HomePost ItΓ. Λογιάδης: Επιτόπια εποπτεία νομιμότητας και ασφάλειας στα ελληνικά αεροδρόμια

Γ. Λογιάδης: Επιτόπια εποπτεία νομιμότητας και ασφάλειας στα ελληνικά αεροδρόμια

Ερώτηση στους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με ερώτησή τους στους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη ο βουλευτής Ηρακλείου του Μέρα 25 ζητά επιτόπια εποπτεία νομιμότητας και ασφάλειας στα ελληνικά αεροδρόμια.

Αναλυτικά αναφέρει

Στον κρίσιμο για την πατρίδα μας χώρο της Πολιτικής Αεροπορίας και μετά την ψήφιση του Ν. 4757/2020, επικρατεί ένα χάος ανομίας και ανασφάλειας στα 40 ελληνικά αεροδρόμια μας. Το σημερινό καθεστώς εξυπηρέτησης συμφερόντων των ολίγων αντί μιας κουλτούρας ασφάλειας των πολλών, έχει οδηγήσει σε μια σειρά ντροπιαστικών και κυρίως επικίνδυνων συμβάντων με την κατάργηση των Αεροπορικών Αρχών των Αεροδρομίων, δηλαδή της άμεσης κρατικής εποπτείας,  σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των πτήσεων και των αεροδρομίων, παρά την αντίθετη θέση όλων των υπολοίπων κομμάτων της Βουλής. Αποδομήσατε ένα πλέγμα ασφαλείας στα αεροδρόμια της χώρας μας για να δημιουργήσετε μια Αρχή μόνο στην Αθήνα με ελάχιστο προσωπικό, ανίκανη να εποπτεύσει το πτητικό έργο και να αντιμετωπίσει ή ακόμα καλύτερα να προλάβει, συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, μόνο και μόνο για να μπορούν να δρουν ανεξέλεγκτα οι ιδιώτες στα αεροδρόμια.  Δυστυχώς για τον Υπουργό, τα γεγονότα, ορισμένα εκ των οποίων έχουν λάβει και εκτενή δημοσιότητα ακόμα και στον φιλοκυβερνητικό τύπο, διαψεύδουν αυτό το ανέκδοτο που μας ανέφερε μέσα στη Βουλή, ότι όλα μπορούν να γίνουν μέσω ραντάρ… Τα συμβάντα στα αεροδρόμια είναι πολλά και η παρουσία του κράτους ανύπαρκτη υπό τις σημερινές δυσμενής νομοθετικές εξελίξεις. Και όμως, την τελευταία δεκαετία, μόνο στον αερολιμένα Ηρακλείου είχαμε περίπου 600 καταγεγραμμένα συμβάντα ενώ έχουμε πληροφορίες  ότι είναι ακόμα περισσότερα.

Στην παρούσα ερώτηση θα αναφερθούμε σε ελάχιστα πολύ πρόσφατα συμβάντα που γνώρισαν το φως της δημοσιότητας, ζητώντας απαντήσεις.

Δεν είναι δυνατό, μια υπεύθυνη ελληνική κυβέρνηση, επί της ουσίας, να καταργεί σε μια τουριστική χώρα, την κρατική εποπτεία της νομιμότητας και της ασφάλειας στα 40 (σαράντα) ελληνικά αεροδρόμια από 100 (εκατό) περίπου πτυχιούχους αερολιμενικούς και να υποστηρίζει με θέρμη την ανάγκη για στελέχωση της πανεπιστημιακής αστυνομίας με 1000 (χίλιους) μη πτυχιούχους, για την κρατική εποπτεία και τήρηση της νομιμότητας στα 20 (είκοσι) ελληνικά πανεπιστήμια.

Ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί:

Γιατί δεν απαντά κανείς υπηρεσιακός παράγοντας στις υπηρεσιακές επιστολές των αερολιμένων για τα προβλήματα εφαρμογής της νομιμότητας  και της ασφάλειας που δημιουργούνται; Τι κρύβεται πίσω από την ανεύθυνη αυτή στάση, που υπηρεσιακά-ιεραρχικά φτάνει έως τον Υπουργό;

Ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για την απαγωγή ενός 6 χρονου μικρού παιδιού από Νορβηγό υπήκοο που διέφυγε στο εξωτερικό από το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης στις 26 Μαΐου 2022; Σε ποιους αποδόθηκαν ευθύνες; Τι πρόστιμο επεβλήθη στον Διαχειριστή του αεροδρομίου Fraport και στον Φορέα Επίγειας Εξυπηρέτησης για αυτή την παράνομη διαφυγή; Ποιο είναι το ελεγκτικό όργανο του αεροδρομίου που κάνει διερεύνηση για την απονομή ευθυνών;

Ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για την καθυστέρηση εξυπηρέτησης επείγουσας πτήσης ΕΚΑΒ στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης, που μετέφερε ζωντανό ΜΟΣΧΕΥΜΑ για επέμβαση σε ασθενή στις 08/06/2022; Τι πρόστιμο επεβλήθη στον Διαχειριστή του αεροδρομίου Fraport για την αποτρόπαια αυτή πράξη και για την μη ενημέρωση της Αερολιμενικής Μονάδας του αεροδρομίου;

Με ποιο δικαίωμα, η Διαχειρίστρια του Κρατικού Αερολιμένα της Κέρκυρας Fraport δεν παρουσιάζεται σε κλήση από Κρατική Υπηρεσία Αεροδρομίου που ασκούσε το προανακριτικό έργο κατόπιν εντολής της Διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της διερεύνησης εργατικού ατυχήματος που συνέβη στις 12 Απριλίου του 2022; Τι τιμωρία της επεβλήθη και από ποιόν, τόσο για την απαράδεκτη και απαξιωτική συμπεριφορά προς κρατική υπηρεσία, όσο και για τις ευθύνες της έναντι του εργατικού ατυχήματος;

Ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για τραυματισμό εργάτη της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης GOLDAIR HANDLING στις 23/06/2022 από κεραυνό στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης; Γιατί δεν είχε απομακρυνθεί όλο το προσωπικό από την πίστα του αερολιμένα, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 43 των κανόνων ασφαλείας του άρθρου 9 του Βασικού Κανονισμού Επίγειας Εξυπηρέτησης (ΦΕΚ 1138/Β/3-6-2011) για καταιγίδες στην περιοχή του αερολιμένα; Τι πρόστιμο επεβλήθη στον Διαχειριστή του αεροδρομίου Fraport για τις ευθύνες του έναντι του συμβάντος και για την μη ενημέρωση της Αερολιμενικής Μονάδας του αεροδρομίου για το περιστατικό; Τι πρόστιμο επεβλήθη στον Φορέα Επίγειας Εξυπηρέτησης για την μη απομάκρυνση του προσωπικού από την πίστα;

Ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για το σοκαριστικό συμβάν απίστευτης ταλαιπωρίας ηλικιωμένων ΑΜΕΑ επιβατών της πτήσης Sky Express 216 της 29/06/2022; Τι πρόστιμο επεβλήθη στον Διαχειριστή του αεροδρομίου Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για τη διαχείριση του περιστατικού, στην αεροπορική εταιρεία και στον Φορέα Επίγειας Εξυπηρέτησης για την απαράδεκτη διαχείριση επιβατών ΑΜΕΑ στον αερολιμένα και για το κλείσιμο της πτήσης χωρίς να έχει γίνει επιμέτρηση επιβατών;

Πως ρυμουλκήθηκε το αεροσκάφος της Aegean από το χώρο όπου παρεκτράπη εκτός διαδρόμου κατά το ατύχημα της 14/01/2022 στο αεροδρόμιο της Μήλου; Εφαρμόσθηκε το σχέδιο απομάκρυνσης ακινητοποιημένου αεροσκάφους; Ο Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης διέθετε τον απαραίτητο εξοπλισμό;

Ποιος φορέας γνώστης των αεροπορικών δεδομένων διενήργησε προανακριτική έρευνα για το επαναλαμβανόμενο ατύχημα με την εκτίναξη της 61χρονης τουρίστριας στο αεροδρόμιο της Σκιάθου από τα καυσαέρια αεροσκάφους που συνέβη στις 07/07/2022 και του 79χρονου τουρίστα στις 19/06/2022; Σε ποιόν αποδόθηκαν ευθύνες και τι πρόστιμο επεβλήθη; Γιατί πρέπει να προκύψει θάνατος για να αντιμετωπιστεί οριστικά το θέμα, αν και αυτό είναι αμφίβολο αν είναι να πειραχτούν …ημέτεροι και συγκεκριμένα συμφέροντα;

Ποιος υπεύθυνος κρατικός φορέας αναλαμβάνει την τοπική επιτήρηση της εφαρμογής της νομιμότητας και των κανόνων ασφαλείας στα  ελληνικά αεροδρόμια καθώς και την ευθύνη για την πρόληψη, την εκπαίδευση αλλά και την άμεση διεξαγωγή προανακρίσεων και συγκέντρωσης προανακριτικού υλικού για όλα τα συμβάντα ασφαλείας και τις παρανομίες στα αεροδρόμιά μας; Ποιος υπεύθυνος κρατικός φορέας αποδίδει ευθύνες και ποιος είναι παρών στους αερολιμένες για να προλαμβάνει και να δίνει άμεσες λύσεις όταν προκύπτουν προβλήματα

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση