HomeΚΡΗΤΗΕκπαιδευτικοί του Λυκείου Γαζίου συμμετείχαν σε επιμόρφωση στο Ελσίνκι: Προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων

Εκπαιδευτικοί του Λυκείου Γαζίου συμμετείχαν σε επιμόρφωση στο Ελσίνκι: Προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων

Έμπνευση και κίνητρο για την εκπαιδευτική κοινότητα

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Από τις 24 έως τις 28 Ιουνίου 2024, τρεις εκπαιδευτικοί του Γενικού Λυκείου Γαζίου – οι κυρίες Καρράσκο Ροζαλία, Σαλούστρου Καλλιόπη και Καφφετζάκη Νίκη – συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο στο Ελσίνκι της Φινλανδίας.

Το σεμινάριο, με τίτλο «Environmental Education in Finland: the Eco-Social Approach», διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass Teacher Academy και εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Διδάσκοντας ευτυχισμένους και έξυπνους πολίτες του μέλλοντος».

ikona_viber_2024-07-11_14-53-12-090

Το σεμινάριο είχε ως στόχο την προαγωγή πράσινων δεξιοτήτων και οικολογικής συνείδησης στη σχολική κοινότητα, την ενημέρωση για νέες μεθόδους μάθησης και διδασκαλίας, καθώς και τη συνειδητοποίηση της ανάγκης συμμετοχής στα κοινά και στις ευρωπαϊκές αξίες.

Στη δραστηριότητα συμμετείχαν επίσης 24 καθηγητές από την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία, γεγονός που προσέφερε πλούσια ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και απόψεων. Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο δίνει έμφαση στην αυτονομία των διδασκόντων, την παροχή ίσων ευκαιριών, τη χρήση τεχνολογίας και την χαρά της μάθησης.

Συζητήθηκαν επίσης οι 17 στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης, που πρέπει να ενσωματωθούν δυναμικά στην ελληνική εκπαίδευση, και θέματα όπως το «greenwashing» – η μεθοδευμένη εξαπάτηση των καταναλωτών ώστε να πιστεύουν ότι τα προϊόντα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Επιπλέον, εξετάστηκαν οι αρνητικές συνέπειες της μόδας fast fashion, όπως η ανήθικη εκμετάλλευση εργατικού δυναμικού και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Από παιδαγωγικής άποψης, παρουσιάστηκαν χρήσιμα εργαλεία, όπως η προσέγγιση Phenomenon-based learning (PhBL), όπου οι μαθητές μελετούν ένα θέμα με ολιστική προσέγγιση που απαιτεί συνεργασία και διεπιστημονικότητα. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικά εργαλεία όπως το lego activity και το goosechase.com, καθώς και πρακτικές εφαρμογές του Outdoor Learning σε φυσικό περιβάλλον.

ikona_viber_2024-07-11_14-53-11-567

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στη Φινλανδία περιλάμβανε επίσης την εξερεύνηση της εθνικής βιβλιοθήκης Oodi, που έχει σχεδιαστεί οικολογικά και προωθεί τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και την παρακολούθηση διαδηλώσεων κατά της κλιματικής αλλαγής με τη συμμετοχή της ακτιβίστριας Γκρέτα Τούνμπεργκ.

Αυτή η κινητικότητα στο Ελσίνκι αποτελεί την τρίτη δραστηριότητα του Σχεδίου Erasmus+, μετά από προηγούμενες δραστηριότητες στην Κροατία και το Άμστερνταμ.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με την επίσκεψη εκπαιδευτικών από την Κροατία στο ΓΕΛ Γαζίου το φθινόπωρο του 2024 για παρακολούθηση εργασίας (job shadowing).

Η εμπειρία αυτή προσέφερε πολύτιμα εφόδια και έμπνευση για την εκπαιδευτική κοινότητα, ενισχύοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και προωθώντας την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την κοινωνική συνείδηση στους μαθητές.

 

 

 

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση