HomeΚΡΗΤΗΠαροχή παιδείας για ασφαλή οδηγική συμπεριφορά

Παροχή παιδείας για ασφαλή οδηγική συμπεριφορά

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στην παροχή οδηγικής παιδείας και την καλλιέργεια ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς για παιδιά και νέους στο σχολείο μέσα από θεωρητική, αλλά κυρίως πρακτική εκπαίδευση των παιδιών και την επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών, αναφέρεται ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης. Ο κ. Λ. Αυγενάκης στην παρέμβασή του προς τους Υπουργούς Παιδείας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Αθλητισμού κ.κ. Ανδρέα Λοβέρδο, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Κωνσταντίνο Τασούλα αντίστοιχα, επισημαίνει την σημασία του σχεδιασμού και της υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου πλαισίου ανάπτυξης οδηγικής παιδείας στην χώρα μας, ξεκινώντας από το σχολείο.

Οι πρωτοβουλίες εντάσσονται στα πλαίσια συνέχισης των δράσεων μετά την εκδήλωση της          3ης Αυγούστου στην Αμμουδάρα Ηρακλείου και την δημιουργία του Forum «Οδηγούμε με ασφάλεια», με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και της Πολιτείας για την αποτελεσματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Αναλυτικά το κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης:

«Στις 3 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε ευρεία εκδήλωση, με την συμμετοχή περισσότερων από 51 φορέων, στην Αμμουδάρα Ηρακλείου, στην Κρήτη, υπό τον τίτλο «Οδηγούμε με ασφάλεια» με σκοπό την ευαισθητοποίηση των οδηγών, για ασφαλή οδήγηση για οδηγούς οχημάτων, δικύκλων, ποδηλάτες και  πεζούς.

Το κεντρικό σύνθημα ήταν ότι πολλά τροχαία ατυχήματα, θανατηφόρα ή όχι, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν αυτοί που τα προκαλούσαν διέθεταν την πολύ σημαντική οδηγική παιδεία.  ∆εν είναι αποδεκτό σήµερα στην Ελλάδα, να σηµειώνονται θάνατοι ή σοβαροί τραυµατισµοί στην οδική κυκλοφορία

Στην χώρα μας παρατηρείται χαµηλό επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας, δεν εφαρµόζεται  σχεδιασµός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ενώ δεν έχει δοθεί –διαχρονικά- προτεραιότητα στην αντιµετώπιση των οδικών ατυχηµάτων από την Πολιτεία και την Κοινωνία, ανάλογη µε τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και τραυµατίες. Επιπλέον, δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή προσπάθεια για την ουσιαστική ενηµέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην επίτευξη συναίνεσής τους ως προς το ζήτημα της οδικής ασφάλειας με την συμμετοχή των ΜΜΕ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης, διαχρονικά βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των νεκρών στα οδικά ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Το 2000 η Ελλάδα βρισκόταν στην 2η θέση με περίπου 190 νεκρούς/ εκατ. κατοίκων, το 2205 στην 3η θέση με 150 νεκρούς/ εκατ. κατοίκων και το 2010, στην 1η θέση με 110 νεκρούς/ εκατ. κατοίκων.

Η Παιδεία Οδικής Ασφάλειας συνδέεται µε θετική στάση για την οδική ασφάλεια και µε απόρριψη των επικίνδυνων συµπεριφορών στην οδήγηση. Συνδέεται επίσης µε την εφαρµογή ενός αποτελεσµατικού συστήµατος µέτρων οδικής ασφάλειας και µε την αποδοχή τους από την Κοινωνία.

Η παιδεία οδικής ασφάλειας αναφέρεται στην ουσιαστική καλλιέργεια της προσωπικότητας του ατόµου και στον τρόπο σκέψης και συµπεριφοράς του. Στο πλαίσιο αυτό η οδική ασφάλεια πρέπει να αναδειχθεί σε αξία, να αναγνωρίζεται δηλαδή από ένα σύνολο ανθρώπων ως σηµαντική για τους ίδιους και να αποτελέσει µέτρο αξιολόγησης προσώπων και συµπεριφοράς.

Η έννοια της ‘Παιδείας Οδικής Ασφάλειας’ αναφέρεται στις αξίες, στις στάσεις και στις συµπεριφορές όχι µόνο των µεµονωµένων ατόµων αλλά και της οικογένειας, της κοινότητας, των µελών των δραστηριοποιούµενων οργανισµών και φορέων, των οργάνων λήψης απόφασης, των µελών του κοινοβουλίου και της Κυβέρνησης.

Ως εκ τούτου, για την επιτυχημένη προώθηση της οδηγικής ασφάλειας και την καλλιέργεια οδηγικής παιδείας, είναι σημαντικό να καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ανάπτυξης της εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας για παιδιά και νέους στο σχολείο μέσα από θεωρητική, αλλά κυρίως πρακτική εκπαίδευση παιδιών και την επιµόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών.

Με αφορμή μάλιστα, το γεγονός ότι με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, θα ξεκινήσει και το «κοινωνικό σχολείο», μια νέα δέσμη δράσεων του υπουργείου Παιδείας που θα πραγματοποιηθεί στα σχολεία της χώρας, με σκοπό την ενημέρωση για κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα, θα ήταν σκόπιμο να ενταχθεί πρόγραμμα για την ενημέρωση – ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών στα θέματα ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1.         Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, προκειμένου να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ανάπτυξης οδηγικής παιδείας στην χώρα μας, ξεκινώντας από το σχολείο;»

Διαφήμιση
Διαφήμιση