HomeΚΡΗΤΗΑ. Ξανθός: «Θολό» το τοπίο στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης

Α. Ξανθός: «Θολό» το τοπίο στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ανδρέας Ξανθός επισκέφθηκε το Σύλλογο Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών και συνομίλησε με τα μέλη του Δ.Σ. για τα προβλήματα του κλάδου. Ο Σύλλογος αποτελεί το πρωτοβάθμιο όργανο για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ιδρύθηκε το 1992. Τα μέλη του Συλλόγου ενημέρωσαν τον κ. Ξανθό για το θέμα της απαίτησης για ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα ως προϋπόθεση για την χορήγηση και την ανανέωση των αδειών λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Υπογράμμισαν ότι η απαίτηση αυτή τους εξαρτά άμεσα από δυο άλλα υπουργεία πλην του Υ.ΠΑΙ.Θ. (το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας) ενώ συνιστά αρνητικά επιλεκτική μεταχείριση για τους εκπαιδευτικούς φορείς. Εμπεριέχει τον κίνδυνο να αφαιρεθεί το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους από αρκετά κέντρα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με δεδομένη την γενικότερη οικονομική δυσπραγία και την απουσία ουσιαστικών ρυθμίσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Για το θέμα έχει γίνει αναφορά προς το Προεδρείο της Βουλής από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (19-09-2014). Επίσης, ο κ. Ξανθός ενημερώθηκε για τα κριτήρια με τα οποία παρέχει την πιστοποίηση για τις άδειες λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού). Ο Σύλλογος θεωρεί ότι το νομικό πλαίσιο περιέχει αρκετές ασάφειες. Παράλληλα δεν τίθενται οι ίδιες αυστηρές προϋποθέσεις για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στους παρέχοντες κατ’ οίκον μαθήματα δημιουργώντας ένα πλαίσιο αθέμιτου ανταγωνισμού. Αίτημα του Συλλόγου είναι η χορήγηση των αδειών για την παροχή ξενόγλωσσης εκπαίδευσης να προϋποθέτει τα ίδια κριτήρια για όλους τους παρόχους (έναρξη επαγγέλματος, ασφαλιστικές εισφορές κ.α.).

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ρεθύμνου και Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Θέμης Πατσιούρας τόνισε πως πάγια θέση του κλάδου αποτελεί η υποχρέωση να είναι ο καθηγητής ξένης γλώσσας και ιδιοκτήτης Κ.Ξ.Γ. μέλος του Συλλόγου. Σημείωσε, επίσης, ότι τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας αποτελούν αληθινό μέτρο αξιολόγησης των γνώσεων του μαθητή αλλά και της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας από το Κ.Ξ.Γ. αν πληρούν τις προϋποθέσεις της διαφάνειας και αδιάβλητου. Αυτές, όμως, οι προϋποθέσεις δεν καλύπτονται όταν υπάρχουν πιστοποιητικά που εξετάζουν μόνο 2 γλωσσικές δεξιότητες και όχι 4 χωρίς μάλιστα αυτό να αναφέρεται ρητά πάνω στο εκδιδόμενο πιστοποιητικό. Επίσης, επισήμανε ότι τα προσόντα εκείνων που διδάσκουν μια ξένη γλώσσα πρέπει να συμπίπτουν με αυτά των διοριζομένων στη δημόσια εκπαίδευση και να μην αρκεί για τη διδακτική επάρκεια η απόκτηση ενός πιστοποιητικού επιπέδου Γ’2. Χρειάζεται παιδαγωγική επάρκεια και εμπειρία για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας, ανέφερε ο κ. Πατσιούρας, την οποία δεν εγγυάται το πιστοποιητικό Γ’2 που λαμβάνουν ετησίως πάνω από 10.000 εξεταζόμενοι.

Ο κ. Α. Ξανθός επισήμανε ότι η θεσμοθέτηση πολύ αυστηρών προϋποθέσεων για τη δημιουργία Κ.Ξ.Γ. συντελεί στη δημιουργία συνθηκών ασφυξίας για τις μικρές και μεσαίες μονάδες ξένων γλωσσών. Δήλωσε, ακόμη, ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο με τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και να ελεγχθούν από τον κρατικό μηχανισμό ο αθέμιτος ανταγωνισμός και οι αμφιβόλου ποιότητας πιστοποιήσεις με εξετάσεις «εξασφαλισμένης επιτυχίας». Πρέπει να θεσμοθετηθούν κριτήρια για τη διδασκαλία και την πιστοποίηση κάθε οργανισμού που παρέχει πιστοποιητικά γλωσσομάθειας. Το πιστοποιητικό θα πρέπει να επικυρώνει απαραίτητα τη γενική γνώση της γλώσσας και να χορηγείται μετά από εξετάσεις και στις τέσσερις δεξιότητες. Θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι σύνδεση των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με την διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο. Συνεπώς, τόνισε ο κ. Ξανθός, η Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επίσης, δήλωσε ότι ο τρόπος απόκτησης της διδακτικής επάρκειας είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή. Τα κριτήρια που πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν όπως η προηγούμενη προϋπηρεσία, η φοίτηση σε ανώτατο εκπαιδευτικό φορέα καθώς και η πιστοποίηση της ικανότητας για διδασκαλία είναι εξαιρετικά σημαντικά θέματα. Η εκπαίδευση και ιδιαίτερα η πιστοποίηση των ικανοτήτων των διδασκόντων πρέπει να τελεί υπό τον έλεγχο του υπουργείου και γενικότερα του κράτους και να μην γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με ιδιωτικά συμφέροντα και εκμετάλλευσης από αυτά.

Διαφήμιση
Διαφήμιση