HomePost ItΛαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: «Απαξιώνουν τη μικροϊδιοκτησία, πανηγυρίζουν για τον ιδιωτικό ΒΟΑΚ»

Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: «Απαξιώνουν τη μικροϊδιοκτησία, πανηγυρίζουν για τον ιδιωτικό ΒΟΑΚ»

Τοποθέτηση των περιφερειακών συμβούλων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης για το ΠΔ και τον αυτοκινητόδρομο Χανιά – Ηράκλειο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την έντονη αντίθεσή τους στην πολιτική που, όπως καταγγέλλουν, απαξιώνει τη μικρή ιδιοκτησία και ευνοεί τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, εξέφρασαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης, Αλέκος Μαρινάκης και Νίκος Μανουσάκης, κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 29 Μαΐου.

Αναγκαία η απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο Προεδρικό Διάταγμα (ΦΕΚ 194/2025), το οποίο, σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση, στερεί το δικαίωμα οικοδόμησης σε μικρές ιδιοκτησίες κάτω των δύο στρεμμάτων σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων. Όπως επεσήμαναν, χιλιάδες ιδιοκτησίες που μέχρι πρότινος θεωρούνταν άρτιες και οικοδομήσιμες, πλέον χάνουν την αξία τους και μετατρέπονται σε μη αξιοποιήσιμα χωράφια.

Κατά την τοποθέτησή τους, κατήγγειλαν ότι η στόχευση είναι η συγκέντρωση της γης σε λίγα χέρια, κυρίως σε ομίλους real estate και τουριστικές επιχειρήσεις, μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο που «διαχρονικά έχουν συνδιαμορφώσει όλες οι κυβερνήσεις». Η περιφερειακή αρχή, υποστήριξαν, φέρει ευθύνη για τη μετατροπή της χρήσης γης σε εμπόρευμα, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης του τουριστικού κεφαλαίου.

Επικρίσεις και για τον ΒΟΑΚ

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις ανακοινώσεις του περιφερειάρχη για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Ο Δημήτρης Βρύσαλης, εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης, χαρακτήρισε την εξέλιξη αυτή «προκλητική», κατηγορώντας την περιφερειακή αρχή ότι πανηγυρίζει για έναν ιδιωτικό αυτοκινητόδρομο που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης.

Κατά τον ίδιο, πρόκειται για έργο που θα επιβαρύνει οικονομικά τον λαό με φανερά και σκιώδη διόδια, ενώ αναφέρθηκε και στη «δοκιμαστική λειτουργία των διοδίων» ακόμη και κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου. Καυτηρίασε επίσης τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου, που διχοτομεί οικισμούς όπως την πόλη του Ηρακλείου, καθώς και το γεγονός ότι δεν προβλέπεται επέκταση του δρόμου προς τη Σητεία, αφού – όπως είπε – «δεν συμφέρει τους κατασκευαστικούς ομίλους».

«Η ασφάλεια στις μεταφορές είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος»

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Βρύσαλης υπογράμμισε πως η ασφάλεια στις μεταφορές και ο οδικός σχεδιασμός πρέπει να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι στις επιδιώξεις της αγοράς και των επενδυτών. «Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια ούτε πεδίο κερδοφορίας. Είναι κοινωνικό δικαίωμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαφήμιση
Διαφήμιση