HomeHL-Economy«Πόλεμος» με την Τουρκία για την τουριστική πίτα του 2022

«Πόλεμος» με την Τουρκία για την τουριστική πίτα του 2022

Το σήμα της ελληνικής πρεσβείας για τις κινήσεις της

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η Τουρκία διεκδικεί μερίδιο από το τουριστικό προϊόν «ήλιος+θάλασσα» που προσφέρει η Ελλάδα, με χαμηλές τιμές και νέες επενδύσεις.

«Η Τουρκία στα ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων φέτος θα έχει απίστευτα χαμηλές τιμές. Ο επισκέπτης του μαζικού μοντέλου τουρισμού θα κάνει διακοπές, σε τιμές που δεν θα πίστευε ποτέ».

Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από αυτήν τη φράση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, η οποία αποδεικνύεται ότι δεν είναι απλή εκτίμηση, αλλά βεβαιότητα, αν ληφθεί υπόψιν σχετικό ενημερωτικό σημείωμα από την ελληνική πρεσβεία στη γείτονα.

Ο Γρηγόρης Τάσιος δεν είπε κάτι περίεργο. Ωστόσο, η πραγματικότητα του φτηνού χρήματος στην Τουρκία, αποτελεί μια ακόμα πρόκληση για τον εγχώριο Τουρισμό, που προσδοκά να «πιάσει» τουλάχιστον το 80% των εσόδων του 2019.

«Οι τουρκικές τουριστικές εταιρείες επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τη χαμηλή συναλλαγματική ισοτιμία της λίρας για να προωθήσουν τα προγράμματά τους στη χώρα. Ωστόσο η αξιοποίηση της υποτίμησης του τοπικού νομίσματος επιτρέπει μεν στους τουρίστες να αγοράσουν ορισμένα αγαθά σε σχετικά χαμηλές τιμές, όμως ως ισχυρό πλεονέκτημα μάρκετινγκ εξαρτάται κυρίως από τις τιμές πτήσεων και ξενοδοχείων, τα οποία απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της πλειοψηφίας των επισκεπτών», επισημαίνει χαρακτηριστικά το Γραφείο Οικονομικών κι Εμπορικών Υποθέσεων στην Άγκυρα.

Ηγείται στον τουριστικό ανταγωνισμό της Μεσογείου η Τουρκία

Σύμφωνα με έρευνα της τουρκικής οικονομικής εφημερίδας Dunya, το 10μηνο 2021, στον ανταγωνισμό στη λεκάνη της Μεσογείου, περιοχή με τη μεγαλύτερη κίνηση στον τουρισμό διεθνώς, η Τουρκία ηγείται σε αριθμό επισκεπτών των αγορών Γαλλίας, Ισπανίας και Ιταλίας, δηλαδή αγορών απ’ όπου αντλεί και η Ελλάδα.

Ο αριθμός των επισκεπτών στη χώρα ανήλθε σε 24.979.000, εκ των οποίων 3.923.000 ήταν πολίτες του εξωτερικού (αλλοδαποί επισκέπτες: 21.056.000, +88%). Προηγήθηκε δηλαδή κατά 152 χιλ. άτομα της Ισπανίας (24.827.000, +28,4%), ενώ η Γαλλία παρέμεινε στα 24 εκατ. και η Ιταλία στα 21 εκατ. επισκέπτες.

Την ίδια περίοδο, η Ελλάδα δέχτηκε -όπως αναφέρεται στην έρευνα- 15 εκατ. επισκέπτες, η Κροατία 10 εκατ. και η Αίγυπτος 5 εκατομμύρια.

Το πρόβλημα για την Ελλάδα είναι ότι στο τουρκικό τουριστικό προϊόν δείχνουν να πιστεύουν και μεγάλοι «παίκτες», ανεβάζοντας έτσι τον πήχη για τον εγχώριο κλάδο:

Στις 15 Δεκεμβρίου 2021, η διεθνής εταιρεία Marriott International ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο με τον τ/επιχειρηματικό όμιλο Aktarlı για το άνοιγμα 6 νέων ξενοδοχείων τα έτη 2022 και 2023, σε πολυσύχναστες περιοχές της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης. Στο πλαίσιο της σύμβασης, η επωνυμία The Tribute Portfolio της διεθνούς εταιρείας θα εισέλθει στην Τουρκία για πρώτη φορά, ενώ τα ήδη υφιστάμενα χαρτοφυλάκια Autograph Collection Hotels, the Luxury Collection και AC Hotels θα επεκταθούν.

Η αλυσίδα ξενοδοχείων Accor Hotel Group (Mövenpick), ανακοίνωσε, το 2021, την απόφαση να επεκτείνει την ανάπτυξη της στην Τουρκία προσθέτοντας 10 νέα ξενοδοχεία (Τραπεζούντα και Κωνσταντινούπολη) στις ήδη υφιστάμενες 52 μονάδες.

Στις 27/12/21, η διεθνής αλυσίδα ξενοδοχείων Hilton, η οποία δραστηριοποιείται στην Τουρκία 66 χρόνια, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να ανοίξει 12 νέα ξενοδοχεία στη χώρα, το 2022. Ο κ. Armin Zerunyan, Περιφερειακός Διευθυντής της εταιρείας για ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας, δήλωσε ότι υπό τις κατηγορίες DoubleTree by Hilton, Hilton Garden Inn και Hampton by Hilton θα εγκαινιαστούν ξενοδοχεία στις πόλεις Sanliurfa (Νοτιοανατολική Ανατολία), Bodrum, Κωνσταντινούπολη και Καππαδοκία, στις περιοχές των οποίων διασφαλίζεται ότι θα υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση.

Στις 22/12/21, ανακοινώθηκε η υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ της Σχολής Καλών Τεχνών, Τμήμα Γαστρονομίας και Μαγειρικής Τέχνης του Πανεπιστημίου Yeditepe στην Κωνσταντινούπολη και της ειδικής πλατφόρμας της Google -Google Arts & Culture- για την προώθηση της τουρκικής γαστρονομικής κουλτούρας και την εισαγωγή της τ/κουζίνας, διεθνώς, υπό όλες τις διαφορετικές πτυχές -επιστήμη, τέχνη και πολιτισμός (πρόγραμμα ανωτέρω Σχολής Καλών Τεχνών: Gastroarthrology).

Τα δυνατά «χαρτιά» της Ελλάδας και οι ευκαιρίες

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030» το «Ήλιος και Θάλασσα» -βασικό προϊόν της Ελλάδας- είναι με διαφορά το δημοφιλέστερο προϊόν παγκοσμίως.

Το 2019, το 22% των ταξιδιών με διανυκτέρευση διεθνώς ήταν για Ήλιο και Θάλασσα, με τις κατηγορίες City Break και Πολιτιστικός Tουρισμός να ακολουθούν με ποσοστά 16% και 10% αντίστοιχα.

Η Ελλάδα, στη μεγαλύτερη αυτή αγορά για τουριστικά προϊόντα, έχει μερίδιο 7,4% και είναι ο 3ος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Αντιθέτως, τα μερίδια αγοράς στα υπόλοιπα προϊόντα είναι σημαντικά μικρότερα και η θέση της χώρας στην παγκόσμια κατάταξη σημαντικά χαμηλότερη. Δεδομένων των χαρακτηριστικών της αγοράς κάθε προϊόντος και του πολιτιστικού αποθέματος και της ιστορίας της χώρας, η ανάπτυξη του Πολιτιστικού τουρισμού αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία που μπορεί να συμβάλλει και σε μεγάλο βαθμό στην ένταξη των σπουδαίων μνημείων στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική ζωή.

 

iefimerida.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση