HomeΕΛΛΑΔΑΑόριστη ακόμα η πρόταση για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια

Αόριστη ακόμα η πρόταση για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια

Γιατί αντιδρά η ΟΛΜΕ

Διαφήμιση

Με αιχμές από την ΟΛΜΕ, τη μεγαλύτερη ομοσπονδία του Δημοσίου, κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας συνεχίστηκε χθες η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τις αλλαγές στο Λύκειο. Οσο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2020, η πρόταση μάλλον αναζητείται, όπως διεφάνη από την τοποθέτηση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γεράσιμου Κουζέλη. Αλλωστε, και ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε ότι «το υπουργείο δεν έχει κατασταλαγμένη άποψη. Θέλουμε να ακούσουμε και να συνθέσουμε τις απόψεις που θα κατατεθούν στο πλαίσιο του διαλόγου ώστε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις».

Ειδικότερα, η πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη, με ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα καθώς πρόσκειται στη συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, επέκρινε το υπουργείο επειδή η ομοσπονδία ενημερώθηκε για τα σχέδιά του μέσω διαρροών στον Τύπο. Η κ. Ζωγραφάκη έκανε λόγο για «ετεροχρονισμένες διαδικασίες», τονίζοντας ότι ενώ η ΟΛΜΕ έχει αποστείλει από τις 15 Ιανουαρίου αίτημα συνάντησης με τον κ. Γαβρόγλου με θέμα τις αλλαγές στο Λύκειο, τελικά η συνάντηση έχει οριστεί για σήμερα.

Από την πλευρά του, ο κ. Κουζέλης επανέλαβε τα βασικά σημεία της πρότασης που δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φωτίζοντας επιμέρους στοιχεία της. Συγκεκριμένα:

  • Στη Β΄ Λυκείου θα υπάρχει ένας κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων από τέσσερις ενότητες: φυσικές επιστήμες, κοινωνικές επιστήμες, γλώσσα και μία ενότητα που θα επιλέγει ο μαθητής με βάση τη στόχευσή του για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Στη Γ΄ Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι περιορισμένα –μόνο υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές δηλώνεται προς το παρόν ότι θα είναι η Ελληνική Γλώσσα– και οι μαθητές θα επιλέγουν ενότητα υποχρεωτικών μαθημάτων που θα τους προσανατολίζει σε συγκεκριμένο κλάδο σπουδών (π.χ. θετικές επιστήμες), σε συνδυασμό με μία επιλογή εκτός ειδίκευσης.

Επίσης, ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι πρέπει να ενισχυθεί η αξία του Απολυτηρίου Λυκείου στη συνείδηση της κοινωνίας και στην αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου, πάντως, θα επηρεάσει η υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, όπως προκύπτει από την απάντηση του κ. Γαβρόγλου σε κοινοβουλευτική ερώτηση εννέα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τους όρους με τους οποίους θα χορηγείται στους μαθητές απαλλαγή από το μάθημα. Ο υπουργός ανέφερε ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν οι όροι χορήγησης απαλλαγής, καθώς τα νέα προγράμματα σπουδών που εφαρμόζονται φέτος στα σχολεία, έχουν περισσότερο θρησκειολογικό προσανατολισμό. Ετσι, απαλλαγή θα χορηγείται μόνο στους αλλόθρησκους μαθητές –ουσιαστικά όταν παραβιάζεται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης– ενώ όλα τα σχετικά αιτήματα θα εξετάζονται από ειδική επιτροπή του υπουργείου Παιδείας.

Kathimerini.gr

Διαφήμιση