HomeUncategorized4ος Κύκλος Ανοικτών Τηλεδιαλέξεων «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»

4ος Κύκλος Ανοικτών Τηλεδιαλέξεων «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ»

«Το λαϊκό θέατρο της Commedia dell’arte» με τον Καθηγητή Βάιο Λιαπή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το λαϊκό αυτοσχεδιαστικό θέατρο που είναι γνωστό ως Commedia dell’arte, ή «Κωμωδία των επαγγελματιών», αναπτύχθηκε κατά τους τελευταίους αιώνες της Αναγέννησης στην Ιταλία.

Βασισμένη σε υποτυπώδη σενάρια αλλά και αξιοποιώντας το αυτοσχεδιαστικό ταλέντο των ηθοποιών, η Commedia dell’arte διαδόθηκε και άσκησε μεγάλη επίδραση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Στο θεατρικό αυτό είδος θα μας μυήσει ο Βάιος Λιαπής,

Καθηγητής του Αρχαίου Θεάτρου και της Πρόσληψής του στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), σε ανοικτή τηλεδιάλεξη τη Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2022, στο πλαίσιο του 4ου κύκλου τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ».

Η διάλεξη με τίτλο «Το λαϊκό θέατρο της Commedia dell’arte» θα αρχίσει στις 19:00 και θα μεταδοθεί μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/3BqTB7B

Η Commedia dell’arte ήταν θέατρο συνόλου, χωρίς σταρ και πρωταγωνιστές, στο οποίο όλα τα μέλη του θιάσου συνέβαλλαν περίπου ισότιμα. Οι θίασοι στους οποίους ήταν οργανωμένοι οι ηθοποιοί έκαναν περιοδείες όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, και έστηναν τις παραστάσεις τους σε πανηγύρια, σε γιορτές ή στις αγορές των πόλεων.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Tα έργα της περιείχαν τυποποιημένους χαρακτήρες με συγκεκριμένη προσωπικότητα και γνωρίσματα (π.χ. τον καυχησιάρη στρατιωτικό, τον πονηρό υπηρέτη κτλ.).

Η διάλεξη του Καθηγητή Λιαπή έχει σκοπό να προσφέρει μια γενική εισαγωγή στην Commedia dell’arte, στα βασικά χαρακτηριστικά της, στην επαγγελματική οργάνωση των ηθοποιών της, στο πρόβλημα της καταγωγής του είδους κ.ά.

 Ο Καθηγητής Βάιος Λιαπής είναι Αντιπρύτανης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του ΜΠΣ «Θεατρικές Σπουδές». Δίδαξε στα Πανεπιστήμια Κύπρου, Μοντρεάλ, Πατρών και στην École Normale Supérieure ως επισκέπτης καθηγητής. Έχει διατελέσει μέλος του Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών (Princeton), υπότροφος διαφόρων ιδρυμάτων (Program in Hellenic Studies, Princeton University, Margo Tytus Summer Fellow, University of Cincinnati, κτλ.) και επικεφαλής ερευνητικών έργων με εξωτερική χρηματοδότηση.

Έχει δημοσιεύσει τρεις (3) μονογραφίες (Μενάνδρου Γνώμαι Μονόστιχοι, Αθήνα 2002· Άγνωστος Θεός, Αθήνα 2003· A Commentary on the Rhesus Attributed to Euripides, Oxford 2012).

Επίσης, έχει συνεπιμεληθεί πέντε (5) συλλογικούς τόμους σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς από την Κύπρο και το εξωτερικό. Πολυάριθμα άρθρα και βιβλιοκρισίες του έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά (Harvard Studies in Classical Philology, Journal of Hellenic Studies, The Classical Quarterly, The Classical Review, American Journal of Philology, Transactions of the American Philological Association, κτλ.) και σε συλλογικούς τόμους.

Το 2018 έλαβε το Κρατικό Βραβείο Απόδοσης Έργου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στα Νέα Ελληνικά για τη φιλολογική δουλειά του –εισαγωγή, μετάφραση, σημειώσεις– στο έργο «Κύκλωψ» του Ευριπίδη (εκδόσεις Κίχλη, 2016).

Η θεματολογία του 4ου Κύκλου της Σειράς «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συζητήσεις με σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, εισηγήσεις για το λαϊκό θέατρο της αναγεννησιακής Ιταλίας, την performance και τη σύγχρονη παράταση, έργα-ορόσημα μεγάλων θεατρικών συγγραφέων, σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες για το θέατρο στην εκπαίδευση και το ψηφιακό δράμα.

Διαφήμιση
Διαφήμιση