HomeHL-HealthΈρευνα: Ανήλικες προμηθεύονται προϊόντα μακιγιάζ για ενήλικες

Έρευνα: Ανήλικες προμηθεύονται προϊόντα μακιγιάζ για ενήλικες

Ο ρόλος των social media και η πρόωρη εφηβεία

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και η αρχή της εφηβείας σε μικρότερες ηλικίες από ό,τι παλαιότερα, έχουν οδηγήσει στο φαινόμενο ακόμα και μαθήτριες δημοτικού, να επιχειρούν να προμηθευτούν προϊόντα περιποίησης και μακιγιάζ, τα οποία απευθύνονται σε ενήλικες. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι γονείς καλούνται να λειτουργήσουν αμυντικά για τα παιδιά, να τα προστατεύσουν από διάφορες επιρροές και να αποτρέψουν ακόμα και πιθανά προβλήματα υγείας που μπορεί να προκύψουν από αλόγιστη χρήση τέτοιων προϊόντων.

Mια 13χρονη μαθήτρια περιγράφει στην κάμερα της ΕΡΤ τη διαδικασία περιποίησης του προσώπου της, χρησιμοποιώντας όρους… επαγγελματικού μακιγιάζ. “Βασικά πάντα από μικρή έπαιρνα τα καλλυντικά της μαμάς μου και βαφόμουν γιατί μου άρεσε και ζήταγα να την βάψω και να βάψω άλλα άτομα. Στην 6η Δημοτικού ξεκίνησα να παίρνω δικά μου καλλυντικά και να πηγαίνω με φίλες μου να βάφομαι και ξεκίνησα να το κάνω κάθε μέρα γιατί μου άρεσε πάρα πολύ” δήλωσε.

Μαζί με τις φίλες της απο μικρή ηλικία παρακολουθούν στα social media όλες τις τελευταίες τάσεις του μακιγιάζ και φροντίζουν να αγοράζουν τα αγαπημένα τους προϊόντα μόλις κυκλοφορήσουν. Επηρεασμένα από βίντεο γυναικείας περιποίησης στα social media, κορίτσια στην προεφηβεία βρίσκουν τρόπους για να προμηθευτούν προϊόντα ομορφιάς.

“Εκεί που πριν 5 χρόνια βλέπαμε ηλικίες 16-17 χρονών, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι έρχονται παιδιά ηλικίας 12-13 ετών. Ζητάνε από ένα απλό διάφανο lip-gloss μέχρι ένα primer ή ένα μέικ απ για να φτιάξουν μια βάση. Προϊόντα που σαφώς ένα παιδί 10-12 ετών δεν τα έχει ανάγκη” τονίζει στην ΕΡΤ η Έλενα Τσιούγκου, υπεύθυνη καταστήματος καλλυντικών.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας βασικός παράγοντας είναι ότι η εφηβεία στα παιδιά ξεκινάει πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι πριν από κάποιες δεκαετίες. Ο μέσος όρος πλέον είναι τα 11,5 έτη στα κορίτσια ενώ πρώτα ήταν τα 14 έτη. Αυτό έχει σαν συνέπεια να θέλουν να φαίνονται μεγαλύτερα και ομορφότερα.

Σύμφωνα με παιδοψυχολόγο, Αλεξάνδρα Καππάτου, η εικόνα είναι παντοδύναμη σήμερα. “Έτσι αισθάνονται, ότι μέσα από την εικόνα και αν αρέσουν στους άλλους επιβεβαιώνονται και αυξάνεται η αυτοεκτίμησή τους. Αντίθετα δεν σκέφτονται “πρέπει να αρέσω σε μένα και αυτό είναι αρκετό”. Έχουμε πολλές φορές πολλές συνέπειες. Αυτό μπορεί να τους προκαλέσει έντονο άγχος, καταθλιπτική διάθεση, αυτοκαταστροφική συμπεριφορά. Τα κορίτσια από νωρίς εντρυφούν στην αξία της εικόνας και πολλές φορές και με τις ευλογίες της οικογένειάς τους που πολλές φορές και αυτοί κάνουν το ίδιο πράγμα” σημειώνει.

Τα τελευταία χρόνια, οι δερματολόγοι συναντούν όλο και πιο συχνά περιπτώσεις παιδιών που έρχονται με μικρά προβλήματα από τη χρήση καλλυντικών που δεν χρειάζονται. Πολλές φορές μάλιστα, ακραίες.

“Μια παρατήρηση πρόσφατη 12χρονου παιδιού ήταν ότι είδε μια ρυτίδα ανάμεσα στα φρύδια του και έβαλε μια κρέμα της μαμάς της για να την εμποδίσει. Άλλο παιδάκι είχε δερματίτιδα από χρήση κρέμας, με τη συναίνεση της μαμάς” σημειώνει η ομότιμη καθηγήτρια δερματολογίας του ΕΚΠΑ, Αλεξάνδρα Κατσαρού – Κάτσαρη.

Η πιο σημαντική ομορφιά είναι η φυσικότητα. Σύμφωνα με τους ειδικούς οι γονείς πρέπει να λειτουργούν περισσότερο προληπτικά. “Ένα δέρμα που είναι πιο παιδικό δεν μπορεί να δεχθεί εύκολα αυτά τα καλλυντικά εφόσον αυτά γίνονται σε καθημερινή βάση. Μπορεί να δημιουργήσει μια δερματίτιδα ήπια, να αρχίσει μια ακμή πιο γρήγορα από το αναμενόμενο ή να επιδεινώσουν μια ακμή” προειδοποιεί η κα Κατσαρού – Κάτσαρη.

Όταν το παιδί έχει αυτοεκτίμηση, όταν οι γονείς είναι ενεργητικοί ακροατές των ανησυχιών του εφήβου αυτό αποτελεί ένα ισχυρό δίχτυ ασφαλείας που βοηθάει το παιδί να μην είναι ευάλωτο στις διάφορες επιρροές.

ertnews.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση