HomeHL-HealthΓια να μειώσετε την απώλεια μνήμης: Καλύτερα τα σταυρόλεξα από τα γνωστικά βιντεοπαιχνίδια

Για να μειώσετε την απώλεια μνήμης: Καλύτερα τα σταυρόλεξα από τα γνωστικά βιντεοπαιχνίδια

Σύμφωνα με νέα μελέτη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι το να λύνεις σταυρόλεξα έχει ένα πλεονέκτημα έναντι του να παίζεις βιντεοπαιχνίδια στον υπολογιστή, όσον αφορά την καλύτερη λειτουργία της μνήμης σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με ήπια γνωστική εξασθένηση.

Η έρευνα για την απώλεια μνήμης και της γνωστικής εξασθένησης γενικότερα διεξήχθη από επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Κολούμπια και το πανεπιστήμιο Duke και δημοσιεύθηκε στο νέο επιστημονικό περιοδικό NEJM Evidence.

Σε μια τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη δοκιμή, οι ερευνητές προσδιόρισαν ότι οι συμμετέχοντες (μέσης ηλικίας 71 ετών) που εκπαιδεύτηκαν στο να λύνουν σταυρόλεξα στο διαδίκτυο παρουσίασαν μεγαλύτερη γνωστική βελτίωση από εκείνους που είχαν εκπαιδευτεί σε γνωστικά βιντεοπαιχνίδια. Επικεφαλής της μελέτης ήταν ο δρ. D. P. Devanand, καθηγητής ψυχιατρικής και νευρολογίας στο Κολούμπια, μαζί με τον δρ. Murali Doraiswamy, καθηγητή ψυχιατρικής και ιατρικής στο Duke.

“Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που καταγράφει τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα οφέλη από την εκπαίδευση για επίλυση σταυρολέξων στο σπίτι σε σύγκριση με μια άλλη παρέμβαση”, είπε ο δρ. Devanand, ο οποίος επιβλέπει την έρευνα για τη γήρανση του εγκεφάλου και την ψυχική υγεία στο Κολούμπια. “Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά υπό το πρίσμα της δυσκολίας εμφάνισης βελτίωσης στην μνήμη με παρεμβάσεις στην ήπια γνωστική εξασθένηση”.

Τα σταυρόλεξα χρησιμοποιούνται ευρέως, αλλά δεν έχουν μελετηθεί συστηματικά στην ήπια γνωστική εξασθένηση, η οποία σχετίζεται με υψηλό κίνδυνο για άνοια, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.

Πώς έγινε η έρευνα για τα σταυρόλεξα και την μείωση στην απώλεια μνήμης

Για τη διεξαγωγή της μελέτης τους, οι ερευνητές στο Columbia και στο Duke ανέθεσαν τυχαία σε 107 συμμετέχοντες με ήπια γνωστική εξασθένηση (MCI) να εκπαιδευτούν είτε στην επίλυση σταυρολέξων, είτε στην εκμάθηση γνωστικών βιντεοπαιχνιδιών με εντατική εκπαίδευση για 3 μήνες, ακολουθούμενη από ενισχυτικές συνεδρίες για 1,5 χρόνο περίπου. Και οι δύο παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με εβδομαδιαία παρακολούθηση.

Τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της δοκιμής ήταν:

Τα σταυρόλεξα ήταν ανώτερα από τα γνωστικά παιχνίδια στον βασικό δείκτη γνωστικής έκβασης (ADAS-Cog), τόσο στους 3 μήνες όσο και στον 1,5 χρόνο.

Τα σταυρόλεξα ήταν ανώτερα στον δείκτη FAQ (ένα μέτρο καθημερινής γνωστικής λειτουργικότητας του ατόμου) στον 1,5 χρόνο.

Τα σταυρόλεξα ήταν ανώτερα για τους συμμετέχοντες σε μεταγενέστερο στάδιο της νόσου, αλλά και οι δύο μορφές εκπαίδευσης ήταν εξίσου αποτελεσματικές σε προγενέστερο στάδιο.

Η συρρίκνωση του εγκεφάλου (μετρούμενη με μαγνητική τομογραφία) στον 1,5 χρόνο ήταν μικρότερη για όσους έλυναν σταυρόλεξα.

“Τα οφέλη φάνηκαν όχι μόνο στη γνωστική λειτουργία αλλά και στις καθημερινές δραστηριότητες με ενδείξεις συρρίκνωσης του εγκεφάλου στη μαγνητική τομογραφία που υποδηλώνει ότι τα αποτελέσματα είναι κλινικώς σημαντικά”, είπε ο δρ. Devanand.

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της ενασχόλησης. Με βάση την απομακρυσμένη ηλεκτρονική παρακολούθηση της χρήσης του υπολογιστή, οι συμμετέχοντες σε μεταγενέστερο στάδιο αναπηρίας μπορεί να απασχολούνται καλύτερα με τα σταυρόλεξα, που τους είναι πιο γνωστό αντικείμενο, παρά με ηλεκτρονικά γνωστικά παιχνίδια.

Δύο δυνατά σημεία της δοκιμής είναι το ποσοστό συμμετοχής (28%) ατόμων από φυλετικές και εθνοτικές μειονότητες και το χαμηλό ποσοστό εγκατάλειψης (15%) για μια τόσο μακροχρόνια δοκιμή στο σπίτι. Ένας περιορισμός της μελέτης ήταν η απουσία μιας ομάδας ελέγχου που δεν έλαβε καθόλου γνωστική εκπαίδευση.

Αν και αυτά τα αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά, οι συγγραφείς τονίζουν την ανάγκη για αναπαραγωγή σε μια μεγαλύτερη ελεγχόμενη δοκιμή με μια ανενεργή ομάδα ελέγχου.
iatropedia.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση