HomeHL-9Ηράκλειο: Πόλη πρότυπο στη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας

Ηράκλειο: Πόλη πρότυπο στη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας

Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας της 1ης ΣΕΑΚ Ηρακλείου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σε αρκετά υψηλά ποσοστά κυμαίνεται η χρήση του προστατευτικού κράνους (ποσοστό χρήσης κράνους  στο 94%) από τους αναβάτες των δικύκλων, αλλά και η χρήση της προστατευτικής ζώνης ασφαλείας των επιβατών στα οχήματα (ποσοστό χρήσης ζώνης στο 72%) στην πόλη του Ηρακλείου δείχνουν τα στοιχεία μετά την ολοκλήρωση της τρίτης κατά σειράς έρευνας στην οδική ασφάλεια που πραγματοποίησαν την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2024 οι καταρτιζόμενοι της 1ης ΣΑΕΚ Ηρακλείου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Πρακτική Εφαρμογή στην Ειδικότητα» του 4ου εξαμήνου της ειδικότητας «Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών».

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση:

Η 1η ΣΑΕΚ Ηρακλείου (πρώην 1ο ΔΙΕΚ Ηρακλείου) και το τμήμα «Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών» με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή τους και διοικητή της Τροχαίας κ. Καρακούδη Στυλιανό πραγματοποίησαν διαχρονική έρευνα οδικής ασφάλειας για τα έτη 2022,2023, 2024 και με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε στο παρόν άρθρο τα αποτελέσματά της.

Ειδικότερα, και στις τρεις έρευνες οδικής ασφάλειας που έλαβαν χώρα τον Νοέμβριο 2022, τον Νοέμβριο 2023 και τον Απρίλιο 2024 στο Ηράκλειο οι καταρτιζόμενοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

Η  πρώτη ομάδα στην οποία εντάχθηκαν  οι σπουδαστές : 1. ΛΟΥΛΑΚΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, 2. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, 3. ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ και 4. ΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ανέλαβε την καταμέτρηση της χρήσης του προστατευτικού κράνους των αναβατών των δικύκλων μηχανών.

Η δεύτερη ομάδα που αποτελούνταν από τους: 1. ΣΙΩΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, 2.ΠΛΑΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, 3.ΣΤΕΙΑΚΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, 4. ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, 5. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ανέλαβε την καταμέτρηση της χρήσης της προστατευτικής ζώνης ασφαλείας  από τους επιβάτες των αυτοκινήτων.

Οι μετρήσεις και στις τρεις έρευνες έγιναν στα εξής δέκα σημεία της πόλης του Ηρακλείου :

1) Νέα Αλικαρνασσός – Λ. Ικάρου και Ηροδότου

2) Αι Γιάννη – Λ. Κνωσού και Αρτέμιδος

3) Καμίνια – Λ. 62 Μαρτύρων και Διονυσίου Φραγκιαδάκη (πιάτσα ταξί Καμίνια)

4) Κέντρο – Λ. Δημοκρατίας – Αβέρωφ – Ανεμογιάννη

5) Παραλιακή – Λ. Σοφ. Βενιζέλου και Λ. Μίνωος

6) Δειλινά – Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Παπαγιάννη Σκουλά

7) Γιόφυρος – Παναγιωτάκη και Μενελάου

8) Θέρισος – Κονδυλάκη και Μίνωος

9) Πατέλες – Γερωνυμάκη και Καπετάν Μανώλη Παντουβά

10) Μασταμπάς – Ιερολοχιτών και Ατλαντίδος (Ι.Ν. Παναγίτσα)

Με βάση τα αποτελέσματα που έδειξαν οι έρευνες έχουμε τα εξής :

Για τη χρήση του προστατευτικού κράνους από τους αναβάτες των δίκυκλων μηχανών :

Στην τρίτη και τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2024, σε δείγμα 1.314 αναβατών μηχανών (οδηγοί και συνεπιβάτες), οι 1231 φορούσαν προστατευτικό κράνος, ποσοστό χρήσης του κράνους 94%. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την έρευνα αυτή το 96% των οδηγών φοράν κράνος (στους 1.000 οδηγούς φορούν κράνος οι 957), ενώ για τους συνεπιβάτες η χρήση του κράνους ξεπερνάει το 87% (στους 314 συνεπιβάτες φορούν κράνος οι 274).

Στην ίδια έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από τους καταρτιζόμενους την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 542 αναβατών μηχανών (οδηγοί και συνεπιβάτες), οι 481 φορούσαν προστατευτικό κράνος, ποσοστό χρήση του κράνους 89%, ενώ στην πρώτη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από τους σπουδαστές την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 639 αναβατών μηχανών (οδηγοί και συνεπιβάτες), οι 552 φορούσαν προστατευτικό κράνος, ποσοστό χρήσης του κράνους 86%.

pk

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι αντίστοιχη έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2021 στο Ηράκλειο σε δείγμα επιβατών 300 ατόμων από τον Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.), όπου τότε καταγράφηκε χρήση του προστατευτικού κράνους από τους αναβάτες των μηχανών σε ποσοστό 93%, πράγμα που σημαίνει ότι το Ηράκλειο τα τελευταία 3 χρόνια αποτελεί πρότυπο πόλης στη χρήση προστατευτικού κράνους για τη χώρα μας.

Για τη χρήση της προστατευτικής ζώνης ασφαλείας από τους επιβάτες των αυτοκινήτων :

Στην τρίτη και τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2024, σε δείγμα 1.366 επιβατών αυτοκινήτων, οι 980 φορούσαν ζώνη ασφαλείας, ποσοστό χρήσης της ζώνης 72%. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την έρευνα αυτή το 71% των οδηγών φοράν τη ζώνη ασφαλείας (στους 1.000 οδηγούς φορούν ζώνη οι 711), ενώ για τους συνεπιβάτες η χρήση της ζώνης ξεπερνάει το 74% (στους 366 συνεπιβάτες φορούν ζώνη οι 269).

Στην ίδια έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από τους καταρτιζόμενους την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 500 επιβατών αυτοκινήτων (οδηγοί και συνεπιβάτες), οι 392 φορούσαν ζώνη ασφαλείας, ποσοστό χρήση της ζώνης 78%, ενώ στην πρώτη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 500 επιβατών αυτοκινήτων (οδηγοί και συνεπιβάτες), οι 345 φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας, ποσοστό χρήσης της ζώνης 69%.

pz

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι αντίστοιχη έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2021 στην πόλη του Ηρακλείου σε δείγμα επιβατών 300 ατόμων από τον Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.), όπου τότε καταγράφηκε χρήση της ζώνης ασφαλείας από τους επιβάτες των οχημάτων σε ποσοστό μόλις 46%, πράγμα που σημαίνει ότι τα τελευταία 3 χρόνια η χρήση της ζώνης ασφαλείας στο Ηράκλειο έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 30%.

Η συγκεκριμένη έρευνα που υλοποιήθηκε από τους καταρτιζόμενους της 1ης ΣΑΕΚ Ηρακλείου υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτή τους κ. Καρακούδη Στυλιανού, πιστοποιεί την πρωτοφανή πρόοδο που καταγράφεται στην πόλη του Ηρακλείου, τόσο στη χρήση της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα, όσο και στη χρήση του προστατευτικού κράνους στις μηχανές και  αποδεικνύει μία σημαντική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, η οποία αδιαμφισβήτητα θα επιφέρει και μείωση του αριθμού των τραυματισθέντων πολιτών από τροχαία ατυχήματα.

Η σωματική ακεραιότητα των επιβατών σε όλα τα οχήματα μπορεί να διαφυλαχθεί, εφόσον κατανοήσουμε ότι η χρήση των συγκεκριμένων μέσων παθητικής ασφάλειας, όπως της ζώνης ασφαλείας και του προστατευτικού κράνους, είναι υποχρεωτική σε όλες τις θέσεις στα οχήματα. Εφόσον εμπεδωθεί αυτό και εφαρμοστεί από όλους τους πολίτες, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο βαθμός τραυματισμού συνεπεία τροχαίων ατυχημάτων θα μειωθεί κατακόρυφα.

Ο διευθυντής της 1ης ΣΑΕΚ Ηρακλείου κ. Γραφανάκης Μιχάλης συγχαίρει τόσο τον εκπαιδευτή όσο και τους καταρτιζόμενους που αποδεικνύουν το ποιοτικό έργο που συντελείται στις Δημόσιες ΣΑΕΚ και υποστηρίζει θερμά τις όποιες δράσεις των καταρτιζόμενων που τους συνδέουν με την αγορά εργασίας.

Με πληροφορίες από safeandsecure.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση