοθετικό πλαίσιο παραδίδουμε ένα νέο, σύγχρονο, λειτουργικό και καθόλα διαφανές σύστημα για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Επιλύουμε έτσι τα τεράστια προβλήματα δυσλειτουργίας του ΟΑΣΘ, ο οποίος δεν τηρούσε όλα τα χρόνια τις συμβατικές του υποχρεώσεις και με ευθύνη του ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε.

iefimerida.gr

Διαφήμιση