Ακρίβεια: Περίπου 140 εκατ. ρίχνουν σούπερ μάρκετ – βιομηχανία για μείωση τιμών σε 600 κωδικούς
Η έκπτωση γίνεται επί του τιμολογίου
Την δική του «πινελιά» στη μάχη με την ακρίβεια επιχειρεί να βάλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, με τις δίμηνες μειώσεις τιμών σε μερικές εκατοντάδες προϊόντων.
Η έκπτωση γίνεται επί του τιμολογίου και πρόκειται για μία «συνεργατική» κίνηση προμηθευτών και λιανεμπόρων – οι πρώτοι βάζουν περίπου τα 2/3 της έκπτωσης και οι δεύτεροι περίπου το 1/3. Κι έτσι η μείωση των τιμών δείχνει να είναι κάπως σημαντική.
600 κωδικοί
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς το συνολικό κόστος για περίπου 600 κωδικούς – για προμηθευτές και λιανέμπορους – υπολογίζεται περί τα 130 – 140 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια του «προγράμματος» θα είναι δίμηνη.
Σ΄ αυτά συνυπολογίζεται φυσικά και το κόστος της εσωτερικής οργάνωσης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Οπως έλεγαν πηγές της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ όλη η προσπάθεια των επιχειρήσεων είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Διότι εφόσον αυτό συμβεί θα είναι δυνατή και η αύξηση της κατανάλωσης.
Η ακρίβεια, οι πολυεθνικές και τα non food
Ωστόσο οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν από την πλευρά των προμηθευτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στην πλειονότητα τους πολυεθνικές και γι΄ αυτό τον λόγο τα non food προϊόντα είναι περισσότερα. Εν αντιθέσει με τις ελληνικές βιομηχανίες που είναι κατά βάση επιχειρήσεις τροφίμων, οι οποίες ακόμη(;) είναι λίγες.
Πηγές της αγοράς όμως εκτιμούν ότι προϊόντος του χρόνου και λόγω του ανταγωνισμού θα αυξηθεί η συμμετοχή και των ελληνικών επιχειρήσεων. Ισως αυτό βέβαια να πάρει λίγο χρόνο.
Από την άλλη πλευρά μεταξύ των δύο «εταίρων», δηλαδή προμηθευτών και λιανεμπόρων, υπάρχει η ελπίδα πως στο τέλος του χρόνου δεν θα ανανεωθεί ο καθορισμός του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Το περιθώριο κέρδους
Και τούτο παρά το γεγονός ότι ο κ. Θεοδωρικάκος δήλωσε προ ημερών στη Βουλή πως δεν σκοπεύει να πάρει πίσω κανένα από τα μέτρα που ως τώρα έχουν ληφθεί. Φυσικά εκκρεμεί ακόμη – στις 10 Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία – η έρευνα σε 26 επιχειρήσεις, όπως αποκάλυψε ο ΟΤ και σε 2.500 κωδικούς προϊόντων, σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης του μικτού περιθωρίου κέρδους.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη έρευνα ως τώρα και όλοι με εξαιρετική αγωνία περιμένουν τα αποτελέσματα της. Σ΄ αυτό το περιβάλλον των ελέγχων και των ρυθμίσεων επιχειρείται η νέα μείωση των τιμών!