HomeHL-EconomyΠροσοχή στην «επιταγή καυσίμων»: Πότε χάνει τα χρήματα ο δικαιούχος

Προσοχή στην «επιταγή καυσίμων»: Πότε χάνει τα χρήματα ο δικαιούχος

Όλα τα SOS για την ενίσχυση

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Προσοχή, κίνδυνος για όσους δικαιούνται την επιταγή καυσίμων να χάσουν τα χρήματα της ενίσχυσης πριν τα χρησιμοποιήσουν! Και αυτό γιατί αν επιλέξουν να τα αποθηκεύσουν στο ψηφιακό τους «πορτοφόλι» θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το «πορτοφόλι» αυτό έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Μετά την πάροδο της προκαθορισμένης ημερομηνίας ακυρώνεται και τυχόν υπόλοιπα της επιδότησης επιστρέφονται στο Κράτος. Πάντως οι κάτοχοι «ψηφιακής κάρτας» θα πάρουν ως «δώρο» λίγο μεγαλύτερη ενίσχυση.

Δυνατότητα να εξαργυρώσουν μέσω ψηφιακής χρεωστικής κάρτας τα ποσά που θα λάβουν ως ενίσχυση για την προμήθεια καυσίμων δίνει το υπουργείο Οικονομικών στους πολίτες.

Μάλιστα, εκείνοι που θα εκδώσουν τη συγκεκριμένη κάρτα – «πορτοφόλι» θα έχουν επιπλέον έκπτωση έως 5 ευρώ στην τιμή των ποσοτήτων που αγοράζουν, «έξτρα» έκπτωση που δεν θα ισχύει για εκείνους οι οποίοι θα εισπράξουν την επιδότηση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Πότε «καίγεται» η επιδότηση για καύσιμα

Όμως η ψηφιακή χρεωστική κάρτα που εκδίδεται, παραμένει ενεργοποιημένη έως τις 31 Ιουλίου 2022. Μετά την ημερομηνία αυτή η κάρτα καταργείται και τυχόν εναπομείναν υπόλοιπο επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

Για τη λεγόμενη «επιταγή καυσίμων» και γενικότερα για τους δικαιούχους της ενίσχυσης, προβλέπεται στην σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή:

Α. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΊΜΩΝ

  1. Παρέχεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, προς κάλυψη μέρους του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.
  2. Η οικονομική ενίσχυση για το τρίμηνο αυτό θα ανέλθει συνολικά στα εξής ποσά: α) Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών –μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, β) σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών –μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,γ) τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και δ) τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.
  3. Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει και την πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
  4. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
  5. Ο δικαιούχος, με κωδικούς taxisnet εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.
  6. Ο δικαιούχος μπορεί επίσης να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).
  7. Η εν λόγω οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
  8. H ψηφιακή χρεωστική κάρτα που εκδίδεται, παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022. Μετά την ημερομηνίας αυτής η κάρτα θα καταργηθεί. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.
  9. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.
  10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
  11. Με την ίδια απόφαση δύναται όμως και να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως και 5 ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

Β. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ

  1. Επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 1η Απριλίου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022. Το ύψος αυτής ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ ΦΠΑ που εκδίδονται από τα διυλιστήρια.
  2. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες.
  3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να παρατείνεται το χρονικό διάστημα εφαρμογής του μέτρου και να αναπροσαρμόζεται το ποσό της επιδότησης.

Γ. ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ ΤΑΞΙ

  1. Χορηγείται αποζημίωση ειδικού σκοπού κατά τον μήνα Απρίλιο 2022 στις υπηρεσίες ταξί, ήτοι επιχειρήσεις με κύριους ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01, όπως αυτοί ισχύουν κατά τη 17η Μαρτίου 2022, συνολικού ύψους 200 ευρώ, για την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους καυσίμων κίνησης των οχημάτων που χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
  2. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών θα καθοριστούν ειδικότεροι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη χορήγηση της αποζημίωσης, ο τρόπος καταβολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του μέτρου.
  3. Οι εν λόγω αποζημιώσεις είναι αφορολόγητες, ανεκχώρητες και ακατάσχετες στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζονται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
    enikonomia.gr

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση