HomeΚΟΣΜΟΣΝτάστι Μπάτον: Ο «μαύρος κύκνος» του μπαλέτου – Βίαζε ανήλικες χορεύτριες μαζί με τον σύζυγό της

Ντάστι Μπάτον: Ο «μαύρος κύκνος» του μπαλέτου – Βίαζε ανήλικες χορεύτριες μαζί με τον σύζυγό της

Συνολικά πέντε θύματα έχουν καταθέσει εναντίον του ζεύγους

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η πρώην κορυφαία μπαλαρίνα στο Μπαλέτο της Βοστώνης των ΗΠΑ, Ντάστι Μπάτον, που κατηγορείται ότι βοήθησε τον σύζυγό της να κακοποιήσει σεξουαλικά δύο ανήλικα κορίτσια αντιμετωπίζει σήμερα νέες κατηγορίες: Τρεις γυναίκες υποστηρίζουν πως κακοποιήθηκαν και βιάστηκαν από την ίδια.

Σε μια αγωγή, που κατατέθηκε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, η 32χρονη σήμερα πρώην σταρ του χορού, Ντάστι Μπάτον, κατηγορείται ότι το 2014 γνώρισε στον σύζυγό της και δάσκαλο χορού, Μίτσελ Τέιλορ Μπάτον, ένα ανήλικο κορίτσι το οποίο χρησιμοποιεί για την ώρα το ψευδώνυμο «Jane Doe 100». Σύμφωνα με την ενάγουσα Jane Doe 100, το ζευγάρι των χορευτών αφού την «πότισε» με πολύ αλκοόλ την οδήγησε στο σπίτι του όπου ο Μίτσελ τη βίασε μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο όπλα. Η Ντάστι κρατούσε ένα από αυτά και βιντεοσκοπούσε τον βιασμό ενώ το τρομοκρατημένο κορίτσι έκλαιγε ικετεύοντας να σταματήσει η κακοποίηση της. Πρόκειται για το πέμπτο φερόμενο θύμα που κατηγορεί τους Μπάτον ότι χρησιμοποιούν τη δύναμή τους στον κόσμο του χορού για σεξουαλική κακοποίηση νεαρών χορευτριών. Στο ίδιο δικόγραφο ενάγουσες είναι άλλες δύο γυναίκες, χωρίς όμως να έχουν γίνει ακόμη γνωστές οι λεπτομέρειες των δικών τους μαρτυριών.

Βιασμοί σε ένα δωμάτιο γεμάτο όπλα

Ήταν 28 Ιουλίου του 2021, όταν δύο επαγγελματίες χορεύτριες, η Σέιτζ Χάμφρεϊς και η Τζίνα Μενιτσίνο άσκησαν αγωγή κατά του Μίτσελ Μπάτον για σεξουαλική κακοποίηση και κατά της συζύγου του, Ντάστι, για παροχή βοήθειας στον σύζυγό της κατά την κακοποίησή τους αλλά και κακοποίηση από την ίδια.

Στην αρχική αγωγή, που κατατέθηκε ο Μίτσελ ήταν το μόνο άτομο που κατηγορήθηκε, με την Ντάστι απλώς να αναφέρεται ως το άτομο που τις παρέσυρε και τις πήγε στον σύζυγό της γνωρίζοντας τις προθέσεις του. Έκτοτε, τρία ακόμη φερόμενα θύματα εμφανίστηκαν και προσχώρησαν στην αγωγή που κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα. Και οι τρεις αυτές γυναίκες έστρεψαν την αγωγή τους και κατά της Ντάστι, που πλέον είναι κι αυτή κατηγορούμενη.

Στην αγωγή αυτή η Jane Doe 100 ισχυρίζεται ότι γνώρισε την Ντάστι το 2014 όταν φοιτούσε στη σχολή χορού Urbanity Dance με έδρα τη Βοστώνη. Δεν είναι ξεκάθαρο πόσο χρονών ήταν η Jane Doe 100 τη στιγμή της κακοποίησης της, αλλά η ίδια λέει ότι ήταν ανήλικη. Η ηλικία συναίνεσης για σεξουαλική επαφή στη Μασαχουσέτη είναι τα 16 χρόνια. Το κορίτσι ήταν μέρος του προγράμματος που έχει σχεδιαστεί για ταλαντούχους μαθητές λυκείου ηλικίας 14 ετών και άνω που θέλουν να κάνουν καριέρα στο χορό. Το Urbanity Dance νοίκιαζε χώρο από το Μπαλέτο της Βοστώνης εκείνη την εποχή και η Ντάστι – η οποία έγινε πρώτη χορεύτρια του Μπαλέτου της Βοστώνης την ίδια χρονιά – είχε γίνει, σύμφωνα με την αγωγή, φίλη με το κορίτσι.

Κάπως έτσι, κέρδισε την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη της κοπέλας και την γνώρισε στον Μίτσελ. Το ζευγάρι της υποσχέθηκε να την κάνει σταρ, αν περνούσε χρόνο μαζί τους και έκανε αυτό που της έλεγαν. Στη συνέχεια, σύμφωνα με την αγωγή, το ζευγάρι την πήγε σε ένα πάρτι στη Βοστώνη και την ανάγκασε να πιει πολύ αλκοόλ για να μεθύσει. Ύστερα, την οδήγησαν μεθυσμένη στο σπίτι τους στο Somerville όπου την πέταξαν μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο όπλα. Στη συνέχεια, την έριξαν πάνω σε ένα στρώμα, η Ντάστι την φιλούσε κρατώντας την ακινητοποιημένη ενώ ο σύζυγός της άρχισε να της επιτίθεται σεξουαλικά. Το κορίτσι άρχισε να κλαίει, τους είπε να σταματήσουν αλλά οι εκείνοι συνέχισαν με την Ντάστι να την κρατά σφιχτά στο στρώμα, ενώ ο Μίτσελ τη βίαζε. Σε ένα σημείο της αγωγής υπάρχει ο ισχυρισμός ότι η Ντάστι είχε ένα όπλο στο χέρι της και απειλούσε το κορίτσι, ενώ, σε άλλο σημείο, φαίνεται να υποδηλώνεται ότι η Ντάστι κινηματογραφούσε το περιστατικό κρατώντας ψηλά το κινητό της.

Οι άλλες δυο γυναίκες που συμμετέχουν στην αγωγή ισχυρίζονται ότι ο Μίτσελ τους επιτέθηκε σεξουαλικά όταν ήταν εκπαιδευτής χορού στην Ακαδημία Χορού Centerstage στην Τάμπα. Και οι δύο ήταν κάτω των 18 ετών κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Η δικηγόρος Ζίγκριντ Μακάουλι, η οποία εκπροσωπεί τις πέντε ενάγουσες και έχει επίσης εκπροσωπήσει θύματα του Τζέφρι ΄Επστάιν, είπε ότι η Ντάστι έπειθε τα θύματά της καλοπιάνοντάς τα και χρησιμοποιώντας το όνομα και την επίδρασή της επάνω τους για να πάει «τη λεία» στον άντρα της. Τις κατηγορίες αυτές αρνήθηκαν κατηγορηματικά η Ντάστι και ο σύζυγός της, μέσω του δικηγόρου τους, κάνοντας λόγο για ψευδείς και δόλιους ισχυρισμούς.

Ανατριχιαστικές περιγραφές χειραγώγησης και σεξουαλικής κακοποίησης

Οι πρώτοι ισχυρισμοί εναντίον του ζευγαριού έγιναν από τις Χάμφρεϊς και Μενιτσίνο στην αρχική αγωγή που κατατέθηκε στις 28 Ιουλίου. Στην αγωγή αναφέρεται ότι σε πολλές περιπτώσεις, η Ντάστι κρατούσε την Χάμφρεϊς έτσι ώστε να μην μπορεί να κινηθεί ενώ ο σύζυγός της διείσδυε βίαια στη νεαρή γυναίκα χωρίς τη συγκατάθεσή της, ακόμη και στον ύπνο της. Η 23χρονη σήμερα Χάμφρεϊς, είπε σε συνέντευξή της στους New York Times ότι οι Μπάτον είχαν τον πλήρη έλεγχο επάνω της ενώ ήταν νεαρή χορεύτρια στο Boston Ballet II. Στην αγωγή αναφέρεται ότι η Χάμφρεϊς ήταν νεοφερμένη στη Βοστώνη και δεν είχε οικογένεια ή φίλους στην πόλη, όταν γνώρισε αρχικά την Ντάστι, μια παγκοσμίου φήμης πρίμα μπαλαρίνα, και τον σύζυγό της εκπαιδευτή χορού το 2016. Οι Μπάτον έγιναν φίλοι με τη νεαρή χορεύτρια στις αρχές του 2017 και σύντομα άρχισαν να την προσκαλούν στο σπίτι τους, όπου την ανάγκαζαν να πίνει πολύ αλκοόλ.

Όπως αναφέρεται στην αγωγή, οι Μπάτον κάνουν κατάχρηση της θέσης τους, του ονόματός τους, του κύρους τους στη χορευτική κοινότητα για να κερδίσουν την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη των νέων χορευτών. Στη συνέχεια, εκμεταλλεύονται αυτές τις σχέσεις για να εξαναγκάσουν τα θύματά τους σε σεξουαλικές πράξεις μέσω βίας και εξαπάτησης… Άρχισαν να επιμένουν να κοιμάται η Χάμφρεϊς στο διαμέρισμά τους σε τακτική βάση, να φορά τα ρούχα τους και να χτενίζει τα μαλλιά της όπως η Ντάστι. Ο Μίτσελ δε, είπε στην Χάμφρεϊς ότι εάν συμφωνούσε να του παραδώσει τον έλεγχο των λογαριασμών της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των κωδικών πρόσβασής της και της πρόσβασης στα μηνύματα και το email της, θα την έκανε τόσο διάσημη όσο τη και σύζυγό του. Αν η Χάμφρεϊς επιχειρούσε να αποστασιοποιηθεί ή να μην υπακούσει στους Μπάτον, την απειλούσαν πως θα πάψουν να τη στηρίζουν οικονομικά και θα σαμποτάρουν την καριέρα της. Ένα απόγευμα, ήταν και οι τρεις ξαπλωμένοι σε ένα στρώμα βλέποντας μια ταινία, όταν ο Μίτσελ επιτέθηκε σεξουαλικά στη νεαρή προστατευόμενή του μόλις η γυναίκα του κοιμήθηκε. Κάθε φορά που η Χάμφρεϊς προσπαθούσε να αναπτύξει άλλες φιλίες και να περνά χρόνο μακριά τους, εκείνοι εξοργίζονταν. Μάλιστα σε μια περίσταση, ο Μίτσελ την εξανάγκασε να του κάνει στοματικό σεξ ως «τιμωρία» επειδή είχε βγει για μεσημεριανό με φίλες της… Οι Μπάτον επέμεναν ότι η Χάμφρεϊς πρέπει να τους βάζει πάνω από την οικογένειά της και μάλιστα ακόμη κι όταν πήγαν μαζί της ένα ταξίδι στην Καλιφόρνια για να επισκεφθεί τους γονείς της δεν την άφηναν να είναι μόνη με τους δικούς της. Μετά την επιστροφή τους στη Βοστώνη, η σεξουαλική κακοποίηση εντάθηκε. Ένα βράδυ, η Χάμφρεϊς πήγε στο διαμέρισμα των Μπάτον μετά από πρόβα και το διαμέρισμα ήταν εντελώς σκοτεινό. Η Ντάστι και ο [Μίτσελ] της ζήτησαν να φορέσει ένα σπάντεξ κοστούμι που κάλυπτε ολόκληρο το σώμα της, το στόμα και τα μάτια της και άφηνε μόνο τη μύτη και τα αυτιά της εκτεθειμένα. Η Ντάστι την οδήγησε σε ένα δωμάτιο του διαμερίσματος που είχε όπλα κρεμασμένα στον τοίχο. Της έδωσαν εντολή να ξαπλώσει σε ένα τραπέζι και της έδεσαν τα χέρια και τα πόδια, ώστε να μην μπορεί να κουνηθεί. Στη συνέχεια, της επιτέθηκαν σεξουαλικά. Εκείνη άρχισε να κλαίει και να ουρλιάζει, παρακαλώντας τους να την λύσουν αλλά το ζευγάρι απτόητο την κορόιδευε πως είναι αδύναμη και ηλίθια.

Μετά από αυτό το περιστατικό, ο Μίτσελ άρχισε να κάνει σεξ με την προστατευόμενη του όποτε το ήθελε, ακόμη κι όταν εκείνη κοιμόταν. Την πετούσε στο έδαφος ή στο κρεβάτι και την βίαζε επανειλημμένα ενώ σε πολλές περιπτώσεις, η Ντάστι την κρατούσε έτσι ώστε να μην μπορεί να κουνηθεί. Κατά τη διάρκεια του σεξ, ο Μίτσελ τραβούσε τα μαλλιά της κοπέλας, την έπνιγε και τη χαστούκιζε, γεμίζοντάς την γρατζουνιές και μελανιές. Οι Μπάτον χρησιμοποιούσαν επίσης τακτικά επώδυνα βοηθήματα για το σεξ πάνω στην Χάμφρεϊς. Μέχρι τον Μάιο του 2017, οι Μπάτον ανάγκασαν την Χάμφρεϊς να ζει μόνιμα μαζί τους, χωρίς να πληρώνει ενοίκιο. Της κάλυπταν το φαγητό και τα προσωπικά της έξοδα , έτσι ήταν απόλυτα εξαρτημένη από εκείνους. Αν επιχειρούσε ποτέ να αποστασιοποιηθεί ή να μην τους υπακούσει την απειλούσαν ότι θα της κόψουν τα λεφτά και θα σαμποτάρουν την καριέρα της.

Τελικά, οι γονείς της κοπέλας κατάλαβαν ότι συμβαίνει κάτι πολύ σοβαρό, ασχολήθηκαν οι ίδιοι με το θέμα και ανάγκασαν την Χάμφρεϊς να επιστρέψει στο σπίτι. Ο Μίτσελ συνέχισε να επικοινωνεί μαζί της στο Snapchat. Κάποια στιγμή, της είπε ότι ήθελε να τη βιάσει και να την αφήσει να πεθάνει σε μια αποθήκη ενώ την απείλησε πως θα ταξιδέψει στην Καλιφόρνια μόνο και μόνο για να κόψει τον λαιμό του πατέρα της. Τον Αύγουστο του 2017, η Χάμφρεϊς ζήτησε και έλαβε δικαστική εντολή προστασίας κατά των Μπάτον.

Η ομοσπονδιακή αγωγή αναφέρει επίσης λεπτομερώς τους ισχυρισμούς για σεξουαλική κακοποίηση, πριν από μια δεκαετία, σε βάρος της πρώην μαθήτριας χορού του Μίτσελ Μπάτον, Τζίνα Μενιτσίνο. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Μπάτον, ο οποίος τότε λεγόταν Τέιλορ Μουρ και εργαζόταν ως δάσκαλος χορού σε ένα στούντιο στην Τάμπα της Φλόριντα, άρχισε την αποπλάνηση και κακοποίησή της όταν ήταν 13 ετών και εκείνος 25.

Σύμφωνα με την καταγγελία «Ο Τέιλορ έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Τζίνα και την ξεχώριζε δίνοντάς της ιδιαίτερη προσοχή και ευκαιρίες στο μάθημα χορού». Σε δύο ξεχωριστές περιπτώσεις το 2010, ο Μπάτον φέρεται να επιτέθηκε σεξουαλικά στην Μενιτσίνο, ενώ οι δυο τους ήταν κουκουλωμένοι κάτω από μια κουβέρτα παρακολουθώντας μια ταινία με άλλους μαθητές της σχολής χορού. Στη συνέχεια, ο Μπάτον άρχισε να πολιορκεί σεξουαλικά το νεαρό κορίτσι. Της έστελνε φωτογραφίες του χωρίς μπλουζάκι και βίντεο που τον έδειχναν να αυτοϊκανοποιείται. Ζητούσε μάλιστα να του στείλει παρόμοιο περιεχόμενο και η Τζίνα. Εάν η 13χρονη αντιστεκόταν στις σεξουαλικές απαιτήσεις του δασκάλου της, ο Μπάτον την απειλούσε με την χιλιοειπωμένη του φράση «Θα καταστρέψω την καριέρα σου στον χορό…»

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση