Εμάνουελ Γκριμάλντι: Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε στη ναυτιλία είναι ένας εμπορικός πόλεμος
Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι έκανε ειδική αναφορά έκανε για την Ελληνική Ναυτιλία
“Η γεωπολιτική ένταση δεν είναι το μόνο πράγμα που μας κρατάει ξύπνιους τη νύχτα, αν και σίγουρα ένα που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Ο αυξανόμενος προστατευτισμός δημιουργεί επίσης μεγαλύτερη πολυπλοκότητα για τη βιομηχανία μας και κόστος για τους πελάτες μας”. Τα λόγια αυτά ειπώθηκαν από τον Εμάνουελ Γκριμάλντι στο πλαίσιο του 14ου Annual Capital Link που διοργάνωσαν ο Νίκος και η Όλγα Μπορνόζη.
“Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή είναι ένας εμπορικός πόλεμος. Ο προστατευτισμός βρίσκεται σε άνοδο. Και τίποτα δεν είναι πιο μεταδοτικό από τον προστατευτισμό” επεσήμανε και προσέθεσε:
“Εμείς – συλλογικά – πρέπει να υιοθετήσουμε μια προληπτική προσέγγιση για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κίνηση προς την κατεύθυνση του αυξανόμενου προστατευτισμού. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι χώρες σε όλα τα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης θα ήταν σε καλύτερη θέση αν γίνονταν έστω και μέτριες μειώσεις στα υφιστάμενα εμπόδια.
Σε μια μελέτη της ICS του 2021, αποδείχθηκε σαφώς ότι ένα χαμηλότερο επίπεδο εμπορικών περιοριστικών μέτρων που επηρεάζουν τις θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούσε να αυξήσει το ΑΕΠ ορισμένων οικονομιών έως και κατά 3,4% – αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Ο προστατευτισμός είναι αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και για να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα θα συγκαλέσουμε τον κλάδο και τους φορείς χάραξης πολιτικής στο Χονγκ Κονγκ τον Νοέμβριο κατά τη διάρκεια της Ναυτιλιακής Εβδομάδας του Χονγκ Κονγκ.
Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι έκανε ειδική αναφορά έκανε για την Ελληνική Ναυτιλία παρουσία και της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνας Τραυλού, του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του δρ Νίκου Τσάκου:
“Είναι υπέροχο να βρίσκομαι ξανά στην Ελλάδα και να σας μιλάω. Η Ελλάδα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, και όχι μόνο λόγω του καλού καιρού και των υπέροχων φίλων που έχω εδώ, αλλά και λόγω της θεμελιώδους συμβολής της στην παγκόσμια ναυτιλία. Ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα διαδραματίζει ζωτικό ρόλο η Ελλάδα στο παγκόσμιο εμπόριο.
Για τα εναλλακτικά καύσιμα σχολίασε ότι χρειάζεται μία ολιστική προσέγγιση:
“Πρέπει να ακολουθηθεί μια ολιστική προσέγγιση. Πρέπει να έχουμε τα καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα του μέλλοντος, διαθέσιμα και σε ανταγωνιστικές τιμές. Πρέπει να έχουμε την υποδομή στα λιμάνια για να χειριζόμαστε και αυτά τα καύσιμα, και το εργατικό δυναμικό μας πρέπει να εκπαιδευτεί για τη χρήση τους. Όλες αυτές οι πτυχές πρέπει να αντιμετωπιστούν ταυτόχρονα.
Τα λιμάνια και η ναυτιλία μαζί θα αποτελέσουν βασικούς παράγοντες για την επίτευξη φιλόδοξων κλιματικών στόχων” και συνέχισε:
“Πρόκειται για μια ευκαιρία για τη ναυτιλία, καθώς ο τομέας μας θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στη μεταφορά ενός τεράστιου 50% των νέων πράσινων καυσίμων που θα χρησιμοποιήσουν οι κυβερνήσεις και άλλοι τομείς, κάτι που θα είναι εφικτό μόνο με τα λιμάνια να παρέχουν την απαραίτητη υποδομή δεξαμενισμού και ανεφοδιασμού.
Μέχρι σήμερα, η πρόοδος στην ανάπτυξη νέων εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία και άλλους τομείς είναι πολύ αργή. Δεν είναι μόνο ο κλάδος μας που χρειάζεται νέα εναλλακτικά καύσιμα, θα ανταγωνιζόμαστε και άλλους κλάδους.
Η τιμή των καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ήταν ακριβή και η διαθεσιμότητά τους περιορισμένη, με ελάχιστα ή καθόλου κίνητρα για τους πλοιοκτήτες, τους φορείς εκμετάλλευσης και τους ναυλωτές να υιοθετήσουν αυτά τα ακριβότερα εναλλακτικά καύσιμα που θα μας έφερναν πιο κοντά στην επίτευξη των κλιματικών μας φιλοδοξιών.
Πρέπει να επικεντρωθούμε στα οικονομικά της πλευράς της ζήτησης, καθώς και να δώσουμε τη δυνατότητα στην πλευρά της προσφοράς να ικανοποιήσει τη ζήτηση αποτελεσματικά και με περιορισμένη γραφειοκρατία”.
newmoney.gr