HomeΕΛΛΑΔΑΣτο «μικροσκόπιο» του ΣτΕ το καθεστώς των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ

Στο «μικροσκόπιο» του ΣτΕ το καθεστώς των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ

Πρότυπη δίκη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στο «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου της Επικρατείας τίθεται το καθεστώς των εισαγωγικών εξετάσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και ειδικά του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, υπό το «πέπλο» του νέου συστήματος εισαγωγής του νόμου 4186/2013.

Με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης, λόγω των γενικότερου ενδιαφέροντος ζητημάτων που τίθενται, θα συζητηθεί στο Γ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας το θέμα του μαθήματος   της Νεοελληνικής Γλώσσας αναφορικά προς τις τελευταίες εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως επίσης θα εξετασθούν και άλλα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως είναι η εισαγωγή στα ΑΕΙ των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, η προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί, οι μεταγραφές φοιτητών σε ποσοστό 15%, κ.λπ.

Ειδικότερα, δύο υποψήφιοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την Ιατρική Σχολή, οι οποίοι δεν εισήχθησαν, καθώς «κόπηκαν» στην Έκθεση, παρότι είχαν υψηλή βαθμολογία, ζητούν να ακυρωθούν οι πίνακες των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων του έτους 2016, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εισαγωγής του νόμου 4186/2013.

Με επίκεντρο το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας υποστηρίζουν να ερευνηθεί από το ΣτΕ, εάν:

α) η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο, προκειμένου το σύστημα εισαγωγής στις Ιατρικές Σχολές να ανταποκρίνεται στις επιταγές των άρθρων 4, 5 και 16 του Συντάγματος,

β) ο νομοθέτης όφειλε να προβλέψει σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συντελεστές βαρύτητας για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, και, πάντως, με τέτοιο  καθορισμό συντελεστών βαρύτητας, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού και να μειώνεται η βαρύτητα του μαθήματος γενικής παιδείας και

γ) συνάδουν με την αρχή της αξιοκρατίας οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις κατά το σκέλος εκείνο που παραλείπουν να προβλέψουν διακριτές θέσεις κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ, αντίθετα, προβλέπουν προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί.

Τέλος, αναφέρουν οι δύο υποψήφιοι φοιτητές ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει  μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ των ΑΕΙ (από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ΑΕΙ) σε ποσοστό 15% και θέτουν το ερώτημα εάν «είναι σύννομη η μη πλήρωση των θέσεων, που κενώνονται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια από τις εν λόγω μετεγγραφές, από τους επιλαχόντες υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις».
protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση