HomeΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΑυτή η τεχνολογία θα καταστήσει τα αυτοκίνητα πιο φθηνά

Αυτή η τεχνολογία θα καταστήσει τα αυτοκίνητα πιο φθηνά

Η Tesla έχει ήδη δείξει το πώς και το γιατί και παρά την επιφυλακτικότητα που επιδεικνύουν σήμερα, κατασκευαστές όπως η Toyota, η Hyundai και η VW, σκέφτονται σοβαρά πλέον να υιοθετήσουν τη νέα τεχνολογία που θα αναδιαμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία μειώνοντας σημαντικά το κόστος των αυτοκινήτων

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η διατήρηση της κερδοφορίας των αυτοκινητοβιομηχανιών σε συνδυασμό με την αέναη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων μερών για συγκράτηση των αυξανόμενων τιμών των νέων αυτοκινήτων – και δη των ηλεκτρικών – φέρνει επιτακτικά στο προσκήνιο μία όχι και τόσο νέα για τη βιομηχανία τεχνολογία που αναμένεται να απλοποιήσει την κατασκευή των οχημάτων μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος τους.

Πως θα επιτευχθεί αυτό; Αντικαθιστώντας περίπου 60 συγκολλημένα εξαρτήματα με μια ενιαία μονάδα, οι γιγάντιες μηχανές χύτευσης αλουμινίου που κατασκευάζονται από εταιρείες όπως το Idra Group αναμένεται να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να απλοποιήσουν την κατασκευή των οχημάτων και να μειώσουν το κόστος τους έως και 40% σε ορισμένους τομείς.

Κάντο όπως η Tesla

Η Tesla είναι η εταιρεία που έχει ήδη αποδείξει ότι η συγκεκριμένη «κατασκευαστική πρακτική» αποδίδει τα αναμενόμενα έχοντας προ πολλού πρωτοστατήσει στη χρήση της συγκεκριμένης μηχανής χύτευσης, γνωστής σήμερα ως «Giga Press», για την κατασκευή μεγάλων μεμονωμένων κομματιών και τον εξορθολογισμό της παραγωγής. Και αυτό είναι που βοήθησε όσο τίποτε άλλο την Tesla να γίνει ο πιο κερδοφόρος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων δίνοντας της ταυτόχρονα τη δυνατότητα να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της.

Οι επικριτές, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι η διαδικασία κατασκευής μεγάλων ενιαίων τμημάτων με την αρωγή των Giga Press εγκυμονεί κινδύνους ποιότητας και ευελιξίας, καθώς τυχόν ελαττώματα στο ενιαίο αυτό τμήμα μπορεί να θέσει σε κίνδυνο μια ολόκληρη διαδικασία παραγωγής καθιστώντας την επιδιόρθωση πιο δύσκολη. Όμως, καθώς η βιομηχανία αγωνίζεται να διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους σε ένα περιβάλλον όπου οι τιμές των πρώτων υλών ακολουθούν διαρκώς την ανιούσα, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η General Motors, η Hyundai, η Volvo και η κινεζική Nio στρέφονται σε εταιρείες όπως η Idra.

«Η βασική ιδέα ήταν να παρέχουμε μια τεχνολογία που θα μπορούσε να απλοποιήσει τη διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων», δήλωσε στο Reuters ο γενικός διευθυντής της Idra, Riccardo Ferrario

Καθώς οι μπαταρίες συνθέτουν σήμερα σχεδόν το 25% – και πολλές φορές έως και το 40% – του συνολικού κόστους των BEV, ο Riccardo Ferrario δηλώνει κατηγορηματικά ότι «όλα τα υπόλοιπα πρέπει πλέον να κοστίζουν λιγότερο».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν μηχανές χύτευσης αλουμινίου ισχυρίζονται ότι μπορούν να μειώσουν τις επενδύσεις που απαιτούνται για την κατασκευή του πλαισίου – το οποίο αποτελεί το δεύτερο πιο ακριβό εξάρτημα ενός οχήματος μετά τον κινητήρα – κατά 40% και το μέσο κόστος των εξαρτημάτων τους κατά 30%, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας.

«Αυτός είναι ένας τρόπος να γίνουν τελικά τα BEV προσιτά για όλες τις τσέπες», προσέθεσε ο Riccardo Ferrario.

Η ιταλική Idra Group, την οποία αγόρασε ο κινεζικός όμιλος LK Industries το 2008, εξελίσσει τις μηχανές χύτευσης αλουμινίου από το 2016. Ανταγωνιστές της Idra και της LK Industries είναι η Bühler Group στην Ευρώπη, η Ube και η Shibaura Machine στην Ιαπωνία, καθώς και οι Yizumi και Haitian στην Κίνα.

Το αλουμίνιο και οι μεγάλες μηχανές χύτευσης

Η χύτευση μετάλλων και πλαστικών έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό στη βιομηχανία, αλλά η εφαρμογή της για μεγάλα αλουμινένια τμήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σχετικά νέα.

Η παγκόσμια αγορά όσον αφορά τη χύτευση αλουμινίου είχε αξία σχεδόν 73 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και προβλέπεται να ξεπεράσει τα 126 μέχρι το 2032. Το αλουμίνιο είναι ένα υλικό που… εκτιμάται δεόντως από τους κατασκευαστές για το μικρό του βάρος και χρησιμοποιείται επίσης σε πολλά ακόμα ανταλλακτικά και μέρη των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων και της ανάρτησης. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι κατά μέσο όρο η χρήση του αλουμινίου στα αυτοκίνητα ευρωπαϊκής παραγωγής αυξήθηκε κατά 20% την τριετία έως το 2019, φτάνοντας στα 179 κιλά, και αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν 200 κιλά μέχρι το 2025.

Το νεότερο και μεγαλύτερο Giga Press της Idra – που φέρει την κωδική ονομασία 9.000 – έχει το μέγεθος ενός μικρού σπιτιού και παράγει δύναμη άνω των 9.000 τόνων. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τους πελάτες της. Ωστόσο, ο… σίγουρος χρήστης των Giga Press είναι η Tesla, η οποία χρησιμοποιεί τις μεγάλες μηχανές χύτευσης της ιταλικής εταιρείας σε όλες τις εγκαταστάσεις της, συμπεριλαμβανομένης εκείνης που βρίσκεται στα περίχωρα του Βερολίου.

Σε αυτή τη μονάδα η εταιρεία του Elon Musk δηλώνει ότι μπορεί να παράγει ένα Model Y μέσα σε μόλις 10 ώρες – περίπου τρεις φορές πιο γρήγορα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από ανταγωνιστές.

«Στοιχηματίζω ότι το 80% των αυτοκινητοβιομηχανιών θα χρησιμοποιούν τις giga press μέχρι το 2035, τουλάχιστον όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται σε νέες πλατφόρμες», δήλωσε η Ferrario.

4troxoi.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση