HomeΚΡΗΤΗΣήμερα…η διεξαγωγή του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο στο Καστέλι-Έγινε η πρώτη προσφορά

Σήμερα…η διεξαγωγή του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο στο Καστέλι-Έγινε η πρώτη προσφορά

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δεν κάνει πίσω το υπουργείο Υποδομών αν και όπως όλα δείχνουν αποσύρονται Vinci-Άκτωρ και Κινέζοι από τη διαδικασία του διαγωνισμού – «Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για αποκρατικοποιήσεις και η κυβέρνηση να επιδιώκει αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου», τονίζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου

Δεν κατεβάζουν προσφορά στον προγραμματισμένο για αύριο διαγωνισμό για το Καστέλι, η κοινοπραξία της Γαλλικής Vinci και του Άκτωρα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Νewmoney», το σχήμα που θεωρείτο από τις ισχυρότερες υποψηφιότητες για την σύμβαση παραχώρησης έχει ζητήσει παράταση μέχρι τις 15 Ιανουαρίου ενώ με το ένα πόδι έξω εμφανίζονται και οι Κινέζοι της «China «State Construction Engineering Co» με την Archirodon και Zurich Airport που ήταν στα φαβορί τους τελευταίους μήνες για το Καστέλι, μεταφέροντας στην κυβέρνηση ανάλογα αιτήματα.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με την πρώτη προσφορά να έρχεται από την ΤΕΡΝΑ.

Για τη δημοπρασία στο Καστέλι έχουν δοθεί πάνω από 10 παρατάσεις την τελευταία διετία, γεγονός που όπως εξηγούσαν ανώτατες κυβερνητικές πηγές «έδινε όλο το χρονικό περιθώριο προετοιμασίας στους υποψήφιους». Για τον λόγο αυτό το υπ. Υποδομών όπως ανέφεραν αρμόδιοι παράγοντες, προχωρά κανονικά στη δημοπρασία του έργου, καθώς «εάν δινόταν άλλη μία παράταση του διαγωνισμού αυτό θα ισοδυναμούσε με την ακύρωση του έργου».

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες το μόνο σίγουρο σχήμα για να καταθέσει προσφορά στην αυριανή δημοπρασία είναι η Τέρνα με την Ινδική GMR. Προσφορά υπό όρους, δήλωναν ότι θα καταθέσουν και από την πλευρά της J&P Άβαξ- Bouygues – Aeroports de Paris που επίσης δεν έχει ζητήσει παράταση.

Στο υπουργείο Υποδομών, επιδίωκαν όλο το προηγούμενο διάστημα να τρέξει ο διαγωνισμός με πάνω από ένα ενδιαφερόμενο, παρά τις απόψεις των συμβούλων που υποστηρίζουν ότι με το ρίσκο της χώρας και το ευρύτερο χρηματοοικονομικό περιβάλλον, είναι «θρίαμβος» ακόμη και μία προσφορά. Η ύπαρξη ενός υποψηφίου προβάλλει και ένας από τους βασικούς λόγος που αναβλήθηκε ο διαγωνισμός του Σεπτεμβρίου μολονότι και τότε υπήρχαν αιτήματα για αναβολή.

Στους κόλπους των εταιρειών υπάρχουν ακόμη πολλές ασάφειες για το διαγωνισμό και το θέμα της συμμετοχής του δημοσίου στην εταιρεία παραχώρησης είναι μία από αυτές. Η επιδίωξη του υπουργείου, το δημόσιο να διατηρήσει αυξημένη συμμετοχή, βρίσκει αντίθετες πολλές εταιρείες, χωρίς όμως να υπάρχουν περιθώρια ελιγμών.

«Δεν είναι δυνατό να μιλάμε για αποκρατικοποιήσεις και η κυβέρνηση να επιδιώκει αυξημένη συμμετοχή του δημοσίου» υποστηρίζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου που εκτιμούν ότι με αυτό το μοντέλο, το έργο δεν βγαίνει.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για το Καστέλι δεν περιλαμβάνει προεπιλογή με αποτέλεσμα η διαδικασία να οδηγείται αυτομάτως σε κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Τις προσφορές συνοδεύει εγγυητική επιστολή 8 εκ. ευρώ μαζί με όλες τις διασφαλίσεις για τη χρηματοδότηση του έργου.

kasteli1

Newmoney.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση