HomeHL-GreeceΤι περιλαμβάνει η συμμαχία Alpha και Star με Nova

Τι περιλαμβάνει η συμμαχία Alpha και Star με Nova

Σκέψεις Μελισσανίδη για την 7η άδεια

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ντόμινο αλλαγών στην TV. H συνεργασία Alpha – Star – Νοva, το ενδιαφέρον Μελισσανίδη για την «ορφανή» 7η άδεια, η αλλαγή του Μakedonia TV και ο διεθνής στόχος του Mega για τις σειρές τουεπόμενη σεζόν θα έχει αλλαγές στην τηλεόραση.

Ήδη διευθυντές προγραμμάτων και ενημέρωσης προσπαθούν να συνθέσουν το παζλ της επόμενης τηλεοπτικής περιόδου με μετακινήσεις τηλε – αστέρων, διακοπή εκπομπών, δημιουργία νέων και αγορά καινούργιων τηλεοπτικών προϊόντων (πρωτότυπων Ελληνικών ή εξ’ αλλοδαπής).

Την ίδια στιγμή όμως οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που θα κρίνουν και τη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών τους σταθμών άρα και τις επόμενες κινήσεις τους.

Η συμμαχία Alpha – Star με Nova

Έντονες είναι οι ζυμώσεις στο παρασκήνιο για την τελική μορφή που θα πάρει η συνεργασία της United Group (Nova) με την Motor Oil (Alpha) και τη Star Investments (Star).

Ως γνωστόν η νομοθεσία άλλαξε και πλέον επιτρέπεται σε παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών στην τηλεόραση να συμμετέχουν μετοχικά σε τηλεοπτικούς σταθμούς Εθνικής Εμβέλειας.

Το πλάνο που προωθείται αυτή τη στιγμή είναι να δημιουργηθεί ένα κοινό μετοχικό σχήμα στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς Εθνικής Εμβέλειας και στη συνδρομητική πλατφόρμα με το μάνατζμεντ να παραμένει ως έχει σε STAR και Alpha.

Ήδη όλες οι κινήσεις που έχουν γίνει μαρτυρούν τη σύσφιξη των σχέσεων: Πριν λίγες ημέρες η United Media εξαγόρασε το 50% της EMSA Media, που ανήκει στη Star Investments.

Επίσης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εuropean Media Services που ανήκει στη Star Investments  συμμετέχει η CEO της Νova Μedia Κική Συλβεστριάδου.

Υπενθυμίζεται ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο της Star Επενδυτική μετέχει ως μέλος η Μιριάνα Σόλακ, συγγενικό πρόσωπο του Ντράγκαν Σόλακ, βασικού μετόχου της United Μedia που ελέγχει τον όμιλο της Nova.

Τώρα, όσον αφορά στα πρακτικά τα τρία κανάλια δηλαδή το συνδρομητικό και τα δύο ελεύθερα θα λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία.

Για παράδειγμα ξένες ταινίες πρώτης προβολής θα μεταδίδονται πρώτα από τη Nova και εν συνεχεία από Star και Alpha.

Στη βραδινή ζώνη των ελεύθερων καναλιών τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν με το Star να στοχεύει το κοινό των ριάλιτι και ο Alpha τους τηλεθεατές της μυθοπλασίας.

Ο δρόμος μέχρι την τελική μορφή της εν λόγω συνεργασίας είναι μακρύς και σίγουρα το τελικό σχήμα θα οριστικοποιηθεί μετά τις  εκλογές.

Η είσοδος Μελισσανίδη στην ελεύθερη τηλεόραση

Στα 100 μπήκε η «Ναυτεμπορική» ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Δημήτρη Μελισσανίδη.

Στις 8 Μαρτίου 2023 η εφημερίδα συμπλήρωσε 99 χρόνια ζωής στον ελληνικό Τύπο, καθώς κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 8 Μαρτίου 1924 υπό τον τίτλο «ΝΑΥΤΙΚΟΝ και ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ».

Με τον τίτλο «Ναυτεμπορική» κυκλοφορεί από το 1948. Αυτός είναι και ο βασικός πυλώνας δραστηριοποίησης της οικογένειας Μελισσανίδη στα εγχώρια Μέσα Ενημέρωσης.

Ο επιχειρηματίας ήδη έχει δημιουργήσει και το Naftemporiki TV το οποίο προς παρόν εκπέμπει διαδικτυακά και μέσω συνδρομητικών πλατφορμών.

Το ενδιαφέρον για είσοδο στην ελεύθερη τηλεόραση παραμένει: Είτε σε περιφερειακό επίπεδο ή και σε Εθνικό καθώς ως γνωστόν υπάρχει η 7η αδιάθετη άδεια λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού Εθνικής Εμβέλειας που στη μιντιακή πιάτσα αποκαλείται ως «ορφανή».

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης έχει κατά καιρούς συζητήσει και για απόκτηση περιφερειακού σταθμού αλλά και Εθνικής Εμβέλειας.

Δεν έχει πάρει προφανώς τις οριστικές του αποφάσεις και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν κατασταλάξει το πολιτικό τοπίο.

Επίσης στον ευρύτερο όμιλο των μίντια της οικογένειας Μελισσανίδη ανήκει και η μετάδοση του Fashion TV για την Ελληνική τηλεόραση.

unnamedΝέο Makedonia Tv μετά την προκήρυξη των θεματικών αδειών

Σε μικρό αλλά υπολογίσιμο παίκτη της τηλεοπτικής αγοράς έχει μετατραπεί το «Makedonia ΤV» του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ.

Η τηλεθέαση του καναλιού που μεταδίδει το σήμα του με προσωρινό καθεστώς θεματικού καναλιού ψυχαγωγικού χαρακτήρα είναι σταθερά άνω του 2%. Ο CEO του σταθμού όπως και του ΑΝΤ1 Γιώργος Λεβέντης έχει αποφασίσει ως προσωρινή λύση την προβολή από το κανάλι μεγάλων επιτυχιών του ΑΝΤ1 από το παρελθόν στη λογική του Library Channel και ταυτόχρονα ξένων σειρών και ταινιών.

Οι μεγάλες αλλαγές τοποθετούνται χρονικά για αρκετά αργότερα όταν θα προκηρυχθούν οι θεματικές άδειες όπου θα υπάρξουν και διευκρινήσεις για το καθεστώς λειτουργίας των θεματικών καναλιών.

Θα μπορούν για παράδειγμα να μεταδίδουν ψυχαγωγικές εκπομπές στις οποίες όμως θα υπάρχει και δημοσιογραφική συνδρομή;

Υπενθυμίζεται πως λόγω του ιδιόμορφου τωρινού καθεστώτος το Makedonia δεν μεταδίδει καμία ζωντανή εκπομπή ενώ δεν μεταδόθηκαν καν αγώνες του Μουντιάλ καθώς οι άλλοι καναλάρχες προειδοποίησαν στο παρασκήνιο πως εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα προσέφευγαν στο ΕΣΡ.

Μετά την προκήρυξη των θεματικών αδειών αναμένεται και η μετονομασία του σταθμού. Επικρατέστερο όνομα παραμένει το ANTENNA 2.

To Mega κάνει μυθοπλασία με στόχο την διεθνή αγορά

Το Mega θα παραμείνει ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην παραγωγή μυθοπλασίας για την βραδινή του ζώνη και την επόμενη σεζόν.

Στον σταθμό επενδύουν σε ακριβές παραγωγές με τη συνδρομή του ΕΚΟΜΕ αλλά όχι μόνο.

Τα έμπειρα στελέχη του καναλιού της Συγγρού αντιλαμβανόμενα πως όσο μεγάλη απήχηση και να έχει μια τηλεοπτική σειρά (δηλαδή τηλεθέαση) αυτό δεν αρκεί για να καλυφθεί ένα μεγάλο κόστος δημιουργούν σειρές που στη συνέχεια θα μπορούν να προβληθούν και από τη διεθνή τηλεοπτική αγορά.

Η αρχή έγινε με το «Σιωπηλό δρόμο» τα δικαιώματα προβολής του οποίου για το εξωτερικό δόθηκαν στη Γερμανική εταιρία παραγωγής Beta Films.

Η σειρά τον Καλκόβαλη – Τσαμπάνη ήδη έχει ταξιδέψει σε Ιταλία σε κανάλι της Mediaset (Μπερλουσκόνι) και σε Αμερική και Καναδά.

Επόμενος σταθμός είναι η Αυστραλία όπου πουλήθηκε στο μιντιακό κολοσσό της Ηπείρου SBS που διαθέτει τα περισσότερα και υψηλότερα σε τηλεθέαση κανάλια.

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου έγινεη παγκόσμια πρεμιέρα του «Maestro» στο Netflix  με τον τίτλο «Maestro in Blue» και θα ακολουθήσει από τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνδρομητική πλατφόρμα και ο δεύτερος κύκλος 8 επεισοδίων αφού θα έχει πρώτα προβληθεί στο Mega.

Επόμενη σειρά με διεθνή στόχευση του Mega αυτή του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα Βασίλη Κεκκάτου το «Milky Way» που θα προβληθεί από το κανάλι την επόμενη σεζόν.

Με στόχευση εκτός ελληνικών συνόρων θα κινηθεί την επόμενη σεζόν και ο Αντρέας Γεωργίου με τη νέα του εβδομαδιαία σειρά «Φαμαγκούστα» της οποίας η προετοιμασία ξεκίνησε παράλληλα με τον τρίτο κύκλο της «Γης της Ελιάς».

skai

Οι κινήσεις των βασικών του ανταγωνιστών δηλαδή του Mega και του Alpha οδηγούν τον ΣΚΑΪ σε αναπροσαρμογή τακτικής όσον αφορά στο «All Star Survivor» .

Το πανάκριβο ριάλιτι επιβίωσης του ΣΚΑΪ ναι μεν πηγαίνει καλά στους πίνακες τηλεθέασης, δέχεται, όμως, ισχυρότατες πιέσεις από τα προϊόντα μυθοπλασίας και κάποιες μέρες και από το «Master Chef» του Star.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «μάχης» που δίνεται στους πίνακες τηλεθέασης είναι η τριχοτόμηση που παρατηρήθηκε στο prime time (ζώνη υψηλής τηλεθέασης) της Τετάρτης 25 Ιανουαρίου.

«Γη της Ελιάς» του Mega οδήγησε την κούρσα με 24,4%, ακολούθησε ο «Σασμός» με 21,8%, το «Μαύρο Ρόδο» με 19,2% και το «Survivor All Star» με 19,1%. Πιο πίσω αλλά με διψήφιο ποσοστό οι «Παγιδευμένοι» του ΑΝΤ1 που σημείωσαν μέσο μερίδιο τηλεθέασης 12,7%.

 Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός ότι το ριάλιτι του ΣΚΑΪ ανεβάζει «στροφές» μετά τις 23.00 οπότε χαλαρώνει ο απέναντι ανταγωνισμός και κορυφώνει την τηλεθέαση του κοντά στα μεσάνυχτα όταν όμως πλέον αρκετοί δέκτες έχουν κλείσει και φυσικά πέφτει και η τιμή του δευτερολέπτου στη διαφημιστική δαπάνη.

Ο ΣΚΑΪ αποφάσισε από τέσσερις ημέρες προβολής την εβδομάδα το «All Star Survivor» να πάει άμεσα σε καθώς προστίθεται από την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου νέο επεισόδιο του ριάλιτι.

Μετά το τέλος του «The Voice» τον Μάρτιο δηλαδή θα προστεθεί και το Σάββατο και οι μέρες προβολής γίνονται πλέον έξι.

Όσες δηλαδή και οι ημέρες προβολής αυτή τη στιγμή των δύο δραματικών σειρών του Mega «Η Γη της Ελιάς» και «Μαύρο Ρόδο». Και ο «Σασμός» του Alpha μεταδίδεται πλέον πέντε ημέρες την εβδομάδα, Δευτέρα με Παρασκευή χωρίς να αποκλείεται και η προσθήκη έκτου επεισοδίου.

Όσον αφορά στο «Survivor» στον ΣΚΑΪ θεωρούν πως με την αύξηση των επεισοδίων αλλά και με την ενίσχυση του καστ με καινούργιους παίκτες το ριάλιτι επιβίωσης θα σταθεροποιηθεί σε ποσοστά άνω του 20% και εν τέλει με την πάροδο του χρόνου θα πάρει τη ζώνη, άρα και το δεύτερο μισό της σεζόν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης.

ikona_viber_2023-03-19_22-26-53-373

Ενισχύεται το Action 24

H ένταξη στο δυναμικό του ενημερωτικού τηλεοπτικού σταθμού του τριδύμου Μπάκου – Καϋμενάκη – Εξάρχου, της Εύης Φραγκάκη για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Σαββατοκύριακου, αλλά και της Ντόρας Κουτροκόη είναι μόνο η αρχή κάποιων ενισχυτικών κινήσεων στο Action 24 που θα ξεδιπλωθούν πλήρως τους επόμενους μήνες.

Το μοντέλο που δημιουργείται είναι ένα ενημερωτικό κανάλι με ειδήσεις και εκπομπές σχεδόν σε όλες τις ζώνες του οποίου το πρόγραμμα θα συμπληρώνεται με την προσθήκη  κάποιων ξένων ταινιών και σειρών.

Όπως δηλαδή ήταν στα πρώτα βήματα λειτουργίας του ο ΣΚΑΪ.

Οι υπάρχοντες σταθμοί πανελλήνιας εμβέλειας επενδύουν στην παρούσα φάση κατά κύριο λόγο στην ψυχαγωγία και πολύ λιγότερο στην ενημέρωση.

Οπότε στη μεταγραφική περίοδο του φετινού καλοκαιριού ο σταθμός σκοπεύει να «χτυπήσει» αρκετά ονόματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε άλλα κανάλια.

Αρκετά συμβόλαια δημοσιογράφων πρώτης γραμμής ολοκληρώνονται τον Ιούνιο, ωστόσο, υπάρχουν και πολλοί άνθρωποι της ενημέρωσης που εργάζονται στα κανάλια με συμβάσεις αορίστου χρόνου και σ’ αυτή την περίπτωση η μετακίνησή τους στον σταθμό των Μελισσίων θα είναι πιο απλή υπόθεση.

Το βλέμμα των ιδιοκτητών παραμένει στραμμένο στην 7η «ορφανή» άδεια χωρίς να είναι δεδομένη η διεκδίκησή της.

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση