Μητσοτάκης: Προσωπική υπόθεση ο ΒΟΑΚ – Άμεσα οι μελέτες για τη Σητεία
Δρομολογούνται έργα οδικής ασφάλειας

Για την προσωπική του δέσμευση στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ μίλησε σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση για την για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του τμήματος Ηράκλειο-Χανιά.
Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως ήδη στον ΒΟΑΚ υπάρχουν δύο εργοτάξια ενώ άμεσα θα ξεκινήσουν και τα έργα για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά με χρονοδιάγραμμα μία πενταετία.
«Σήμερα πράγματι είναι μία σπουδαία μέρα για την Κρήτη, μια σπουδαία μέρα συνολικά για την κυβέρνησή μας, καθώς επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες, μετά από πολλά εμπόδια υπογράφουμε την σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά με προαίρεση έως την Κίσσαμο. Μια δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός τόνισε πως άμεσα θα προχωρήσουν οι μελέτες και για το τμήμα Παχειάς Άμμου – Σητείας.
Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στα θανατηφόρα που σημειώνονται κάθε χρόνο στον ΒΟΑΚ λέγοντας πως θα δρομολογηθούν έργα οδικής ασφάλειας που θα κάνουν τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ πιο ασφαλή. Τα συγκεκριμένα έργα θα προσομοιάζουν με εκείνα που έγιναν στην παλαιά εθνική οδό Πάτρας.
«Έχω ζητήσει από τον υπουργό να δρομολογήσουμε άμεσα, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, έργα οδικής ασφάλειας που θα κάνουν τον υφιστάμενο βορειοδυτικό άξονα πιο ασφαλή, και σε τμήματα στο Ηράκλειο και σε τμήματα κοντά στα Χανιά. Έργα τα οποία θα μοιάζουν πολύ με τις παρεμβάσεις οι οποίες έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου, έργα τα οποία απεδείχθησαν εξαιρετικά αποτελεσματικά ως προς την βελτίωση της οδικής ασφάλειας».
Τέλος ο πρωθυπουργός μίλησε για τέσσεα μεγάλα έργα που είχε δεσμευτεί για την Κρήτη: «Από τότε που με εκλέξατε Πρωθυπουργό το 2019, σας είχα μιλήσει για τέσσερα μεγάλα έργα: Για το βόρειο οδικό άξονα, σας είχα μιλήσει για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα – τεράστιο έργο για την ενεργειακή αυτάρκεια του νησιού μας – σας είχα μιλήσει επίσης για τα πολύ σημαντικά αρδευτικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν συνολικά στην Κρήτη, σας είχα μιλήσει επίσης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, ένα αεροδρόμιο το οποίο θα έρθει και θα καταστήσει την Κρήτη ακόμα πιο ελκυστικό τουριστικό προορισμό».
Δείτε την εκδήλωση:
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα
Με την ενεργοποίηση της σύμβασης, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της τρέχουσας δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών για τη χώρα μας με το κόστος να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027, εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ υπάρχει και μεγάλη χρηματοδοτική συμμετοχή από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η διάρκεια του έργου εκτιμάται πως θα είναι περίπου 48 μήνες από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η περίοδος κατασκευών ενώ εργασίες θα ξεκινήσουν με την ολοκλήρωση των απαραίτητων οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.
Με την εκκίνηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο θα είναι πλέον υπό κατασκευή όλος ο ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Να θυμίσουμε πως ήδη σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 25 χιλιομέτρων (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑKTOR GROUP) και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 15 χιλιομέτρων (με ανάδοχο την AKTOR).
Να διευκρινιστεί πως ως προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων υπάρχει και η αναβάθμιση του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Με αυτή την προσθήκη ο ΒΟΑΚ θα φτάσει περίπου τα 225 χιλιόμετρα σε μήκος δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας.
Το προφίλ του έργου
Η κατασκευή του Χανιά-Ηράκλειο θα μοιάζει σημαντικά με εκείνη που ζήσαμε πριν μια δεκαετία στην Ολυμπία Οδό με την αναβάθμιση του Κόρινθος-Πάτρα.
Αυτό γιατί θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα κατασκευή και λειτουργία του δρόμου, πράγμα που θα σημάνει μια περίοδο κάποιων ετών με συνεχόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μικρής ή μεγάλης διάρκειας, ανάλογα με τη ροή των εργασιών.
Όπως έχει προαναγγελθεί για την μείωση των τροχαίων επί του ΒΟΑΚ, θα υλοποιηθεί ένα παράλληλο έργο οδικής ασφάλειας που θα προσομοιάζει με εκείνο που υλοποιήθηκε στο Πάτρα-Πύργος με μεγάλη επιτυχία καθώς περιόρισε σε συντριπτικό βαθμό, τόσο τα ατυχήματα, όσο και τα θανατηφόρα δυστυχήματα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
Θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά “κλείνει” τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας. Ανεξάρτητος Μηχανικός είναι η HILL.