HomeHL-9Νέα τρέλα των αρνητών οι εκταφές νεκρών -«Οργανωμένη φάμπρικα» βλέπουν οι ιατροδικαστές

Νέα τρέλα των αρνητών οι εκταφές νεκρών -«Οργανωμένη φάμπρικα» βλέπουν οι ιατροδικαστές

Eγκύκλιος του Αρείου Πάγου βάζει «φρένο» στα αυτόφωρα από μηνύσεις αντιεμβολιαστών

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Εκταφές νεκρών για να διαπιστωθεί ότι πέθαναν από κορωνοϊό είναι το νέο κόλπο των αρνητών που αντιδρούν σε μέτρα και εμβολιασμούς. Μάλιστα το θέμα παίρνει μεγάλες διαστάσεις καθώς εξελίσσεται σε φάμπρικα.

Οι ιατροδικαστές από την πλευρά τους καταγγέλουν κύκλωμα ψευτοδικηγόρων, οι οποίοι έστησαν φάμπρικα με 2 πρωτοδίκες στην Αθήνα και κατάφεραν να βγάλουν θετικές αποφάσεις.

Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το  iefimerida.gr, οι αρνητές εξασφάλισαν δεδικασμένο και πλέον καλούν όσους αντιδρούν στα μέτρα κατά του κορωνοϊού να ακολουθήσουν την ίδια πρακτική. Μάλιστα οι δικαστικές αποφάσεις δένουν τα χέρια των ιατροδικαστών.

Μόλις χθες ο λοιμωξιολόγος και μέλος της Επιτροπής Μάριος Λαζανάς έκανε γνωστό πως υπάρχουν πολλοί που έχουν ζητήσει να γίνουν εκταφές συγγενών τους προκειμένου να διαπιστώσουν ότι όντως πέθαναν από κορωνοϊό.

Πρόσθεσε μάλιστα πως στην Αθήνα έχουν ληφθεί τουλάχιστον τρεις αποφάσεις δικαστηρίου για εκταφές νεκρών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πέθαναν από Covid-19. «Είμαστε τρελοκομείο πια», είπε ο Μάριος Λαζανάς προσθέτοντας ότι εκτός από την υπογραφή γιατρού σε έναν θάνατο, υπάρχουν σειρά ιατρικών εγγράφων και εξετάσεων και δεν λαμβάνεται υπόψη τίποτα από αυτά.

Ιατροδικαστές: Οργανωμένη η προσπάθεια για εκταφές

Σε ιδιαίτερα ανησυχητικό τόνο για την κατάσταση που διαμορφώνεται μιλά στο iefimerida.gr ο πρόεδρος της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας κ. Γρηγόριος Λέων.

«Το φαινόμενο των εκταφών και των σχετικών αιτημάτων φαίνεται πως είναι μια οργανωμένη προσπάθεια. Το παράδοξο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι που δεν αποδέχονται τα επιστημονικά δεδομένα για τον κορωνοϊό, εν τέλει ζητούν την επιστημονική τεκμηρίωση ενός ιατροδικαστή» σημειώνει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας, για να γίνει μια εκταφή δεν είναι αρκετό το αίτημα κάποιων συγγενών. «Αυτός που αποφασίζει είναι εισαγγελικός λειτουργός. Τα ενδιαφερόμενα πρόσωπα πρέπει να αμφισβητήσουν με στοιχεία το πιστοποιητικό θανάτου και ο εισαγγελικός λειτουργός θα κρίνει αν πληρούνται οι προϋποθέσεις» εξηγεί.

Ιατροδικαστές δέχονται 2 με 3 κλήσεις τη βδομάδα για εκταφές -Δικηγόροι στο «κόλπο»
Ερωτηθείς για τον όγκο των αιτημάτων για εκταφές που δέχονται, ο κ. Λέων επισημαίνει ότι «από τη δική μου οπτική έχουμε 2 με 3 κλήσεις τη βδομάδα. Και αυτό, κατά προσέγγιση, ισχύει και για όλους τους ιατροδικαστές».

Κατά τον ίδιο, «υπάρχει ένα πολύ σημαντικό θέμα. Όλο αυτό τροφοδοτείται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ουσιαστικά κάποιοι δικηγόροι διαφημίζουν τη διαδικασία της εκταφής, εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση. Οι δικηγόροι λένε ουσιαστικά “αν σας έχουν δώσει αυτό το πιστοποιητικό, εμείς είμαστε διαθέσιμοι για κάθε νομική ενέργεια”. Και όλο αυτό είναι πολύ επικερδές».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Αρχές ήδη εξετάζουν συγκεκριμένες περιπτώσεις δικηγόρων και ενός ιατροδικαστή που δείχνει να είναι πιο «συνεργάσιμος» με τα αιτήματα για εκταφές.

 

Eγκύκλιος του Αρείου Πάγου βάζει «φρένο» στα αυτόφωρα από μηνύσεις αντιεμβολιαστών

Οδηγίες για τον χειρισμό των μηνύσεων που στρέφονται σε βάρος εκπαιδευτικών, ιατρών, νοσηλευτών και άλλων δημόσιων λειτουργών από αντιεμβολιαστές – αρνητές του κορωνοϊού δίνει ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βασίλειος Πλιώτας με εγκύκλιό του προς τους εισαγγελικούς λειτουργούς και ανακριτικούς υπαλλήλους (αστυνομικούς).

Όπως επισημαίνει ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, απευθυνόμενος στους συναδέλφους του,  «αδήριτη παρίσταται η ανάγκη  και ασφαλώς συνιστά εισαγγελικό καθήκον και υποχρέωση να επιδεικνύετε ιδιαίτερη προσοχή στο χειρισμό τέτοιων υποθέσεων,  ήδη, από το πρώιμο  στάδιο  υποβολής, έγκλησης  ή μήνυσης,   προεχόντως,  των προσχηματικών ή και κακόβουλων.»

Ο κ.Πλιώτας στην εγκύκλιό του αναφέρει πως όταν ένας ανακριτικός υπάλληλος λάβει στα χέρια του έγκληση, μήνυση και εν γένει  καταγγελία  κατά  εκπαιδευτικού λειτουργού, ιατρού, νοσηλευτή ή εργαζομένου σε δομή υγείας από αντιεμβολιαστή-αρνητή να  ενημερώνει τηλεφωνικά τον αρμόδιο εισαγγελέα και να αναμένει συγκεκριμένες οδηγίες και να μην προχωρά σε σύλληψη ή προσαγωγή του μηνυόμενου.

Ο εισαγγελέας, αφού ενημερωθεί  για το επακριβές περιεχόμενο  της  καταμήνυσης, θα αξιολογεί την ύπαρξη ή μη ενδείξεων βασιμότητας και θα αξιοποιεί την εισαγγελική εμπειρία του για να διαγνώσει  και, τον τυχόν, προσχηματικό χαρακτήρα της καταγγελίας.

Όπως τονίζει ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, υπάρχει η δικονομική ευχέρεια να μην εφαρμόζεται η αυτόφωρη διαδικασία και ο εισαγγελέας να μην διατάσσει τη σύλληψη του μηνυόμενου.

Τέλος ο κ.Πλιώτας τονίζει ότι επιβάλλεται στις αρχές να επιχειρούν ώστε να εξιχνιαστούν τυχόν κυκλώματα πλαστών πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:

Προς
Τους κ.κ. Εισαγγελείς Εφετών και Πρωτοδικών
της Χώρας

ΘΕΜΑ: Έννομη προστασία δημοσίων λειτουργών που στοχοποιούνται  από «αντιεμβολιαστές»

Τις τελευταίες  ημέρες, έλαβαν  δημοσιότητα περιστατικά στα οποία εμφανίζονται πρόσωπα εμφορούμενα από ιδέες αμφισβήτησης των παραδοχών της ιατρικής επιστημονικής κοινότητας  για τα εμβόλια κατά της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 («αντιεμβολιαστές», αρνητές της πανδημίας κ.λπ.),  να στρέφονται, κυρίως,  κατά εκπαιδευτικών λειτουργών (δασκάλων και καθηγητών), ιατρών, νοσηλευτών και υπαλλήλων των εν γένει δομών υγείας,  υποβάλλοντας  εναντίον τους εγκλήσεις  και μηνύσεις, με εμφανή την πρόθεση να  αποτρέψουν  την εφαρμογή και την τήρηση των μέτρων που  έχουν  θεσμοθετηθεί από την πολιτεία για την αντιμετώπιση  της διάδοσης της νόσου. Η αρνητική  όμως αυτή τακτική μπορεί να επιφέρει πολλαπλές  αρνητικές  συνέπειες τόσο για τα καθών στρέφεται πρόσωπα αλλά και ευρύτερα για το  κοινωνικό σύνολο. Να αποτελέσει αφορμή αδικαιολόγητης προσωπικής ταλαιπωρίας  ευσυνείδητων δημόσιων λειτουργών, που εκτίθενται στον κίνδυνο προσαγωγών και συλλήψεων, να  διαταράξει  την  ομαλή  διεξαγωγή του εκπαιδευτικού έργου ή  αναλόγως μιας δημόσιας υγειονομικής  υπηρεσίας  και ακόμη, με εξελισσόμενη την αλληλουχία των καταστάσεων,   να συμβάλλει  στον κίνδυνο νόσησης  από  τον κορωνοϊό  COVID-19,  δηλαδή  βλάβης της υγείας  ή  της ζωής   στο κοινωνικό περιβάλλον και  σ΄ αυτό  ακόμη το  ευαίσθητο μαθητικό περιβάλλον.

Κατόπιν των προαναφερθέντων, αδήριτη παρίσταται η ανάγκη  και ασφαλώς συνιστά εισαγγελικό καθήκον και υποχρέωση να επιδεικνύετε ιδιαίτερη προσοχή στο χειρισμό τέτοιων υποθέσεων,  ήδη, από το πρώιμο  στάδιο  υποβολής, έγκλησης  ή μήνυσης,   προεχόντως,  των προσχηματικών ή και κακόβουλων, απευθύνοντας  σαφείς οδηγίες προς όλους  τους  ανακριτικούς υπαλλήλους της περιφέρειάς σας.

Ειδικότερα:

Ι. Όταν ο ανακριτικός υπάλληλος λάβει έγκληση, μήνυση και εν γένει  καταγγελία  κατά  εκπαιδευτικού λειτουργού, ιατρού, νοσηλευτή ή εργαζομένου σε δομή υγείας, με περιεχόμενο που άπτεται των προηγουμένων, πάραυτα  θα ενημερώνει τηλεφωνικά τον αρμόδιο εισαγγελέα (εισαγγελέα υπηρεσίας – ποινικής δίωξης) και θα αναμένει τις  συγκεκριμένες οδηγίες του, χωρίς στο μεταξύ να προβαίνει σε ενέργεια εναντίον του μηνυόμενου  προσώπου, δηλαδή σε σύλληψη για αυτόφωρο αδίκημα ή και προσαγωγή του λόγω υπονοιών διάπραξης εγκληματικής ενέργειας (κατά τα άρθρα 74 § 1 εδ. θ και 95 ΠΔ 141/1991). Μετά τη λήψη των οδηγιών  θα  συμμορφώνεται  απολύτως με το περιεχόμενο αυτών.

ΙΙ. Ο Εισαγγελέας, αφού ενημερωθεί  για το επακριβές περιεχόμενο  της  καταμήνυσης, ζητώντας  ενδεχομένως και πλείονες  πληροφορίες για τις  ιδιαίτερες περιστάσεις υπό τις οποίες αυτή υποβλήθηκε και την αφορμή που την προκάλεσε, θα αξιολογεί (σύμφωνα με το δικονομικό καθήκον και τη λειτουργική αποστολή του) την ύπαρξη ή μη ενδείξεων βασιμότητας και θα αξιοποιεί την εισαγγελική εμπειρία του για να διαγνώσει  και, τον τυχόν, προσχηματικό χαρακτήρα της καταγγελίας, ώστε να δώσει τις προσήκουσες ανάλογες κατευθύνσεις για τον περαιτέρω χειρισμό της.  Τονίζεται   ότι  και στην περίπτωση ακόμη που καταγγέλλεται  φερόμενο  ως  επ΄ αυτοφώρω τελεσθέν πλημμέλημα, η  ρύθμιση του άρθρου 417 ΚΠΔ  παρέχει τη  δικονομική   δυνατότητα στον εισαγγελέα, να κρίνει ότι συντρέχουν λόγοι  να μη εφαρμοστεί η  συνοπτική διαδικασία  του  αυτοφώρου  και να διατάξει,  συνακόλουθα,  να  μη  συλληφθεί  και  να μη προσαχθεί  ο  μηνυόμενος,  η  δε υποβολή – διαβίβαση της μήνυσης  ή  έγκλησης  να επακολουθήσει.  Ο εισαγγελέας, ως οιονεί «κυρίαρχος της ποινικής προδικασίας», θα λάβει υπόψη του και θα συνεκτιμήσει, εκτός των άλλων, τα κίνητρα της συμπεριφοράς του μηνυτή, καθώς και την ανάγκη έννομης προστασίας του μηνυόμενου, πιστού στο καθήκον, δημόσιου λειτουργού της εκπαίδευσης ή της υγείας, εν μέσω προσπαθειών της πολιτείας και της κοινωνίας να αντιμετωπισθεί η πανδημία του κορωνοϊού.

ΙΙΙ. Υπενθυμίζονται και τα διαλαμβανόμενα σε προγενέστερες, πρόσφατες, εγκυκλίους  μας  και, ιδίως, η επιβαλλομένη προσπάθεια εξιχνίασης τυχόν «κυκλωμάτων» που αναπτύσσουν την εγκληματική δραστηριότητα αναφορικά  με  την  παραγωγή πλαστών ή ψευδών κατά περιεχόμενο πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης. Επισημαίνομε δε ακόμη και την ανάγκη ελέγχου  της δημιουργίας πυρήνων προπαγάνδας και δράσης από  επιτήδειους υπαίτιους που με το περίβλημα αντιεμβολιαστικών θεωρήσεων και ιδεών, δρασκέλισαν ήδη το κατώφλι της νομιμότητας και εκδήλωσαν ή θα  επιχειρήσουν να αναπτύξουν δραστηριότητες με συμπεριφορές απτόμενες των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα (πρβλ. άρθρα 169, 183, 186, 330, 386 κ.ά.), που μπορεί να κατευθύνονται, εκτός άλλων και στην οικονομική εκμετάλλευση ανυποψίαστων  συνανθρώπων μας.

Τέλος, αναντίρρητα είναι σεβαστή η ελευθερία και αναφαίρετο το δικαίωμα του καθενός να έχει τις προσωπικές  απόψεις και ιδέες του για τα εμβόλια κατά του κορονοϊού COVID-19, τούτο όμως δεν σημαίνει ότι οι θεωρήσεις αυτές του παρέχουν, επ’  ουδενί, το δικαίωμα να  τις εκδηλώνει με αντικοινωνική συμπεριφορά και να τις μετουσιώνει προβαίνοντας  σε πράξεις που υπερβαίνουν τα όρια του νόμου και  εμπίπτουν στο  πεδίο  εφαρμογής των κυρωτικών κανόνων του ποινικού δικαίου.

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου

Βασίλειος Η. Πλιώτας

Κοινοποιείται:
1)            Υπουργείο Δικαιοσύνης
2)            Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
3)            Υπουργείο Παιδείας  και Θρησκευμάτων
4)            Υπουργείο Υγείας

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση