HomeHL-GreeceΚεραμέως στην COP26: «Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από το σχολείο»

Κεραμέως στην COP26: «Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από το σχολείο»

Συνάντηση με τον Βρετανό και τον Ιταλό ομόλογό της

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στη Σκωτία βρίσκεται η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εκπροσωπώντας την Ευρώπη στη θεματική «Μαζί για το Αύριο: Εκπαίδευση και Κλιματική Δράση» του COP26.

Η κ. Κεραμέως στάθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης στην καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, στη Γλασκώβη.

Η υπουργός Παιδείας εστίασε σε δύο κυρίως σημεία:

Το πρώτο αφορά στην υιοθέτηση μιας νέας εκπαιδευτικής προσέγγισης μέσω α) της αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών της γενικής εκπαίδευσης, ώστε να εναρμονιστούν με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης -ήδη στη χώρα μας έχουν επικαιροποιηθεί 166 προγράμματα σπουδών σε αυτήν την κατεύθυνση, και

β) της δημιουργίας νέων δράσεων με στόχο συγκεκριμένα την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων με έμφαση -ανάμεσα σε άλλα- στην προστασία του περιβάλλοντος, στην οικολογική συνείδηση, στην πρόληψη φυσικών καταστροφών. Από πέρυσι πιλοτικά και από φέτος καθολικά σε όλα τα σχολεία της χώρας μας λειτουργούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Το δεύτερο σημείο αφορά στη σημασία επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς μας στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων γενικά, και στη θεματική προστασίας του περιβάλλοντος ειδικότερα. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «έχουμε χρέος να επιμορφώνουμε τους εκπαιδευτικούς μας, να τους προσφέρουμε νέα εργαλεία, να τους υποστηρίξουμε, οι εκπαιδευτικοί μας είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από τη νέα αυτή εκπαιδευτική προσέγγιση».

Αναφερόμενη ειδικότερα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι από τον Οκτώβριο έχουν ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας, ενώ περίπου 75.000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ολοκληρώσει ή ξεκινήσει το επιμορφωτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ακολούθησε εκτενής διάλογος με εκπροσώπους οργανώσεων νέων, όπως οι Mock COP και Youth4Climate.

Απαντώντας σε ερώτηση για τη συμβολή των νέων στη διαμόρφωση νέων προγραμμάτων για την κλιματική αλλαγή, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι όλη η διαδικασία εκκινεί από τη βάση, από οργανώσεις νέων, εκπαιδευτικούς, τοπικούς και διεθνείς φορείς, που κλήθηκαν να υποβάλλουν προτάσεις σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Το υλικό αυτό συνιστά σήμερα τον κορμό των προγραμμάτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Συνάντηση Κεραμέως με τον Βρετανό και τον Ιταλό ομόλογό της

Επίσης, η κ. Κεραμέως είχε συνάντηση με τον Βρετανό ομόλογό της, Nadhim Zahawi. Συμφώνησαν να προβούν σε κοινές δράσεις σε επίπεδο υπουργών για την προώθηση διμερών στρατηγικών συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και βρετανικών ΑΕΙ στην μετά-Brexit εποχή, στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος που υλοποιείται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τη βρετανική πρεσβεία και το British Council.

kerameos-bianch

Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου, η κ. Κεραμέως συναντήθηκε επίσης με τον Ιταλό ομόλογό της, Patrizio Bianchi, με τον οποίο συζήτησαν για προγράμματα που στοχεύουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, και κυρίως για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Επίσης, η κ. Κεραμέως επισκέφθηκε -μεταξύ άλλων- τη διοίκηση και καθηγητές των Πανεπιστημίων του Εδιμβούργου και της Γλασκώβης, «με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ».

iefimerida.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση