HomeHL1-GreeceΚαταστήματα: Δεν υπάρχει συζήτηση για αλλαγή του ωραρίου ξεκαθαρίζουν κυβερνητικές πηγές

Καταστήματα: Δεν υπάρχει συζήτηση για αλλαγή του ωραρίου ξεκαθαρίζουν κυβερνητικές πηγές

«Κάθε εμπορικός σύλλογος και κάθε κατάστημα μπορεί να ορίζει το ωράριο λειτουργίας του»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τέλος στη συζήτηση που άνοιξε την Τρίτη για μείωση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λόγω της ενεργειακής κρίσης μέσω νομοθετικής παρέμβασης, μετά την ανακοίνωση που εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, βάζουν κυβερνητικές πηγές σύμφωνα με τις οποίες «δεν υπάρχει συζήτηση για αλλαγή στο ωράριο στα καταστήματα».

Οι ίδιες πηγές εξηγούσαν ότι τέτοια συζήτηση «δεν υπήρξε ποτέ» διευκρινίζοντας ότι «είναι και αντισυνταγματικό και κατά των αρχών Ανταγωνισμού». Όπως εξηγούσαν «κάθε Σύλλογος μπορεί να ρυθμίσει το ωράριο λειτουργίας του ενώ το ίδιο μπορεί να κάνει και το κάθε κατάστημα»

Η διευκρίνιση αυτή ήρθε λίγη ώρα πριν την σύσκεψη που θα έχει  ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά και των φορέων που εκπροσωπούν συνολικά το λιανεμπόριο, ΕΣΕΕ και ΣΕΛΠΕ προκειμένου να βρεθούν τρόποι με τους οποίους μπορεί να περιοριστεί η πίεση των λιανεμπορικών επιχειρήσεων και να μπει φρένο στο κύμα των ανατιμήσεων που πλήττει τα νοικοκυριά.

Οι αρχικές πληροφορίες ανέφεραν ότι ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης θα έθετε το θέμα με την προοπτική της οριζόντιας μείωσης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων κατά μία ώρα εφόσον όμως θα υπήρχε σαφής δέσμευση των εμπόρων, και κυρίως των σούπερ μάρκετ, για συγκράτηση των τιμών.

Εμπορικοί σύλλογοι και σούπερ μάρκετ

Μία ιδέα πάντως που ήδη καλλιεργείται εντός των εμπορικών συλλόγων με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης χθες να ανακοινώνει στα μέλη του μειωμένο τις απογευματινές ώρες προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας (ως τις 16.00 Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο και ως τις 19.00 Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή) και τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών να δηλώνει θετικός να ακολουθήσει «εφόσον όμως το δεχτούν και τα σούπερ μάρκετ ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός».

Πηγές απ’ την πλευρά των σούπερ μάρκετ σημειώνουν στο protothema.gr πως μία πρόταση για μείωση του ωραρίου κατά μία ώρα θα μπορούσε να βοηθήσει σε ένα μικρό βαθμό στον περιορισμό του λειτουργικού κόστους. Ωστόσο, όπως τονίζουν, είναι δύσκολο να υπάρξει συμφωνία του συνόλου της αγοράς, οπότε θα απαιτηθεί οριζόντια επιβολή του μέτρου με υπουργική απόφαση. Επιπρόσθετα σημειώνουν πως σαφής δέσμευση για μορατόριουμ των ανατιμήσεων είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει, αφού οι αλυσίδες λαμβάνουν απ’ τους προμηθευτές κάθε εβδομάδα και νέες γνωστοποιήσεις για αλλαγή τιμοκαταλόγων σε βάθος μήνα.

Οι αμφιβολίες

Αυτή η παραδοχή αυτομάτως περιορίζει και τις πιθανότητες καθορισμού της οριζόντιας μείωσης του ωραρίου λειτουργίας. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει δύο βασικές αμφιβολίες για την επιτυχία ενός τέτοιου μέτρου που θα μπορούσαν να αρθούν μόνο εφόσον υπήρχε δέσμευση των σούπερ μάρκετ. Το πρώτο είναι ο κίνδυνος ανάσχεσης της τάσης προσλήψεων νέων υπαλλήλων απ’ το οργανωμένο λιανεμπόριο και το ενδεχόμενο απολύσεων, και το δεύτερο το ύψος τους πραγματικού οφέλους που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μέτρο σε επίπεδο κόστους ενέργειας.

Έλεγχοι και πλαφόν κέρδους

Κατά τη σημερινή σύσκεψη πάντως, που θα αναζητηθούν τρόποι για την ανάσχεση του κύκλου των ανατιμήσεων, ο κ. Γεωργιάδης αναμένεται να ξεκαθαρίσει προς κάθε πλευρά πως σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κάθε επιχείρηση έχει ευθύνη και υποχρέωση προς τους πελάτες της και την κοινωνία να κάνει κάθε τι για να μπει φρένο στο σπιράλ των ανατιμήσεων. Παράλληλα θα διαμηνύσει ότι οι έλεγχοι των κλιμακίων της ΔΙΜΕΑ θα ενταθούν το επόμενο χρονικό διάστημα προς αποτροπή φαινομένων κερδοσκοπίας ξεπερνώντας το πλαφόν κέρδους που έχει τεθεί σε ισχύ.

Σε ο,τι αφορά τη διάταξη για το πλαφόν κέρδους, που πήρε παράταση ως το τέλος της χρονιάς, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ αναμένεται να ζητήσουν απ’ την ηγεσία του σούπερ μάρκετ να γίνει πιο συγκεκριμένη και να καθοριστούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση