HomeHL-CultureΕργα Κανιάρη, Παρθένη, Κόντογλου στην Αγία Πετρούπολη

Εργα Κανιάρη, Παρθένη, Κόντογλου στην Αγία Πετρούπολη

Στη Ρωσία έργα σταθμοί της ελληνικής εικαστικής παραγωγής

Διαφήμιση

Εργα, σημαντικές πτυχές της νεώτερης και σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια του τόπου, ταξιδεύουν στην Ρωσία.

Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Κρατικό Μουσείο Manege της Αγίας Πετρούπολης, στην έκθεση με τίτλο «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο του αφιερωματικού «Έτους Ελλάδας – Ρωσίας 2016».

parthenhs

Μέσα από την παρουσίαση 100 δημιουργών και την επιλογή 147 αντιπροσωπευτικών έργων από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου, του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης καθώς και σημαντικές ιδιωτικές συλλογές της χώρας, η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει τη βιωματική και πνευματική σχέση των καλλιτεχνών με τον τόπο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης, ο τόπος φορτίζεται με ένα πλήθος νοημάτων και συμβόλων που προβάλλουν την ιδιαιτερότητά του και καθορίζουν το πνεύμα, τον χαρακτήρα και την ψυχή του.

Η εννοιολογική διάρθρωση των ενοτήτων της έκθεσης βασίζεται στην κατανόηση των φαινομένων, μέσα από τον συσχετισμό, τον σχολιασμό και την αντιπαραβολή τού χθες με το σήμερα, κι έχει ως κεντρικό ζητούμενο το πώς κάθε φορά η ελληνική καλλιτεχνική παραγωγή συνδιαλέγεται με το παρελθόν και τα διεθνή νεωτεριστικά πρότυπα.

Η έκθεση δομείται εννοιολογικά σε τρεις μεγάλες ενότητες.

zatzhkyriakos-gkikas

Η πρώτη πραγματεύεται την έννοια της ταυτότητας και το αίτημα της ελληνικότητας όπως αυτό διατυπώθηκε τη δεκαετία του ‘30 και τη μεταπολεμική περίοδο.

Η δεύτερη αναφέρεται στην έννοια της αμφισβήτησης και στην αισθητική και πολιτική ρήξη των δεκαετιών του ’60 και του ’70.

Η τρίτη στην έννοια της αναζήτησης και στις μεταμορφώσεις που συντελούνται στη σύγχρονη ελληνική τέχνη σε σχέση με την παράδοση και τη μνήμη, τη διερεύνηση υπαρξιακών πεδίων και τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις από τη δεκαετία του ’80 έως σήμερα.

Η επιλογή των εκθεμάτων έγινε με χρονολογικά, θεματολογικά και μορφολογικά κριτήρια και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών μέσων: από τη ζωγραφική και τη γλυπτική, τη χαρακτική, το σχέδιο και τη φωτογραφία μέχρι τη βίντεο τέχνη και τις εγκαταστάσεις.

Για την υλοποίηση της έκθεσης συγκροτήθηκε οργανωτική επιτροπή με πρόεδρο τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, και επιστημονική επιτροπή, αποτελούμενη από την καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου, κ. Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, την ιστορικό τέχνης-μουσειολόγο και Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, κ. Αικατερίνη Κοσκινά, την ιστορικό τέχνης και Διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, κ. Μαρία Τσαντσάνογλου, και τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Γεώργιο Τζιρτζιλάκη.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, ώρα 19:00, από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου.

Επιμελητές της έκθεσης είναι οι ιστορικοί τέχνης Έφη Αγαθονίκου, Τίνα Πανδή, Θοδωρής Μάρκογλου και Σπύρος Μάκκας, ενώ τον αρχιτεκτονικό-μουσειογραφικό σχεδιασμό έχει αναλάβει ο αρχιτέκτονας Αλέξανδρος Ξενάκης.

Την ευθύνη για τη διοργάνωση της έκθεσης «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» έχει η Διεύθυνση Εφαρμογής Πολιτιστικής Πολιτικής / Τμήμα Εικαστικών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής, Φωτογραφίας και Σχεδίου της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

iefimerida.gr

Διαφήμιση