Προβλήματα με τις εργασίες στην πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας
Τι αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Αρκετά είναι τα προβλήματα που έχουν εντοπίσει οι γονείς των μαθητών του σχολικού συγκροτήματος της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας κατά την διάρκεια εργασιών που γίνονται στον χώρο.
Σύμφωνα με τους γονείς, το έργο έλαβε μία ακόμα παράταση παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν από τη δημοτική αρχή ενώ έχουν εντοπίσει και μία σειρά από ζητήματα που θα μπορούσαν να είχαν διορθωθεί – χωρίς αυτό τελικά να γίνει – για την λειτουργία του χώρου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των Συλλόγων Γονέων 53ου και 54ου σχολείου Ηρακλείου:
Στις 5 Αυγούστου το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου ενέκρινε την 5η κατά σειρά παράταση εργασιών στο σχολικό συγκρότημα της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Από την αρχική πρόβλεψη για παράδοση τον Φεβρουάριο του 2023, πλέον οδηγούμαστε και επίσημα στον Ιούλιο του 2025, δηλαδή δυόμισι χρόνια εκτός χρονοδιαγράμματος! Και βλέπουμε…
Τον περασμένο Μάιο, μάς δόθηκε η υπόσχεση για παράδοση του βορινού κτιρίου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (σε ένα μήνα από σήμερα δηλαδή). Μας διαβεβαίωσαν ότι τα προβλήματα που υπήρχαν με τα υποστηλώματα και τα rods που καθυστερούσαν το έργο είχαν πια λυθεί και ότι με το που θα άνοιγε το σχολείο, το βορινό κτήριο θα ήταν έτοιμο προς χρήση! Ζητήσαμε μάλιστα τότε (και μας υποσχέθηκαν) να γίνουν μέσα στο καλοκαίρι και οι βαριές εργασίες των καθαιρέσεων στο τρίτο κτίριο (νότιο) ώστε να μην επιβαρυνθούν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί με τη σκόνη και τον πολύ θόρυβο. Δυστυχώς για άλλη μια φορά και αυτές οι υποσχέσεις/διαβεβαιώσεις πήγαν περίπατο αφού πλέον θα περιμένουμε σίγουρα μέχρι τον χειμώνα για το βορινό κτίριο. Τουλάχιστον, αυτή τη στιγμή οι εργασίες είναι σε εξέλιξη, κατάσταση σαφώς καλύτερη από την προηγούμενη σχολική χρονιά καθ’ όλη τη διάρκεια της οποίας, βλέπαμε το εργοτάξιο ανενεργό χωρίς να γίνεται η παραμικρή εργασία. Παρόλα αυτά, αν και συνεχίζουμε να ελπίζουμε για το καλό της σχολικής κοινότητας και του έργου, πλέον είμαστε δύσπιστοι μιας και ό,τι είχε ειπωθεί τελικά δεν έγινε ποτέ.
Την ίδια στιγμή, προέκυψε ένα σοβαρό πρόβλημα ως προς τη λειτουργικότητα του κτιρίου που ετοιμάζεται: Παρόλο που έγιναν δεκτά τα αιτήματά μας για διαμπερή αερισμό των αιθουσών και άλλες επιμέρους παρατηρήσεις μας, βλέπουμε πως στην πρόσοψη ανοίχτηκαν πολύ μικρά παράθυρα και δημιουργούνται αίθουσες με ελάχιστο φυσικό φωτισμό, συνθήκη ανεπίτρεπτη για εκπαιδευτική διαδικασία. Μέλη των Συλλόγων Γονέων σε συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων, ανέλαβαν την υποχρέωση να παρακολουθούν άτυπα το έργο όλο το καλοκαίρι και επεσήμαναν έγκαιρα (από 18/7) το πρόβλημα, όσο η τοιχοποιία ήταν σε εξέλιξη. Αναγνωρίζουμε πως σε αρκετά σημεία δεν υπήρχε άλλη δυνατότητα λόγω των εσωτερικών υποστηλωμάτων που μπήκαν σε αρκετούς τοίχους. Ωστόσο, σε πολλές άλλες περιπτώσεις μπορούσαν να φτιαχτούν μεγαλύτερα παράθυρα ή φεγγίτες στην πρόσοψη ώστε οι τάξεις να είναι πιο φωτεινές. Ο λόγος που δεν έγινε αυτό ήταν το κόστος, καθώς όπως μας υποδείχτηκε… οι τοίχοι είναι πιο φτηνοί από τα κουφώματα. Το σχολείο μας όμως θα μείνει εκεί για πολλά χρόνια ακόμα, και οι επόμενες γενιές θα έχουν να λένε πως οι αίθουσες αυτές είναι σκοτεινές επειδή δεν προβλέφθηκαν λίγα παραπάνω χρήματα στις σχετικές συμβάσεις.
Ζητάμε έστω και τώρα την εξεύρεση λύσης για το βορινό κτίριο ώστε οι αίθουσες στον όροφο να έχουν περισσότερο φως και η τοιχοποιία στο ισόγειο να μην προχωρήσει χωρίς να ληφθεί αντίστοιχη μέριμνα.
Επαναλαμβάνουμε επίσης, το πάγιο αίτημα της σχολικής μας κοινότητας για δημιουργία επαρκούς αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, κάτι για το οποίο δεσμεύθηκε προσωπικά κατά την επίσκεψή του στο σχολικό συγκρότημα ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλ. Καλοκαιρινός στις 19/4/2024.
Το στοίχημα της έγκαιρης παράδοσης το χάνουμε όλο και περισσότερο. Ως ένα βαθμό αυτό μπορεί να θεωρηθεί και αναμενόμενη παθογένεια για τα δημόσια έργα… Όμως το στοίχημα για την παράδοση ενός λειτουργικού, σύγχρονου, φωτεινού σχολείου, με αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και με όλες τις προδιαγραφές για τις ανάγκες των επόμενων γενιών, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε με τίποτα να χαθεί…
Η σύγκριση της πρότερης εικόνας της πρόσοψης του σχολείου, με αυτή που δημιουργείται είναι αποκαλυπτική:
ΠΡΙΝ:
ΜΕΤΑ:
Σε αυτή την αίθουσα (1ος όροφος) θα μπορούσαν να γίνουν μεγάλα, ψηλά παράθυρα (αριστερά) και πάνω από την πόρτα να μείνει κενό για έναν μεγάλο φεγγίτη με τζάμι…
Τελικά έγινε έτσι…