HomeHL-9Γιάννης Πλακιωτάκης: Έγινε ο μακροβιότερος υπουργός Ναυτιλίας

Γιάννης Πλακιωτάκης: Έγινε ο μακροβιότερος υπουργός Ναυτιλίας

Η πορεία του στο υπουργείο από την 9η Ιουλίου 2019

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ο μακροβιότερος υπουργός Ναυτιλίας είναι πλέον ο Γιάννης Πλακιωτάκης σε μία συνεχόμενη κυβερνητική θητεία, στην ιστορία του υπουργείου από συστάσεως του με τον Α.Ν. 3268/44 το 1944. και εφ’ εξής.

Ο Κρητικός πολιτικός συμπλήρωσε σήμερα Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023, τρία χρόνια, εννέα μήνες και 20 ημέρες. Ανέλαβε καθήκοντα στο υπουργείο Ναυτιλίας στις 9 Ιουλίου 2019. Ξεπέρασε τον Σταύρο Σουμάκη, υπουργό επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη (3 χρόνια-6 μήνες-19 ημέρες), 3ος ο Μανώλης Κεφαλογιάννης (3ε-6μ-7η), 4ος ο Γ. Ανδριανόπουλος (3ε-4μ-3η), 5ος ο Αλέξανδρος Παπαδόγγονας (3ε-0μ-7η).

O εκ Κρήτης ορμώμενος πολιτικός στα σχεδόν τέσσερα χρόνια παρουσίας του στην Ακτή Βασιλειάδη δρομολόγησε εξελίξεις σε πολλά μέτωπα όπως στην ποντοπόρο ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα, στη ναυτική εκπαίδευση, στο yachting, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε θέματα νησιωτικής πολιτικής κα.

Aκτοπλοία: Μετά από διεθνή διαγωνισμό που θα διεξαχθεί, θα επιλεγεί σύμβουλος και θα προετοιμάσουμε για πρώτη φορά ένα Δημόσιο Κρατικό fund για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πράσινα κριτήρια.

Μέσα από μια μακρά διαπραγμάτευση με την ΕΕ και τη συνδρομή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εντάχθηκε για πρώτη φορά σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, τη χρηματοδότηση της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας, με έμφαση στις λεγόμενες «μικρές» άγονες γραμμές, εφαρμόζοντας παράλληλα για πρώτη φορά κριτήρια πράσινης ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου. Οι πόροι εκκινούν από 80 εκ ευρώ και σταδιακά μπορούν να αγγίξουν τα 370 εκ ευρώ έως το 2029. Ξεκινά πιλοτικά από τρεις ενδονησιωτικές γραμμές.

Ανταγωνιστικότητα

Αρχές του 2021 ελήφθησαν μέτρα στήριξης του ελληνικού νηολογίου. Και το 2021 οι εγγραφές πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο ήταν αυξημένες κατά 23,8% σε σύγκριση με το 2020 και κατά 42,8% το 2022 πάντα σε σύγκριση με το 2020.

Ναυτική Εκπαίδευση

Ένα άλλο βασικό θέμα ήταν ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.

Προωθείται ολιστικό νομοσχέδιο από το λύκειο μέχρι και τις ναυτικές Ακαδημίας που θα περιλαμβάνει και την πρόσληψη εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών το υπουργείο Ναυτιλίας εξασφάλισε μετά από διαπραγμάτευση με την ΕΕ πάνω από 200 εκατ.ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ προχώρησε στη θεσμοθέτηση ενός καινοτόμου θεσμικού πλαισίου για τους νησιώτες και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Μετά από 64 χρόνια αλλάζει ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

Το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων τιμολόγησης του άνθρακα και πρόσθεσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από πρόταση συμπεριληφθεί στο κόστος συμμόρφωσης ο εμπορικός διαχειριστής καθώς αυτός είναι υπεύθυνος για το φορτίο για την ταχύτητα και την πορεία του πλοίου.

Νησιωτική Πολιτική

Για τη Νησιωτική Πολιτική το ΥΝΑ συνεχίζει την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στα νησιά της χώρας, βελτιώνοντας διαρκώς την εφαρμογή του και καθιστώντας το ένα εργαλείο επιπλέον και όχι έναν πολιτικό αυτοσκοπό. Ήδη έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου έως το 2025 στο πλαίσιο του ΕΠΑ. Σταδιακά αποπληρώνονται οι υποχρεώσεις με 25 εκ ευρώ για τις επιχειρήσεις και 25 εκ ευρώ έως τον Ιανουάριο για μετακινήσεις των επιβατών.
Yachting

Mε τον νόμο 4926/22 εκσυγχρονίστηκε το νομοθετικό πλαίσιο για το yachting. O νόμος κινήθηκε προς τη σωστή κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του κλάδου όπως παραδέχθηκαν όλοι οι φορείς του κλάδου.

Το νομοσχέδιο συντάχθηκε in house, δηλαδή από αξιωματικούς του Λιμενικού με βαθιά γνώση πάνω στον κλάδο του yachting.

newmoney.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση