Πιο κάτω, έναντι των αρχικών προσδοκιών του Ιανουαρίου που είχαν δημιουργήσει μεγάλη ευφορία και στους επιτελείς του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, θέτουν τον πήχη οι αεροπορικές εταιρείες για το ελληνικό καλοκαίρι του 2017.

Σύμφωνα με το Sete Intelligence, ο τελικός προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων από πλευράς των εταιρειών, για τα ελληνικά αεροδρόμια πλην του Ελ. Βενιζέλος, παραπέμπει σε 1 εκατομμύριο επιπλέον διαθέσιμες θέσεις (+6% έναντι του 2016) στα αεροσκάφη τους, αριθμός κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με τα 3,5 εκατ. των επιπλέον θέσεων (+19%) που είχαν δεσμεύσει αρχικά στο ξεκίνημα της χρονιάς φθάνοντας συνολικά στα 22,45 εκατομμύρια.

Η αύξηση του 19% ήταν με βάση τον αρχικό προγραμματισμό (Νοέμβριος 2016), ο οποίος υπόκειται σε αναθεώρηση έως τα τέλη Ιανουαρίου 2017 οπότε και εκδόθηκε ο τελικός προγραμματισμός για τη θερινή περίοδο της φετινής χρονιάς, που, με τη σειρά του, θα υπόκειται σε διαρκή προσαρμογή καθώς θα εξελίσσεται το πρόγραμμα πτήσεων των εταιρειών με αλλαγές, ακυρώσεις ή προσθήκες δρομολογίων.

Αντίστοιχα, τα στοιχεία δείχνουν απλά τάσεις και αφορούν σε προγραμματισμό θέσεων, όχι δηλαδή σε κρατήσεις από κατοίκους του εξωτερικού. Σημειωτέον ότι 2 στους 3 επισκέπτες έρχονται στη χώρα μας από αέρος, εξ’ ού και η σημασία του προγραμματισμού από πλευράς των αεροπορικών για το πώς τελικά θα πάει η χρονιά.

Πάντως, τα τελικά νούμερα του Ιανουαρίου παραμένουν θετικά ως προς την εκτιμώμενη πορεία του ελληνικού τουρισμού για φέτος, ο οποίος, με βάση, τη δυναμική των προκρατήσεων, δείχνει ότι θα έχει μία ακόμη καλή χρονιά, αν κι εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα σε σχέση με τις γνωστές… παραμέτρους που δημιουργούν ανησυχία στους ξενοδόχους (βλ. γρήγορο κλείσιμο της αξιολόγησης, »παράγοντας» Τουρκία, διαχείριση του προσφυγικού).

Από την άλλη πλευρά, η αύξηση του 6% για τη θερινή περίοδο έναντι του αρχικού 19% φαίνεται ότι χαμηλώνουν τις προσδοκίες της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού για επιπλέον 2,5 εκατ. αφίξεις φέτος, πάνω από τα 30 εκατομμύρια (συμπεριλαμβανομένων των οδικών αφίξεων, της κρουαζιέρας και των Ελλήνων του εξωτερικού).

Την ίδια στιγμή, ορισμένες πληροφορίες χθές συνέδεαν τις κινήσεις των αεροπορικών με τις καθυστερήσεις στο θέμα της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα της Fraport, που έχει μετατεθεί, μέχρι νεοτέρας, για τα μέσα Μαρτίου λόγω »διαδικαστικών θεμάτων». Σε αυτές έρχεται να προστεθεί και η… μόνιμη γκρίνια από πλευράς της Ryanair, για τις υψηλές, σύμφωνα με την ίδια, χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων και του Ελ. Βενιζέλος, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνδέσεων από τη low cost αεροπορική από τα ελληνικά αεροδρόμια φέτος (-17% για Αθήνα, -7% για Θεσσαλονίκη, -17% για Κέρκυρα, -11% για Κεφαλονιά, -15% για Ρόδο. -1% για Σαντορίνη). Η Κως έφυγε εντελώς από τον προγραμματισμό της εταιρείας για το 2017, με την προοπτική της επανεξέτασης από το 2018, ενώ εξαίρεση για τον ιρλανδικό αερομεταφορά αποτελούν η Μύκονος και τα Χανιά, που έχουν αύξηση προγραμματισμένων θέσεων κατά 39% και 4% για το φετινό καλοκαίρι.

newmoney.gr

Διαφήμιση