Σε αδιέξοδο τα σχολεία λόγω κατάργησης των σχολικών επιτροπών από την Κυβέρνηση: Οικονομική ασφυξία και υπολειτουργία
Ανησυχία για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων χωρίς τις σχολικές επιτροπές
Σοβαρά προβλήματα -σύμφωνα με το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών- στη λειτουργία των σχολικών μονάδων παρατηρούνται μετά την απόφαση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να καταργήσει τις σχολικές επιτροπές σε δήμους με λιγότερες από 100 σχολικές μονάδες. Οι σχολικές κοινότητες βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η διαχείριση των οικονομικών και η προμήθεια απαραίτητων υλικών έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη.
Έλλειψη οργάνωσης και χρηματοδότησης
Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει οδηγήσει σε ένα χάος, καθώς καμία σαφής ενημέρωση δεν έχει δοθεί στους υπαλλήλους των τμημάτων παιδείας των δήμων, οι οποίοι καλούνται να διαχειριστούν τις νέες αρμοδιότητες χωρίς καμία καθοδήγηση από το Υπουργείο Εσωτερικών. Επιπλέον, η χρηματοδότηση των σχολείων έχει μειωθεί δραστικά, με κάθε σχολείο να λαμβάνει μόλις 500 ευρώ, ποσό ανεπαρκές για την κάλυψη βασικών αναγκών.
Ανταλλακτική οικονομία μεταξύ σχολείων
Η κατάσταση έχει φτάσει σε σημείο όπου σχολεία αναγκάζονται να ανταλλάσσουν υλικά μεταξύ τους για να καλύψουν τα κενά τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που σχολείο προσέφερε καθαριστικά σε άλλο σχολείο, το οποίο με τη σειρά του αντάλλαξε υλικά που του περίσσευαν.
Κάλεσμα για άμεσες λύσεις
Το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. ζητά την άμεση αναστολή της εφαρμογής του νόμου, καθώς και την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολικών επιτροπών, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων. Προτείνουν επίσης τη δημιουργία ενός νέου, λειτουργικού μοντέλου διαχείρισης, μέσω διαβούλευσης, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί
Οι βασικές διεκδικήσεις του Δικτύου περιλαμβάνουν:
Αύξηση της χρηματοδότησης για τις πάγιες ανάγκες των σχολείων.
Περισσότερες αρμοδιότητες στις διευθύνσεις των σχολείων για την άμεση κάλυψη ανελαστικών αναγκών.
Ένα γενναίο πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αναβάθμισης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Το ζήτημα είναι κρίσιμο και απαιτεί άμεσες ενέργειες, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων και η αποφυγή της μεταφοράς του οικονομικού βάρους στους γονείς και χορηγούς.