HomeΕΛΛΑΔΑΑΔΜΗΕ: Αίσιο τέλος για τον Δυτικό Διάδρομο

ΑΔΜΗΕ: Αίσιο τέλος για τον Δυτικό Διάδρομο

Η εναλλακτική όδευση για την εναέρια γραμμή, με δύο πυλώνες, που παρακάμπτει τη Μονή Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προβλέπεται να περαιωθεί εντός του 2022.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με καθυστέρηση τριών ετών χάρη στο πείσμα πέντε μοναχών ολοκληρώνεται φέτος από τον ΑΔΜΗΕ ο Δυτικός Διάδρομος στην Πελοπόννησο.

Η εναλλακτική όδευση για την εναέρια γραμμή, με δύο πυλώνες, που παρακάμπτει τη Μονή Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προβλέπεται να περαιωθεί εντός του 2022.

Το κέντρο υψηλής τάσης Μεγαλόπολης τέθηκε σε λειτουργία το 2014 για τη σύνδεση της μονάδας Μεγαλόπολη V, την ενίσχυση της διείσδυσης ΑΠΕ στην Πελοπόννησο και την υποστήριξη των τάσεων σε ώρες υψηλών φορτίων.

Για να συνδεθεί το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τα κυκλώματα 400 KV στην πλευρά του Αντιρρίου χρειαζόταν μια νέα γραμμή μεταφοράς 400 KV διπλού κυκλώματος, αποτελούμενη από εναέρια, υπόγεια και υποβρύχια τμήματα.

Τα έργα αυτά ήταν έτοιμα σχεδόν στο σύνολό τους από το 2019, αλλά οι πέντε μοναχές της Μονής κατάφεραν να μπλοκάρουν με δικαστικές προσφυγές την τοποθέτηση δύο πυλώνων κοντά στο μοναστήρι, γιατί… ενοχλούσαν οπτικά.

Τελικά, λόγω της σημασίας του Δυτικού Διαδρόμου και καθώς οι μοναχές «στήλωσαν τα πόδια», επιλέχθηκε η εναλλακτική όδευση που ολοκληρώνεται εντός του έτους.

Από τα εμβληματικά έργα που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ είναι η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης, η οποία υλοποιείται από τη θυγατρική ΑΡΙΑΔΝΗ Interconnection.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση, πέρσι, της ηλεκτρικής σύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου, προχωρά με ταχείς ρυθμούς και η σύνδεση Κρήτης-Αττικής, που αποτελείται από δύο υποέργα: την υποβρύχια διασύνδεση με καλώδια συνεχούς ρεύματος και την εγκατάσταση δύο Σταθμών Μετατροπής και ενός Υποσταθμού.

Ήδη έχει ξεκινήσει η παραγωγή του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής, καθώς και οι πρόδρομες εργασίες εργοταξίων. Σε ό,τι αφορά το καλωδιακό τμήμα, έχει ολοκληρωθεί η πόντιση του ανατολικού πόλου κατά 50%, ενώ ολοκληρώθηκε η πόντιση των οπτικών ινών.

Σε αυτή τη φάση τελειώνει και η παραγωγή των τελευταίων τμημάτων των καλωδίων (υποβρύχιων και υπόγειων), ενώ είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του υπόγειου τμήματος της όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Αττική.

Το κόστος του έργου υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ.

Υπό ανακατασκευή βρίσκεται και το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, έργο που έχει ανατεθεί στη Mytilineos και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023.

Από πέρυσι, εξάλλου, ξεκίνησε η υλοποίηση της τέταρτης και τελευταίας φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων, που περιλαμβάνει τη σύνδεση με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρισμού της Σαντορίνης, της Μήλου, της Φολεγάνδρου και της Σερίφου.

Οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη διασύνδεση της Σαντορίνης έχουν ολοκληρωθεί και έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις προμήθειας και εγκατάστασης για την καλωδιακή γραμμή Νάξου-Θήρας και τον υποσταθμό και SVC της Σαντορίνης. Προκηρύχθηκαν, επίσης, οι διαγωνισμοί για τη διασύνδεση και των τριών άλλων νησιών.

Η υποθαλάσσια γραμμή της Θήρας προβλέπεται να ηλεκτριστεί στο α’ εξάμηνο του 2023 και τα υπόλοιπα νησιά στο α’ εξάμηνο του 2024.

Με την ολοκλήρωση και αυτής της φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων θα είναι δυνατή η ανάπτυξη μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332 MW, «πρασινίζοντας» και δίνοντας ένα πιο οικονομικό ενεργειακό μείγμα στο νησιωτικό σύμπλεγμα.

Ένα ακόμη σημαντικό έργο που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ είναι ο Ανατολικός Διάδρομος στην Πελοπόννησο, τα έργα του οποίου είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2024.

Βασικός κόμβος του Διαδρόμου αυτού είναι το ΚΥΤ Κορίνθου που θα συνδεθεί με το Σύστημα 400 KV ως εξής: σε πρώτο στάδιο, με το ΚΥΤ Μεγαλόπολης, μέσω μιας νέας εναέριας γραμμής μεταφοράς 400 KV διπλού κυκλώματος, τμήμα που θα είναι έτοιμο μέσα στο 2022.

Σε επόμενο στάδιο, με το νέο ΚΥΤ Κουμουνδούρου με νέα εναέρια γραμμή μεταφοράς 400 KV διπλού κυκλώματος.

Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο υπαίθριου τύπου, ξεκίνησε από πέρυσι.

Η πρώτη φάση του έργου προβλέπεται να υλοποιηθεί το 2023 και η πλήρης ολοκλήρωσή του τοποθετείται εντός του 2025.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

euro2day.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση