HomeΚΡΗΤΗΜετά το Πάσχα οι προσφορές για το αεροδρόμιο Καστελίου

Μετά το Πάσχα οι προσφορές για το αεροδρόμιο Καστελίου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Προς νέα παράταση, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, οδηγείται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, για το οποίο το υπουργείο Υποδομών όρισε τον Δεκέμβριο ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η παράταση αυτή είναι απαραίτητη, καθώς οι ενδιαφερόμενοι, που παρέλαβαν τα τεύχη δημοπράτησης τέλη Δεκεμβρίου, διαθέτουν προθεσμία, μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου, για να αποστείλουν τα σχόλιά τους. Αντίστοιχα, το Δημόσιο διαθέτει περίπου 20 ημέρες για την έκδοση των τελικών τευχών δημοπράτησης τα οποία εκτιμάται ότι θα είναι προσαρμοσμένα στα σχόλια των υποψήφιων αναδόχων.

Αυτό σημαίνει ότι τα τελικά τεύχη δημοπράτησης θα δοθούν, αρχές Μαρτίου, στους ενδιαφερόμενους, ενώ, βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού, απαιτούνται, κατ’ ελάχιστον 40 ημέρες, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Ως εκ τούτου, η νέα καταληκτική προθεσμία τοποθετείται τέλη Απριλίου, με την τελευταία εβδομάδα του συγκεκριμένου μήνα να αυτή που… οδηγεί στην αργία του Πάσχα (1 Μαΐου).

Την ίδια στιγμή, στελέχη των κατασκευών επισημαίνουν ότι η παράταση της διαδικασίας, έως τις αρχές του πρώτου εξαμήνου (π.χ. τέλη Ιουνίου), θεωρείται εύλογη ώστε να είναι δυνατή η ολοκληρωμένη επεξεργασία των τελικών τευχών δημοπράτησης και κατ’εξακολούθηση η υποβολή προσφορών.

Ενδιαφέρον

Το έργο, ύψους 850 εκατ. ευρώ, προσελκύει το ενδιαφέρον των εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων, με κύκλους του υπουργείου Υποδομών να εκτιμούν ότι στο «χειρότερο σενάριο” θα κατατεθούν τουλάχιστον δύο προσφορές. Σύμφωνα με αγοραίες εκτιμήσεις, το «παρών” ενδέχεται να δώσουν η κοινοπραξία Vinci-Ελλάκτωρ, η Corp America με την ΜΕΤΚΑ και η Zurich Airport με την J&P Avax, η Archirodon και η Bouygues που σε προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία είχαν παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης.

Την ίδια στιγμή, παρότι στις 3 Δεκεμβρίου ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης «δεν θα θυμίζει σε τίποτα όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα”, η νέα αναβολή φέρει…  το «παλιό”, μιας και, όπως όλα δείχνουν, τουλάχιστον μέχρι το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, το έργο θα βρίσκεται, ουσιαστικά, στο σημείο μηδέν.

Η προσπάθεια δημοπράτησης του έργου, χρονολογείται από την εποχή που στο υπουργείο Υποδομών (τότε Περιβάλλοντος και Χωροταξίας) ήταν ο υπουργός ο Γιώργος Σουφλιάς. Το 2014, όλοι πίστευαν, ότι για το έργο θα υπάρξει ανάδοχος όπως και ότι θα παραδοθεί σε λειτουργία το 2018. Πλέον, εάν για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής το 2017 θα είναι θαύμα, δεδομένου του υψηλού πολιτικού ρίσκου, αλλά και της επί τα χείρω τροποποίησης των όρων του διαγωνισμού που δυσχεραίνουν τη χρηματοδότηση του έργου με τραπεζικά κεφάλαια, όπως σημειώνουν παράγοντες των κατασκευών.

«Ξεπαγώνει” η γραμμή 4 του μετρό

Την ίδια στιγμή, ένα ακόμη έργο-”μακέτα” ανασύρει από την ντουλάπα το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, μέσα στο επόμενο τετράμηνο ή πεντάμηνο θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

«Κλειδί” για την υλοποίηση του έργου είναι η εξασφάλιση των απαιτούμενων κοινοτικών πόρων, με το Υποδομών να στρέφεται στη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα. Το πρώτο αυτό τμήμα εκτείνεται από τον Ευαγγελισμό μέχρι το Άλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) και ο προϋπολογισμός του αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.

capital.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση